האוניברסיטה הפתוחה אירועים באוניברסיטה הפתוחה האוניברסיטה הפתוחה d
רומיאו ויוליה במוסיקה הקלאסית
הרצאה מוסיקלית על צלילים ואנשים
מאת: הפסנתרן והמרצה רועי עלוני
מאז כתב שייקספיר את הטרגדיה על זוג האוהבים הנודע, הצית הסיפור את דמיונם של יוצרים מתחומי אמנות רבים, ביניהם גם כמה מגדולי המלחינים. במפגש זה נסקור כמה מן העיבודים המוסיקליים החשובים לסיפור ונבחן את נקודת המבט השונה של כל מלחין, לעיתים תוך שינוי העלילה השייקספירית.
על רועי עלוני
רועי עלוני החל לנגן בפסנתר בגיל שש. בגיל 17 נסע ללמוד בניו יורק בהדרכתה של פרופ' יוכבד קפלינסקי. מספר חודשים לאחר הגיעו לארה"ב, השתתף בתחרות לפסנתרנים צעירים וזכה במקום הראשון. לאחר שהות בת שנתיים בארה"ב חזר ארצה והתגייס לצה"ל.

בתום שירותו הצבאי, נרשם ללימודי תואר ראשון באקדמיה למוסיקה ולמחול ע"ש רובין בירושלים, בהדרכתו של פרופ' מיכאל בוגוסלבסקי, וסיים בהצטיינות יתרה. במהלך לימודיו זכה בתחרויות האקדמיה לנגינה עם תזמורת, לנגינת סולו ולמוסיקה קאמרית. עלוני השתתף בכיתות אמן עם הפסנתרנים מאריי פראיה, ליאון פליישר, קלוד פרנק, מנחם פרסלר ואיתמר גולן. בקיץ 1999 הוא נמנה עם שישה פסנתרנים מרחבי העולם אשר הוזמנו להשתתף בפסטיבל Ravinia הנערך במבואות העיר שיקגו. רועי עלוני מרבה להופיע ברחבי הארץ כפסנתרן וכן כמרצה. בשנים האחרונות החל להרצות גם בבריטניה ובארה"ב.
הארוע ייתקיים ביום שני, ח בטבת תשס"ח, 17 בדצמבר 2007
בקריית האוניברסיטה הפתוחה ע"ש דורותי דה רוטשילד, רח' רבוצקי 108, רעננה
(כניסה לחניה ללא תשלום מרחוב ויצמן)
התכנסות בשעה 19:00
הקונצרט / הרצאה בשעה 19:30
מחיר כרטיס:
לחבר/ה באגודה ובת/בן זוג: 35 ש"ח כ"א;  למי שאינו חבר/ה: 40 ש"ח
ההשתתפות על בסיס רכישת כרטיסים מראש בטלפון: 09-7781834
או באתר:www.openu.ac.il/romeo