ביקור במרכזי מבקרים

ביקור בקהילה הקראית, מפעל בירה קרלסברג, שפכי דן - טיהור מים

מהקדום אל הקידמה, כולם היו בארץ ישראל הקדומה - ומה היום?

יום שלישי, כ"א בטבת תשע"ד, 24 בדצמבר 2013

ביקור באיגודן: השבת המים אל הטבע ראשון לציון
מרכז המבקרים מפעל השפד"ן חושף לעיני המבקרים את החיים שמתחת לפני הקרקע במטרופולין גוש דן. החוויה האינטראקטיבית משלבת סרטונים, הדמיה של סיור בצינור תת־קרקעי, והיכרות עם תהליכי מיחזור המים. השפד"ן הוא מרכז בינלאומי המארח קבוצות מן הארץ ומן העולם כולו.
במהלך הסיור, בהדרכתו של מדריך מוסמך, נלמד על דרכם של המים מבתיהם של כ־ 2.5 מיליון תושבי גוש דן אל מפעל השפד"ן, ונבקר במפעל מִחזור המים הגדול בעולם. נקיים סיור ממונע ברחבי מפעל השפד"ן, נתוודע למרכיביו המכאניים והביולוגיים, ונחזה בתהליך המרתק של הפיכת השפכים הגולמיים - הביתיים והתעשייתיים - למים באיכות גבוהה המוּשבים לשדות החקלאות שבנגב.


ביקור במרכז המבקרים של בירה קרלסברג אשקלון
נבקר במרכז המבקרים של מפעל בירה קרלסברג באשקלון. נצפה במצגת ובמופע אור־קולי, ולאחר מכן נצא לסיור מודרך במפעל, ונבקר במבשלה ובקווי המילוי. נעבור בתחנות שונות במפעל בהן מתרחש תהליך ייצור הבירה ומילוי בקבוקים, שכולו ממוחשב. תחנה מרתקת היא המוזיאון הייחודי המספר את תולדות הבירה באזור, ובו, בין השאר, תצוגה מרתקת בחסות רשות העתיקות המספרת את תהליך בישול בירה בארץ ובארצות המקרא הקדום כבר במאה השלישית לפני הספירה. וכמובן, נתכבד במשקאות שמייצר המפעל - בירות ומיצי פריגת.


ביקור בקהילה הקראית בבית הכנסת החדש של קהילת אשדוד
מפגש עם מרכז החינוך של הקהילה בן יוסף ועם הרב המקומי הרב אברהם כפלי. נשמע הרצאה בנושא: מיהם הקראים? מנהגים, היסטוריה ומורשת ההרצאה תלווה במצגת וסרטונים. המפגש יחדד את ההבדלים בין היהדות האורתודוקסית והיהדות הקראית. יוסבר בסיס האמונה ואופן התנהלות חייהם על פי המסורת שלהם. יוצגו תשמישי קדושה שלהם להמחיש את שוני המנהגים, ביניהם מזוזה וציצית.
נעצור בקניון כדי לאפשר רכישה עצמית של מזון להפסקת צהריים.

התכנסות בתל־אביב בחניון “חנה וסע" בדרך חיפה, סמוך לתחנת רכבת צפון (תחנת הרכבת ת"א בסידור מרכז )
היציאה בשעה 7:45 בבוקר. סיום משוער בשעה 17:30 .
מחיר לחבר האגודה ולבן/בת זוג כ"א: 115 ש"ח
מחיר למי שאינו חבר האגודה: 125 ש"ח
ההשתתפות על בסיס הרשמה מראש. ניתן לשלם בכרטיס אשראי בטל' 3337 * או 03-5114412
או באתר שכתובתו: www.openu.ac.il/visits