סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט
ושל התקשורת המקוונת (10921)
- המשך

החלפת קבצים, עזרה הדדית, תמיכה וייעוץ ברשת אינן תופעות מובנות מאליהן. לכאורה אפשר היה לצפות שהפעילות באינטרנט תהיה מוצפת באנוכיות ובעוינות, במקום זאת בולטת צמיחתם של יחסי חליפין המבוססים על אמון הדדי. איך אפשר להסביר את שיתוף הפעולה המקוון?
הצירוף של תרבות השיתוף והתשתית הטכנולוגית עם הנכונות של רבים ליטול חלק ביצירה של מוצרים תרבותיים, מטשטש את ההבדלים בין יוצרים למשתמשים ומשנה את יחסי הכוח בין תאגידים לצרכנים. איך משתנה ההפצה של מוצרים תרבותיים? איך אפשר לשמר ולטפח זהות ייחודית כאשר הפעילות התרבותית היא על-לאומית?

מנועי חיפוש באינטרנט מעניקים יתרונות לסוגים מסוימים של אתרים על פני אחרים. עיון בפוליטיקה של מנועי החיפוש מעלה ספקות עמוקים באשר ליכולת של "כוחות השוק" לתקן את ההטיה הזו. כיצד משפיע הדבר על מעמדו של האינטרנט כמשאב ציבורי?

אלו הן אחדות מהשאלות שבהן דן הקורס "סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת" (10921)

הקורס מבוסס על מקראה של מאמרים שאליה מצורף מדריך למידה מפורט. הנושאים בקורס הם: ייצור והפצה, תקשורת מקוונת וזהות, אינטראקציה חברתית באינטרנט, רשתות חברתיות באינטרנט, קהילות וירטואליות, גבולות חברתיים וזהות קולקטיבית, מרחב ציבורי ושסע דיגיטלי, תנועות חברתיות ושינוי חברתי באינטרנט.

"סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל תקשורת מקוונת" הוא קורס מתקדם המתאים לתכנית הלימודים בתקשורת ובסוציולוגיה.

הקורס מקנה 6 נקודות זכות וניתן לכתוב בו עבודה סמינריונית.
סגור חלון