האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

10347 נושאים נבחרים בהבנת הקהילה היהודית בארצות-הברית

10347 נושאים נבחרים בהבנת הקהילה היהודית בארצות-הברית‏1

6 נקודות זכות ברמה מתקדמת עם אפשרות לכתיבת עבודה סמינריונית


עמידה בהצלחה בחובות העבודה הסמינריונית תזכה ב-6 נקודות זכות עס.

נקודות זכות עס יחשבו במניין נקודות הזכות הנדרשות כתנאי קבלה לקורסים אחרים.

שיוך: מדעי החברה / סוציולוגיה ואנתרופולוגיה

שיוך נוסף: מדעי החברה / מדע המדינה ויחסים בין-לאומיים / מדע המדינה

שיוך נוסף: מדעי הרוח / היסטוריה / היסטוריה של עם ישראל בעת החדשה

תנאי קבלה: 36 נקודות זכות עבור קורסים קודמים, ובכללם הקורס מבוא לסוציולוגיה או קורס בהיסטוריה של העת החדשה או קורס בהיסטוריה של עם ישראל בעת החדשה, וכן עמידה בדרישות האנגלית ובדרישות ההדרכה הביבליוגרפית בספרייה.

פיתוח הקורס: פרופ' ישעיהו ליבמן, ד"ר קרול (‏שרה‎)‏ ליבמן

יועצים: פרופ' דניאל אלעזר, פרופ' יצחק גילת, ד"ר ארנסט סטוק

הקורס עוסק בהיבטים שונים של חיי הקהילה היהודית בארצות-הברית. נדונים בו ערכיה, תפיסותיה היסודיות, מוסדותיה, דפוסי פעילותה של הקהילה היהודית ואופני התארגנותה להשגת מטרות פוליטיות. כמו כן דן הקורס במקומה של ישראל בחייהם הציבוריים והפרטיים של יהודי ארצות-הברית, ומוקדש בו דיון נרחב על הדעות השונות לגבי עתיד היהדות באמריקה.

נושאי הלימוד

ספרים נלווים

א' גרטנר, היישוב היהודי בארצות-הברית מראשיתו ועד ימינו (‏מהדורה מעודכנת ומורחבת, הקיבוץ המאוחד, 2004‎)‏; י' אלמן, יהדות אמריקה בחברה פלורליסטית (‏מהדורה שנייה, ספריית הפועלים, 1997‎)‏. הספרים ניתנים לרכישה באמצעות האוניברסיטה הפתוחה.


1 מי שכותב עבודה סמינריונית בקורס זה מנוע מכתיבת עבודה סמינריונית במסגרת הקורס פרקים נבחרים בתולדות יהודי ארצות הברית 1850-1820 (‏10589‎)‏.

החל מסמסטר 2020ב, סטודנטים הלומדים לתואר בוגר במדע המדינה ויחסים בין-לאומיים ולתואר חוג במדע המדינה ויחסים בין-לאומיים לתואר דו-חוגי אינם רשאים לכתוב עבודה סמינריונית בקורס זה.