Header

שאילתא

שירותים אינטראקטיביים לסטודנטים באמצעות תקשורת ואינטרנט

 

מידע חיוני ועדכני לסטודנטים - בקליק אחד

 

אורי ברדה

 

מחויבותה של האוניברסיטה הפתוחה לפעול בהתמדה למען שיפור רמת השירות לסטודנטים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת הניבה, בין היתר, את שאילתא. המערכת הועלתה לאוויר לפני כשנתיים ונבנתה בטכנולוגיות מתקדמות, תוך שמירה על רמת אבטחה גבוהה; היא מאפשרת לכל סטודנט/ית של האוניברסיטה הפתוחה להגיע למידע חיוני ומגוון, אישי וכללי, בכל עת, מכל מחשב המחובר לאינטרנט, מהבית או ממקום העבודה, ולבצע פעולות תוך שמירה על פרטיות. מאז הפעלתה מתרחב בהתמדה מעגל המשתמשים ומגוון השירותים במערכת, כאשר אופי השירותים נקבע, במידה רבה, על-פי המשוב שמתקבל ממשתמשי המערכת.  

 

20,000 סטודנטים כבר מקליקים ונהנים - ואתם?

 

מערכת שאילתא היא מערכת אינטראקטיבית, שבהפעלה קלה וידידותית מעניקה מידע יעיל, מקיף, מקצר תהליכים וחוסך זמן רב. נכנסים למערכת שאילתא מדף הבית של האוניברסיטה הפתוחה, ולאחר ביצוע הנחיות פשוטות מאוד אפשר לנצל את המערכת למגוון שירותים: הרשמה לקורסים, לבחינות ולהדרכות בספרייה, משלוח מטלות מחשב, שליפת ציוני מטלות ובחינות, קבלת מידע עדכני על מפגשים, קריאת הודעות אישיות ומעקב אחר פניות אישיות. ובקצרה, המפתח ליעילות מרבית הוא במרחק קליק אחד.

 

הרבה פחות התרוצצויות וטלפונים

לעיניך בלבד - זמינות מידע עדכני, אישי וכללי

כל המידע הקיים במערכות האוניברסיטה הפתוחה, החל משלב ההרשמה, המשך בשלבי מעקב אחר מהלך הלימודים וההישגים ועד קבלת התואר - נגיש לכל סטודנט/ית.

 

הרשמה לקורסים

אפשר להירשם לקורסים באתר, לקבל מידע על משלוח חומרי הלימוד, על לוח המפגשים, על צוות הקורס, על עמיתים לקורס ולקבוצת הלימוד, על שכר הלימוד, הסדרי התשלומים ועוד.

 

מעקב אחר מהלך הלימודים

אפשר לקבל מידע על מועדי בחינות גמר, לשלוח מטלות מחשב, להירשם לבחינה, להירשם להדרכות בספרייה, להירשם לבחינות סיווג רמות באנגלית, לקבל ציוני בחינות ומטלות, להיכנס לקישורים של אתרי קורסים בתלם, לקבל סיכום מצב לימודים, להתוודע לזכויות בדיקנט הסטודנטים ועוד...

 

קיצור תהליכים וחיסכון ניכר בזמן

אפשר להפנות לאוניברסיטה בקשות לאישור שכר לימוד, לצילום מחברת בחינה לצרכים מיוחדים (למשל, ערעור על ציון); אפשר לשלוח מטלות מחשב ולראות את התוצאות הנכונות מיד עם פרסומן. המערכת מאפשרת מעקב אחר הטיפול בפניות. הנגישות המיידית להודעות כלליות עבור כל הסטודנטים, להודעות אישיות ולמידע עדכני על ציונים - כל אלה חוסכים זמן יקר של פניות ובירורים טלפוניים.

 

ומה אומרים המשתמשים?

רבים מקרב משתמשי שאילתא שלחו משוב חיובי מאוד לצד הצעות לשיפור. במסגרת השיפורים המוצעים נכללת האפשרות להתאמה אישית. כך יכול כל סטודנט/ית לקבל את המידע המבוקש על-פי צרכים וסדרי עדיפויות אישיים. המשתמשים הם הקובעים את סדר העדיפויות לנוחותם בדף הכניסה לשאילתא; למשל, את קבוצת הקורסים המבוקשת ואת סדר הצגתם בדף הקורסים האישי.

 

הצבעה דמוקרטית על-ידי הסטודנטים ולמען הסטודנטים

20,000 הסטודנטים שהצטרפו עד כה למערכת מביעים אמון מחודש ביעילותה: כל יום מדליקים (את המחשב) ומקליקים (על המידע המבוקש). לאתר יש 41,093 כניסות בשבוע של 8,344 סטודנטים בממוצע.

 

עד כה בוצעו באמצעות שאילתא:

- 27,140 הרשמות לבחינות

- 15,141 מטלות מחשב נשלחו באמצעות המערכת

- 10,394 הרשמות לקורסים

- 2,419 בקשות לצילום מחברת בחינה

- 754 בקשות הרשמה לעבודה סמינריונית

- 434 בקשות הרשמה לבחינת אמיר"ם

- 328 בקשות לערכת אמי"ר

- 239 בקשות הרשמה להדרכה ביבליוגרפית

- 139 בקשות לאישורי הרשמה ותשלום שכר לימוד

 

שיפורים נוספים בדרך

הצגת מערכת שעות אישית בקרוב, ביצוע שינויים לאחר ההרשמה: דחיית קורס ו/או החלפת קורס, שינוי מרכז לימוד, שינוי קבוצת לימוד, בקשת אישורי לימודים.

 

סטודנטים, אם טרם הצטרפתם למשתמשי שאילתא אתם מוזמנים להשתתף בחוויה מועילה וידידותית.


כדי להתנסות בשימוש במערכת היכנסו לאתר:

http://www.openu.ac.il/sheilta/demo /

 

ההצטרפות היא קצרה ופשוטה באמצעות

http://www.openu.ac.il/sheilta

לחצו על כפתור "הצטרפות משתמש חדש" ופעלו על-פי ההנחיות.

 

 

לקט תגובות של סטודנטים

(השמות המלאים שמורים במערכת)

 

מנשה: בניתם אתם מצוין, כל המידע נגיש, תפריטים ידידותיים וממשק נוח למשתמש. האתר מתעדכן בצורה טובה מאוד ומאפשר שליטה על כל האינפורמציה הנדרשת. כל הכבוד!

 

מיכל: אני נעזרת רבות באתר שאילת"א, פועלת ובודקת את הנחוץ לי, והעיקר - מרגישה עצמאית בבדיקת הציונים, ומעקב אחר הפניות שלי.

 

ענת: ברצוני לשבח את מערכת שאילתא. בתחילה זה לקח לי קצת זמן, אבל תוך התנסות שנייה נוכחתי שהיעילות היא מרבית וכמעט שאין צורך להתקשר למוקד הפניות.

 

דורון: כל הכבוד. סוף סו אני לא תלוי בטלפונים ויכול לעשות הכול מתי שבא לי.

הממשק ידידותי ומובן ביותר.

 

לימור: אתר מדהים, פשוט לתפעול, היקף מידע מדהים… פשוט מעולה!!!

 

אסף: עשיתם אתר מעולה!!! האתר חוסך המון זמן בחיפושים מיותרים. תודה!!!

 

דורון: כסטודנט לתואר שני של האו"פ, אני מוצא את המערכת יעילה להפליא ומתפקדת היטב.

 

דוד: יופי של אתר - ידידותי ומעודכן.

 

טל: עבדתי קצת עם האתר שלכם וראיתי שזמני התגובה שלו פשוט מעולים!

 

 

 


Back Line