אירועים באוניברסיטה הפתוחה

סיור: אופקים חדשים בעיירת הפיתוח

נשים פעמינו מרחק 110 ק"מ דרומה מהמרכז, למרחבי המדבר – למקום שבו מעבד האדם את אדמתו והכול ירוק ושוקק. זהו שטח המועצה האזורית מרחבים.

נתחיל את סיורנו בביקור במוזיאון שמוצגיו סוקרים את ראשית ההתיישבות ביישובי המועצה האזורית מרחבים ונשוחח עם האוצרת; נשלב הליכה במסלול קצר בפארק סיירת שקד ונבקר באתר "גשר הרכבת", גשר שנבנה כבר בימי הטורקים.

נסייר (באוטובוס) בעיירה אופקים, שכיכרותיה יפות, ונציץ לחצרו של האמן המקומי שעיטר את העיר. כמו כן מזומן לנו מפגש עם נציג העירייה, שיסקור בפנינו את מצבה של אופקים ואת הפעילות המתנהלת בה.

הסיור כולל תצפית על האזור מפארק אופקים וכאן נשמע את סיפורה של מצודת פטיש.

בסיור מרתק זה נשלב גם מפגש אנושי חם ומסקרן, וניהנה מטעימות מתבשיליהן של נשות המקום. זהו קואופרטיב של נשים גאות ושמחות המבשלות מאכלי עדות, עורכות סדנאות וטקסים מסורתיים ומביאות פרנסה לביתן. נאכל ממטעמיהן, נשתתף בטקס חינה ונוכל להצטרף למחוללות.

בטיול תשולב ארוחת צהריים טעימה וכשרה באופקים.

מועד/מקום

יום חמישי, טז בכסלו תש"ע, 3 בדצמבר 2009
נקודת המפגש: חניון "חנה וסע", דרך חיפה, בסמוך לתחנת רכבת צפון (ת"א מרכז סבידור), תל-אביב
(נקודת הסיום באותו המקום)
שעת ההתכנסות: 07:30 בדיוק
שעת סיום משוערת: 18:30

תשלום

מחיר: לחבר האגודה ובת/בן זוג: 140 ש"ח למשתתף מחיר למי שאינו חבר/ה: 150 ש"ח המחיר כולל: הסעה, הדרכה, ארוחת צהריים, אבטחה, כניסות לאתרים ניתן להירשם גם בטלפון 3337*, או באמצעות כרטיס אשראי בכתובת האתר: www.openu.ac.il/ofakim לפרטי הרשמה: ראו דף ספחי הרשמה (לתשלום בהמחאה), עמוד 19.