10653 דמוקרטיה וחינוך: הממד הרעיוני
10653 דמוקרטיה וחינוך: הממד הרעיוני
3 נקודות זכות ברמה רגילה
שיוך: מדעי החברה / מדע המדינה ויחסים בין-לאומיים / מדע המדינה
ידע קודם מומלץ: הקורסים מבוא למחשבה מדינית, מבוא לסוציולוגיה, דמוקרטיות ודיקטטורות: פוליטיקה השוואתית.1
פיתוח הקורס: דן זקס (כתיבה); אבי שבת (אסיסטנט), מיכל צימרמן (עריכה)
אחראי אקדמי: פרופ' בנימין נויברגר
יועצים: פרופ' דניאל בר-טל, פרופ' שרה גורי-רוזנבליט
מטרות הקורס
הכרת השקפות שונות בדבר טבע האדם, כתשתית לחשיבה פוליטית ופדגוגית; ליבון ההגיונות הסותרים בין עקרונות החשיבה הדמוקרטית; ליבון ההגיונות הסותרים בין חינוך כהכוון לבין חינוך כפיתוח עצמאות ויצירתיות; בחינת יחסי הגומלין בין ערכי הדמוקרטיה לבין ערכים פדגוגיים; בחינת יחסי הגומלין בין נורמות במשטרים דמוקרטיים לבין פרקטיקה חינוכית; בחינת הזיקה בין דמוקרטיה וחינוך לבין חתירה לשלום; פיתוח היכולת להתמודד עם הגיונות סותרים בדמוקרטיה ובחינוך.
הקורס כולל מקראה ומדריך למידה.
נושאי הלימוד
-
טבע האדם: נקודת מוצא
-
יחיד וחברה
-
"החברה הטובה"
-
דמוקרטיה, שלום וחינוך
-
בין חברה לחינוך
-
חינוך לדמוקרטיה
-
תקשורת, דמוקרטיה וחינוך
-
מקרה בוחן: עתיד החינוך לדמוקרטיה במדינת ישראל
1 או הקורס דמוקרטיות ודיקטטורות: רעיונות, הקשרים, משטרים (10660, 3 נ"ז), שאינו מוצע עוד.