האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

13010 תכנון וביצוע סקרים

13010 תכנון וביצוע סקרים‏1

3 נקודות זכות

שיוך: תואר שני / מנהל עסקים / ניהול, שיווק ופרסום

תנאי קבלה: הקורסים חשבונאות למנהלים, שיווק, ניהול והתנהגות ארגונית, ניהול פיננסי, דיני תאגידים למנהלים.

פיתוח הקורס: פרופ' אביבה גבע, ד"ר גלית גורדוני (‏מהדורה מעודכנת ומורחבת‎)‏, פרופ' יעקב הורניק, נאוה מאיר

יועצים: פרופ' מיכאל אתגר, פרופ' אריה נדלר

מטרות הקורס

הבנת המסגרת התאורטית עליה מבוסס תהליך קבלת ההחלטות הרצוי לתכנון וביצוע שלבי הסקר השונים; הקניית ידע בקריאה ביקורתית של ממצאי סקרים; יישום המודלים התאורטיים לניתוח אירועים ותכנון עצמאי של סקרים; בשילוב דיון בדילמות הנובעות מן המתח הקיים בין השאיפה לחיסכון בעלויות לבין השאיפה למיקסום איכות הנתונים.

נושאי הלימוד

הכרת השימושים השונים של סקרים בחברה המודרנית; הכרת המודלים המנחים את תהליך קבלת ההחלטות לתכנון וביצוע שלבי הסקר השונים: דגימה, בניית שאלון ואיסוף נתונים; כלים לזיהוי וצמצום טעויות אפשריות בתכנון ובביצוע שלבי הסקר השונים; דיון ביקורתי באופן השימוש בסקרים.

חומר לימוד

הלימוד בקורס מבוסס על מקראה ומדריך למידה.


1 מסמסטר א2020 הקורס אינו נלמד עוד.