האוניברסיטה הפתוחה האוניברסיטה הפתוחה


סטודנטים יקרים,

שוב אנחנו עם קצרים או"פטימיים והפעם גיליון בסימן התחלות חדשות.
שנה אקדמית חדשה נפתחה עם סמסטר סתיו ומרכז לימוד חדש ע"ש רעננערט, נפתח בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברמת אביב, בטקס חגיגי שנערך ב-11 באוקטובר.
בגיליון זה נספר לכם על מינויים חדשים באוניברסיטה, פורום חדש לסטודנטים בחו"ל, נזמין אתכם לימי עיון מרתקים ונספר לכם על קורסים וספרים חדשים שיצאו לאור לאחרונה.
הנכם מוזמנים להמשיך ולשלוח אלינו תגובות לכתבות שפורסמו והצעות לכתבות בנושאים המעניינים אתכם.

אנו מאחלים לכם שנת לימודים פוריה ומוצלחת!
דיקנט הלימודים
פתיחת הקמפוס טקס חנוכת קמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברמת אביב
מבזקים

דיקן לימודים חדש
פרופ' תמר הרמן מכהנת כדיקן הלימודים החל מתאריך 1 בספטמבר 2006, במקום פרופ' יצחק דותן שסיים את כהונתו בתפקיד. הדיקנית הנכנסת, פרופ' תמר הרמן עובדת באו"פ מאז שנת 1979. בתחילת דרכה במוסד, במקביל ללימודיה לתואר הראשון במדע המדינה והיסטוריה, היא עסקה בעריכת חומרי לימוד, ואחר-כך שימשה כאסיסטנטית וכמרכזת הוראה. לאחר סיום עבודת הדוקטור שלה באוניברסיטת תל-אביב, שעסקה בגלגוליה הרעיוניים והארגוניים של תנועת השלום הישראלית בין השנים 1985-1925, היא התמחתה בנושא המחאה הפוליטית ובפעילות תנועות חברתיות והחברה האזרחית בארץ ובעולם.

כמו כן עוסקת פרופ' הרמן מזה שנים רבות בסיקור של דעת הקהל בישראל בנושאים הקשורים בתהליך השלום במסגרת פרויקט "מדד השלום". פרופ' הרמן כיהנה בעבר כראש המחלקה לסוציולוגיה, מדע המדינה ותקשורת וכן כראש תכנית ה-M.A ללימודי דמוקרטיה בין-תחומיים. היא שהתה כחוקרת אורחת באוניברסיטות בחו"ל, ביניהן אוניברסיטות פרינסטון וג'ורג' מייסון בארה"ב ואוניברסיטת קווינס בבלפסט, צפון אירלנד.

מרכזי לימוד חדשים
לאחרונה נפתחו מרכזי לימוד חדשים ברחבי הארץ. בתל אביב נפתח קמפוס חדש של האוניברסיטה הפתוחה ברמת אביב בהנהלת הגב' דינה ברכה. כמו כן, נפתחו מרכזים בסכנין בהנהלת מר עלי חליאלה, במסעדה בהנהלת מר חוסין סלמאן ובמראר בהנהלת הגב' יוסרא חג'וג'.

מינויים חדשים באוניברסיטה
*

ד"ר ציפי ארליך מכהנת כיו"ר הוועדה לאישור תכניות לימודים החל

 

מתאריך 1 במארס 2006, במקום ד"ר יעל אנוך שסיימה את כהונתה.

*

ד"ר דניאלה ליבוביץ מכהנת כראש המחלקה למתמטיקה למדעי

 

המחשב החל מתאריך 1 באוקטובר 2006, במקום פרופ' אלי לוין שסיים את כהונתו.

*

פרופ' אביעד חפץ מכהן כראש המחלקה לכלכלה וניהול החל

 

מתאריך 1 באוקטובר 2006, במקום ד"ר אריה נחמיאס שסיים את כהונתו.

*

ד"ר תמיר טסה יכהן כראש המחלקה למדעי המחשב החל מתאריך

 

1 בינואר 2007. עד אז מכהן בתפקיד ד"ר זאב נוטוב.

ברכות הצלחה חמות לנכנסים לתפקידים

פורום סטודנטים חו"ל
האוניברסיטה הפתוחה רואה בסטודנטים הלומדים בחו"ל, אוכלוסייה חשובה וייחודית. באוניברסיטה מודעים לכך שהלמידה מחו"ל כרוכה בקשיים וצרכים מיוחדים הנובעים, בין השאר, מהריחוק הגאוגרפי ומהבדלי השעות בין הארצות. בניסיון לענות על חלק מקשיים אלה, הורחב היקף השימוש במערכת המטלות המקוונת ובמערכות "אינטרוויז" ו"אופק" שנועדו לאפשר קיום מפגשים וירטואליים ולהוות חלופה למפגשים בכיתה. במסגרת מאמציה של האוניברסיטה להקל על הסטודנטים במהלך לימודיהם בחו"ל, ובמטרה להדק את הקשר שלהם עם האוניברסיטה ועם סטודנטים נוספים הלומדים בחו"ל, הוחלט להקים פורום המיועד רק עבורם. פורום זה נועד לשמש גם כבמה פתוחה בה יכולים הסטודנטים ליצור קשר עם סטודנטים נוספים הלומדים בחו"ל ולהתגבש כקהילה אקדמית וירטואלית. פרטים נוספים בפורום:
http://maagar.openu.ac.il/opus/bin/en.jsp?enZone=Forum105146&enLastAction=insert&enPage=FocusPage

בנק לאומי יכשיר בוגרים של האוניברסיטה הפתוחה בלימודי ניהול וכלכלה כיועצים פנסיוניים
במסגרת ההיערכות של בנק לאומי לכניסה לתחום הביטוח הפנסיוני, עומד הבנק לגייס כמאה בוגרים של האוניברסיטה הפתוחה בלימודי ניהול וכלכלה לתפקידי ייעוץ פנסיוני וייעוץ השקעות. זהו פרויקט משותף לבנק לאומי ולמחלקה לניהול וכלכלה, בראשות ד"ר אריה נחמיאס, ראש המחלקה היוצא. בנק לאומי יעניק לבוגרי האוניברסיטה הפתוחה מלגת לימודים, יאפשר להם להיקלט כעובדי לאומי מן המניין, יעניק להם הכשרה לקראת בחינות הרשות לניירות ערך ויאפשר להם לעשות בבנק את ההתמחות (סטאז') הנדרשת על-פי התקנות, שלאחריה ישובצו לתפקידי ייעוץ פנסיוני או ייעוץ השקעות. הבנק מתעתד לגייס גם סטודנטים העומדים על סף סיום לימודיהם. פרויקט זה פותח ערוץ נוסף בשיתוף הפעולה ארוך-השנים בין בנק לאומי לאוניברסיטה הפתוחה, והוא יאפשר העסקת סטודנטים ובוגרים של האוניברסיטה הפתוחה במקצועות פיננסיים הנדרשים בבנק.

גולשים
אתר בית ההוצאה לאור עולה לאוויר
אנו מזמינים אתכם לסיור במהלכו ניתן להכיר את מבנה בית ההוצאה לאור על מחלקותיו, להכיר את בעלי התפקידים ואת תהליכי העבודה. בצד החווייתי ניתן להכיר את העגה המקצועית של עולם הפקות הדפוס, לסייר בתערוכה וירטואלית מתחלפת מיצירות עובדי ההוצאה לאור, ולקבל טיפים לסיור וירטואלי באתרים נבחרים בארץ ובעולם בנושאי עיצוב, אמנות, ספרים ועוד.

פרטים נוספים באתר: https://www.openu.ac.il/otz2/

אתר הבית החדש של בית-הספר חשיפה
אתם מוזמנים לבקר באתר הבית החדש של בית הספר חשיפה - בית הספר לאומנויות התקשורת, הטלוויזיה והמולטימדיה. תוכלו למצוא מידע על הקורסים, התערוכות, האירועים ועוד. פרטים נוספים באתר: https://www.openu.ac.il/hasifa
אתר חשיפה
קצרצרים

*  "מחווה לגומחה IV", אבי חתם: ציורים, תמי קידר: פסלים וציורים
התערוכה נפתחה ביום ראשון, 25 ביוני 2006 והסתיימה ב-30 ביולי 2006.
https://www.openu.ac.il/Events/250606.html

מחווה לגומחה IV
אבי חתם, מופשט 2005, צבעי אקריליק על בד.תמי קידר, ללא כותרת, אדן של פסי רכבת    ומסמרים.


*  ימים פתוחים לתואר ראשון ושני
השנה התקיים לראשונה יום פתוח לתואר ראשון, ובפעם השנייה יום פתוח לתואר שני, שניהם בקמפוס האוניברסיטה ברעננה.


ימים פתוחים

*  קרוב רחוק

ראשי המחלקות האקדמיות ודיקנט הלימודים מבקרים במרכז הלימוד בכרמיאל, באחד מביקוריהם במרכזי הלימוד בארץ ומתארחים אצל סמדר כוכבי, מנהלת המרכז ודליה שריד, היועצת האקדמית.

מרכז לימוד כרמיאל

מימין לשמאל: ד"ר רון וידברג, ד"ר יואל קלמס, דליה שריד, סמדר כוכבי, ד"ר רונית בוגלר, ד"ר אבריאל בר-לבב, פרופ' יאיר אורון, ד"ר אריה נחמיאס, ד"ר אסתר קליין-ווהל, יוכי ריץ, ד"ר זאב נוטוב.
חדש על המדף
היקום על פי הפיסיקה המודרנית / פרופ' יורם קירש
הספר החדש "היקום על פי הפיסיקה המודרנית" שכתב פרופ' יורם קירש, מחטיבת לימודי הפיסיקה במחלקה למדעי הטבע והחיים, יצא בסדרת "אופקים-מדע" של הוצאת "עם עובד". הספר עוסק בפיסיקה של המאה העשרים ואחת ומציג בפנינו תמונה רחבה ומפורטת למדי של היקום, הכוללת שלושה נושאים עיקריים: הנושא האחד עוסק בממדים הקטנים ביותר של החומר ושל המרחב - דהיינו חקר החלקיקים היסודיים הבונים את האטום. הנושא השני עוסק בממדים הגדולים של המרחב-זמן, דהיינו מבנה היקום וגבולותיו, והנושא השלישי עוסק בתיאוריות הפיסיקליות שתקפות בממדים אלה.
האם יש גבול למרחק הקטן ביותר שיש לו משמעות במרחב, האם בממדים קטנים של מרחב-זמן ממשיך היקום להיות היקום הארבע-ממדי המוכר לנו, או שבממדים אלה יש מרכיבים נוספים הנסתרים מאִתנו, מהו גילו של היקום ומהי ההיסטוריה שלו, מה תרומתם של תגליות מרתקות כמו חורים שחורים, חומר אפל ואנרגיה אפלה להבנת עתיד התפתחותו של היקום, והאם תיאוריות שמתאימות לתיאור מערכות של גופים המוכרים לנו מחיי היומיום תקפות בממדים תת-אטומיים ובממדים קוסמולוגיים, או שמא התיאוריות השונות שבידינו אינן ניתנות לשילוב ולאיחוד.
היקום על פי הפיסיקה המודרנית
כלכלה בין-דורית / ד"ר מרדכי א' שורץ
מעטים הם בעלי-החיים השומרים על
קשרים בין-דוריים (כגון בין הורים לילדים ולנכדים) ותוך-דוריים (כלומר בין אחים, בני דודים וכיו"ב) גם לאחר התבגרות הצאצאים.
אין פלא אפוא שקשרי הגומלין בין בני דורות שונים בחברה האנושית מעסיקים את קהיליית המחקר של מדעי החברה, מכל הדיסציפלינות. ספר זה דן בקשרי הגומלין הכלכליים בין דורות חופפים במשק. הספר דן בהיבטים
המיקרו-כלכליים והמקרו-כלכליים של תופעת ההעברות הבין-דוריות, וכן באינטראקציה שבין שני תחומים אלה הנראים לכאורה כזרים זה לזה. בין הנושאים הנדונים בספר: אלטרואיזם בין-דורי, חשבונאות דורית, מערכות מוסדיות להעברות בין-דוריות (ביטוח לאומי ופנסיות),
וכן רציונליות מוגבלת והיוון פרבולי בהקשר
הבין-דורי.


כלכלה בין דורית
קורסים חדשים ארצות הברית בזירה הבין לאומית מאז 1945 (10717)
תרומתו הייחודית של קורס זה היא בשילוב המקיף והעדכני של שני ממדים במדיניות החוץ האמריקנית שטרם זכו לדיון מפורט בשפה העברית. הממד האחד הוא ניתוח היסטורי של עיצוב מדיניות זו, בהקשר גלובלי ומזרח תיכוני כאחד. הניתוח מקיף תקופה שמסוף מלחמת העולם השנייה והיותה של ארצות הברית למעצמת-על, ועד תחילת האלף השלישי, העומד בסימן מעורבותה הצבאית המתמשכת בעיראק של מעצמת-העל היחידה שנותרה במערכה
הבין-לאומית.
הממד האחר הוא ניתוח מושגי, פוליטי, תרבותי, אידיאולוגי וארגוני של מסכת הגורמים הפנימיים שעיצבו מגמות יסוד, יעדים, דפוסי התנהגות נשיאותיים וסגנון פעולה לאומי במדיניות החוץ האמריקנית, ובייחוד בזירת המזרח התיכון, מאז שנת 1945 ועד היום.

הקורס מקנה 6 נקודות זכות ברמה רגילה. פרטים נוספים על אודות הקורס ראו באתר : https://www.openu.ac.il/courses/10717.htm

ארצות הברית בזירה הבין-לאומית מאז 1945
משפחות בראייה סוציולוגית ואנתרופולוגית (10682)
המשפחה היא חלק מהניסיון שיש לכל אחד מאתנו, אולם האם אנחנו באמת מבינים כיצד היא פועלת? כיצד נראו המשפחות בעבר וכיצד תיראינה בעתיד? האם חברות ללא משפחות אפשריות? האם משפחות רק נותנות חיים או שהן גם ממיתות? מדוע נפוץ אימוץ ילדים בעולם השלישי אך לא במערב? מהו הקשר בין שכיחות הנישואים הפוליגניים (של גבר לכמה נשים) באפריקה לבין "כלכלת המעדר" המאפיינת יבשת זו? מדוע אין חלוקת העבודה הביתית במערב שוויונית, גם כאשר הנשים מפרנסות? האם הילדים שייכים למדינות הרווחה או להוריהם? מה השפעת הטכנולוגיה הרפואית על המשפחה? למערכת המשפט יש חלק ביצירתן של משפחות - כיצד היא עושה זאת? מדוע נוהגים לעתים לדַמות מדינות, לאומים, ארצות ("אימא רוסיה") וערים ("עיר ואם") לאימהות? מהו ההסבר הביולוגי לכך שנשים, בניגוד לנקבות של בעלי-חיים רבים אחרים, אינן מתות כאשר הן חדלות ללדת ולגדל את ילדיהן? אלה הן רק חלק מן השאלות שבהן עוסק הקורס "משפחות בראייה סוציולוגית ואנתרופולוגית", שהוא קורס רגיל המקנה 6 נקודות זכות.
מטרת הקורס היא להציג בפני הסטודנטים חומר עשיר ומרתק על משפחות בתרבויות שונות, ולעודד חשיבה ביקורתית על המשפחה ועל יחסי משפחה וחברה. בקורס זה ניתן משקל רב, יחסית, למשפחות בישראל וליחסיהן עם המדינה ועם מערכת המשפט בישראל. חומר הקורס מכונס בספר, ששמו כשם הקורס ובאסופת מאמרים. נושאיהם של ששת פרקי הספר הם: תיאוריות ושיטות בחקר המשפחה, משפחות בראייה היסטורית ובין-תרבותית, משפחות ודמוגרפיה (פריון ותמותה), משפחות וכלכלה (רכוש ועבודה), משפחות ומדינת הרווחה, משפחות בראייה סוציו-ביולוגית.

לשאלות בנושאי הקורס ניתן לפנות לד"ר מתת אדר-בוניס בטלפון: 02-5352517, או
בדואר אלקטרוני: [email protected]

עולם החשמל והאלקטרוניקה (20443)
עולם החשמל והאלקטרוניקה מטרת הקורס "עולם החשמל והאלקטרוניקה" היא לתת מבט רחב ולעשות היכרות ראשונית עם מערכות החשמל והאלקטרוניקה שאנו פוגשים בחיי היומיום ובחיים המקצועיים. מאחר שהחשמל והאלקטרוניקה חודרים לכל תחומי החיים המודרניים, מוטב להשתמש באופן יעיל במכשור, להכיר את יתרונותיו וגם את מגבלותיו. עלינו להבין באופן כללי את עקרונות הפעולה של המערכות השונות ואת מרכיביהן, להכיר את השפה שבה עולם החשמל "מדבר", את יחידות המדידה שבהן הוא משתמש לצורך מתן מידע כמותי, ואת המושגים שנפגוש בכל מדריך הוראות שימוש של מתקן מסוים. הקורס בנוי באופן המתאים לצרכים אלה, ולמעשה, מכסה את כל תחומי החשמל והאלקטרוניקה על העקרונות המתמטיים, והפיסיקליים שבבסיסם. אין הכוונה בקורס זה ללמד עקרונות בסיסיים של תכנון מעגלים חשמליים או מערכות אלקטרוניות, או לנתח במפורט את פעולתם של מעגלים אלה. נושאים אלה נלמדים בקורסים ספציפיים להנדסת חשמל. הקורס "עולם החשמל והאלקטרוניקה" הוא קורס רגיל המקנה 6 נקודות זכות ומחליף את הקורס הישן "מבוא לחשמל ואלקטרוניקה" שנכתב בשנות השבעים והופעל עד השנה האחרונה.

פרטים נוספים על אודות הקורס וידע מוקדם נדרש ראו באתר: https://www.openu.ac.il/courses/20443.htm


קורסים חדשים נוספים תוכלו לראות בטבלת הקורסים במדריך למועמדים ולנרשמים.

זווית אישית
קטע מתוך "פורום הוותיקים" של התכנית לתואר שני במחשבה ביולוגית

לשמעונה ולכל צוות המחשבה הביולוגית ואולי גם קצת מעבר לזה!

היה מרשים לראות את ההרכב המגוון של מקבלי התארים של האו"פ. מאות רבות של מסיימי תואר ראשון ושני, שספק אם בתנאים רגילים היו יכולים ללמוד באוניברסיטה, הביאו את כל המשפחה להתגאות בתואר שקיבלו. באמת מפעל מבורך!!! הייתי השבוע אצל בני בברצלונה. למי שאיננו יודע זאת מכבר, תאוות הלימודים והרצון לרכוש השכלה מתקדמת, שכל-כך נפוץ בארצנו, אף במחיר כלכלי ואישי כבד ולעתים במחיר חברתי לא קל, איננו דבר מובן מאליו. בדרך-כלל אינני אוהב מילים גבוהות על ייחודנו כחברה, אבל המגוון האנושי הססגוני של אנשי מרכז ופריפריה, יהודים חילונים ודתיים, בדואים ודרוזים וערבים רבים, נערים ומבוגרים בגילים מתקדמים ביותר (שאני ממש ילד לידם...) ממש מחמם ומרחיב את הלב. יישר כוח לאנשי האו"פ שעוסקים במלאכה.

מתגעגע, עופר

נ.ב. מישהו מהבוגרים נכנס לאתר הזה? חבר'ה, תנו גז וסיימו כבר את התואר. זה בטח שווה גם קצת גמול השכלה, לא?

* הכותב הוא רוקח במקצועו, בן 57.


פרומו
האוניברסיטה הפתוחה מקיימת ימי עיון ואירועים בקמפוס החדש ברעננה. נשמח
לראותכם באירועים הקרובים. תכנית מפורטת של כל אירוע תמצאו בקישור המצורף.

1.

הרצאה: מה הברירה הטבעית מסבירה בדיוק?

 

18 בדצמברר 2006, בשעה 16:00
https://www.openu.ac.il/academic/Natural_Sciences/181206.html

2.

יום עיון: עלילות המקבים ועיצוב תודעת הגבורה בתולדות ישראל

 

22 בדצמברר 2006, בשעה 9:30
https://www.openu.ac.il/Events/221206.html

3.

יום עיון: להמציא אומה: המקרה הישראלי

 

28 בדצמבר 2006, בשעה 16:30
https://www.openu.ac.il/Events/281206.html

4.

יום המחקר באוניברסיטה הפתוחה

 

1 בינואר 2007, בשעה 10:00
https://www.openu.ac.il/research/010107.html

5.

יום עיון: ג'נוסייד ממזרח וג'נוסייד ממערב

ג'נוסייד ממזרח וג'נוסייד ממערב

4 בינואר 2007, בשעה 16:30
https://www.openu.ac.il/Events/040107.html


על סדר היום
תגובה למשוב לשיעורי "אופק" שפורסם בגיליון הקודם
הייתי רוצה לחלוק על המחמאות ששיטת "אופק" קיבלה בכתבה. נכון שבאפשרות של צפייה בשיעורי "אופק" בכל זמן נתון יש יתרון גדול, אך הוא רק אחד לעומת חסרונות רבים שקיימים בשיטה: חוסר האפשרות לתקשר עם המרצה באופן ישיר מונע ממך לשאול את השאלות שעולות לך באופן מידי בראש. כמו כן, חלק גדול מחוויית הלימוד הוא להכיר חברים לקורס וללמוד יחד, להתייעץ ולהחליף ידע. כמות הסטודנטים המתמעטת בכיתה בשל האפשרות לצפות בבית פוגעת בחוויית הלימוד המשותפת. בכיתת "אופק" שבה למדתי בסמסטר זה שררה אווירה של חוסר שביעות רצון די גדול מהשיטה והועלו תלונות על כך שהתשלום על קורס זה שבו יש מנחה אחד לאלפי סטודנטים זהה לזה של קורס שמועבר בשיטה הרגילה. אני חושבת שצריכה להיות לסטודנטים אפשרות הבחירה לגבי שיטה זו, ולא להעמיד אותם בפני עובדה או לפחות להוזיל את מחיר הקורס.

בברכה, ל.ד

תגובתו של חבר צוות "אופק"
ל.ד. שלום,
כפי שמן הסתם ידוע לך היטב, האוניברסיטה הפתוחה מתמקדת בהוראה מרחוק, ובמקום שהסטודנטים יבואו אל האוניברסיטה, האוניברסיטה "באה" אליהם. דבר זה נעשה במגוון דרכים; הן באמצעות מנחים המגיעים לכל קצווי הארץ והן באמצעות שימוש רב (ויקר) בטכנולוגיות שונות, שאחת מהן, מערכת "אופק", מאפשרת "להעביר" מנחה אחד למקומות שונים באותו הזמן. לעתים נעשה הדבר משום שמיעוט מספרם של הסטודנטים באותם מקומות אינו מאפשר קיום מפגש "חי", לעתים משום שאין באותם מקומות מנחה מתאים, ולעתים משום שצוות הקורס החליט מטעמים של טובת ההוראה שמנחה מסוים, ורק הוא, יעביר את חומר הקורס. אי לכך, החלופה למפגשי "אופק" לא תהיה בדרך-כלל מפגש "חי", אלא למידה עצמאית של הסטודנט. כפי שציינת במכתבך, סטודנטים רבים כלל אינם מגיעים לכיתות "אופק", אלא צופים במפגשים מהבית, או אפילו מסתפקים בהקלטות הזמינות באתרי הקורסים. האוניברסיטה רואה באפשרות זאת יתרון ומשקיעה מאמצים רבים כדי לאפשר לסטודנטים ללמוד גם בדרך זו, כפי שמתבקש מאוניברסיטה המתמקדת בהוראה מרחוק. עם זאת, ברור לנו עד כמה רבה התועלת שבלמידה משותפת, ואנו מחפשים כל העת דרכים כדי לאפשר ולעודד סטודנטים הנוטים לכך, להגיע למרכזי הלימוד וללמוד יחד. על אף הכפילות הכרוכה בכך (לעתים האוניברסיטה מספקת שתיים, שלוש או ארבע חלופות שונות ללימוד חומר הקורס), חשוב לנו מאוד לנסות ולהתאים את תהליך הלמידה לסגנונות הלמידה וללוחות הזמנים השונים והמגוונים מאוד של הסטודנטים שלנו, וגם כאן משקיעה האוניברסיטה מאמצים ומשאבים רבים. אינני יודע מתוכן מכתבך לאיזה קורס את רשומה, אך בעיות מהסוג שציינת צריכות להגיע לידיעתו של מְרַכֵּז ההוראה של הקורס, ויחד אתו ננסה לתת להם את המענה הטוב ביותר במסגרת האפשרויות העומדות לרשותנו.

בברכה,
בועז מרמלשטיין
צוות "אופק"


לזכרה
"היה איש - וראו איננו עוד,
קודם זמנו מת האיש הזה,
ושירת חייו באמצע נפסקה"
("אחרי מותי", ח.נ. ביאליק)


רותי בייטנר ז"ל עבדה בבית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה ככתבנית, במשך עשרים שנה, עד ליום מותה בשנת 1997. יום-יום הייתה רותי מתייצבת לעבודה כבר ב-6:00 בבוקר, ומתחילה במלאכת ההקלדה. היא הפגינה בקיאות ומיומנות מקצועית בתחום תפקידה וטרחה להתעדכן בטכנולוגיות חדשות ולהתאים עצמה אליהן. בשנים האחרונות לעבודתה באוניברסיטה חלתה בסרטן ועמדה בגבורה בכל הטיפולים שנאלצה לעבור. כשהבינה שימיה ספורים ציוותה להוריש את מרב רכושה לקרן מלגות לסטודנטים במצוקה. היא ביקשה לבטא בכך את הערכתה לאוניברסיטה שבה בילתה את רוב ימיה, ואת רצונה להשאיר אחריה משהו משל עצמה שיאפשר גם לנו, אלו שעבדו אתה, לזכור אותה במיטבה.
המלגות הראשונות תחולקנה בחודש יוני, 2007.
יהי זכרה ברוך





יש לכם הערות, הארות, הצעות? נשמח לקרוא.
שלחו את תגובותיכם אל [email protected].
תגובות קוראים/ות יפורסמו לפי בחירת המערכת.








קצרים או"פטימיים יוצא לאור על-ידי דיקנט הלימודים בעריכת יוכי ריץ ורעות הררי. עריכה לשונית: אפרת אבינרי. עיצוב גרפי: זאב פרל. בנייה: סיגל אהרוני ויצמן.
כתובת המערכת: [email protected]