עמוד בית של האוניברסיטה הפתוחה

היחידה לקידום עובדי הוראה

פקס: 09-7780635
טלפון: 09-7781512

ניהול כיתה – היבטים לימודיים וחברתיים

דרכים לפיתוח הכיתה כקבוצה חברתית לומדת.

נושאי הלימוד:

  1. הכיתה ההטרוגנית- תהליכי הל"ה הממוקדים בלומד
    • דגמים לניהול זמן מורה וזמן לומד – השתמעויות מעבודה שיתופית ויחידנית
    • מבנים גמישים של ארגון לומדים וסוגים של צוותי למידה
    • פיתוח החשיבה מסדר גבוה בכיתה: שאילת שאלות, תהליכי חקר ובניית ידע
    • ניתוח טעויות חשיבה כנקודת מוצא בתכנון תהליכי הוראה-למידה
    • מערך הערכה הנותן מענה לשונות הלומדים בכיתה
    • פיתוח אסטרטגיות התמודדות ומכוונות למטרה אצל הלומדים
    • הכרת כלים למיפוי תפקוד והתקדמות הלומד ביחס לעצמו וביחס למצופה משכבת הגיל
    • בניית תכניות אישיות להתקדמות על בסיס המיפוי
    • הערכה בכיתה בשירות הלמידה - שילוב הערכה פנימית והערכה חיצונית
    • הערכה מסכמת והערכה מעצבת כמקדמים תהליכי הוראה-למידה

  2. הכיתה ההטרוגנית - קבוצה חברתית לומדת
    • מיפוי מערכים חברתיים ומערכי תקשורת בכיתה וניתוחם
    • אקלים כיתה מיטבי – כלים למיפוי ולניתוח יישומי של הממצאים
    • הדרכים להשגת אקלים כיתה מיטבי בהתבסס על מיפוי צורכי הלומדים
    • חקר מקרים וניתוח אירועים - ניתוח מקורות ודרכים לביצוע מחקרי פעולה
    • דרכים להתמודדות עם קונפליקטים במגוון מעגלי תקשורת (מורה-הנהלה- הורה-לומד)
    • הבניית מאגר פעילויות לשיפור האקלים הכיתתי והבית ספרי
    • חינוך לערכים כחלק מהתכנית הבית ספרית ומהרצף החינוכי

  3. המורה בכיתה ההטרוגנית - מפיתוח אישי לשותפות בצוות הבית ספרי
    • אימון לפיתוח מיקוד שליטה פנימי ואחריות אישית ללמידה ברמת לומדים ומורים
    • מיומנויות הקשבה ומיומנויות מתן משוב וקבלתו ככלי בידי הלומדים והמורים
    • ניהול פרויקטים בעבודת צוות כמנוף לפיתוח שיתופי פעולה
    • הכנת תכנית עבודה שנתית למימוש הרצף החינוכי-לימודי

היקף: 56 שעות אקדמיות או 60 שעות אקדמיות ב"אופק חדש"



יצירת קשר
למידע נוסף נא מלא/י פרטיך
ונחזור אליך: