13010 תכנון וביצוע סקרים1
3 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / מנהל עסקים / ניהול, שיווק ופרסום
תנאי קבלה: הקורסים חשבונאות למנהלים, שיווק, ניהול והתנהגות ארגונית, ניהול פיננסי, דיני תאגידים למנהלים.
פיתוח הקורס: פרופ' אביבה גבע, ד"ר גלית גורדוני (מהדורה מעודכנת ומורחבת), פרופ' יעקב הורניק, נאוה מאיר
יועצים: פרופ' מיכאל אתגר, פרופ' אריה נדלר
מטרות הקורס
הבנת המסגרת התאורטית עליה מבוסס תהליך קבלת ההחלטות הרצוי לתכנון וביצוע שלבי הסקר השונים; הקניית ידע בקריאה ביקורתית של ממצאי סקרים; יישום המודלים התאורטיים לניתוח אירועים ותכנון עצמאי של סקרים; בשילוב דיון בדילמות הנובעות מן המתח הקיים בין השאיפה לחיסכון בעלויות לבין השאיפה למיקסום איכות הנתונים.
נושאי הלימוד
הכרת השימושים השונים של סקרים בחברה המודרנית; הכרת המודלים המנחים את תהליך קבלת ההחלטות לתכנון וביצוע שלבי הסקר השונים: דגימה, בניית שאלון ואיסוף נתונים; כלים לזיהוי וצמצום טעויות אפשריות בתכנון ובביצוע שלבי הסקר השונים; דיון ביקורתי באופן השימוש בסקרים.
חומר לימוד
הלימוד בקורס מבוסס על מקראה ומדריך למידה.