למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » מעצבי הפנים יוצאים מהבית - הזדמנויות קריירה בעולמות עיצוב שונים

מעצבי הפנים יוצאים מהבית - הזדמנויות קריירה בעולמות עיצוב שונים

המטעמים והקוקטיילים המוגשים בעשרות המסעדות והברים שעיצב מרטין ברודניצקי, אחד ממעצבי הפנים העולים בזירה הבינלאומית, בלונדון או בניו יורק, הם רק חלק קטן מההצלחה הקולינרית.
הבר הגרנדיוזי, כורסאות הקטיפה, גופי התאורה המרהיבים, חיפוי הקירות המיוחדים - כל המרכיבים הללו משתלבים יחדיו לחוויה חושית, והם תורמים להנאה המצטברת של הסועד.
הפילוסופיה של מעצב הפנים ברודניצקי מכוּנָה "מינימליזם דלוקס", והיא מקדשת בהירות ודיוק המגולם בפרטים הקטנים ביותר. את אלה הוא מבטא היטב במיגוון המסעדות הפופולריות שעיצב, למשל SESSANTA ו-THE IVY.
אי-אפשר שלא להתרגש מהחיבורים העדינים שהוא יוצר במסעדות בין ישן ומסורתי לבין הווה מודרני, בין טבע לתעשייתיוּת, בין חללים ענקיים לרהיטים היוצרים תחושת אינטימיות.

ברודנציקי אינו היחיד במובן זה, הוא פשוט משתייך לדור חדש של מעצבי פנים, שבחרו להתמקד בעיצוב הזירה הגסטרונומית וחיי הלילה הדינמיים, תוך העדפת עיצוב מרחבים ציבוריים על פני מרחבים פרטיים.
מובן שמדובר בפרויקטים מורכבים ומאתגרים, ששותפים להם אנשים רבים, והם כרוכים בביורוקרטיה מכבידה, אך התגמול, בדמות פומביוּת והכרה, כנראה מפצה על כך.
ִשבו על זה: בערב אחד במסעדה אחת ייהנו מעיצוב החלל הרבה יותר אנשים מאשר אלה שיתארחו בבית מעוצב של מישהו.
כמו כן, בעוד עיצוב פנים ביתי נעשה בהתאמה אישית לאופיים ולהעדפותיהם של הדיירים הספציפיים, הרי שבעיצוב חללים ציבוריים ההתאמה היא למיגוון רחב של רכיבים - תפריט השף, המיקום, והאווירה הכללית. מטרת-העל היא לקלוע למכנה המשותף הרחב ביותר, כלומר שכמה שיותר אנשים יעריכו את העיצוב ויאהבו אותו.

עיצוב לכו-לם


מלבד עיצוב מסעדות וברים עומד בפני בוגרי קורסים בעיצוב פנים מיגוון רחב של התמחויות מרתקות - עיצובים של שטחים ציבוריים, כגון עיצוב שטחי מסחר וקניות, עיצוב מספרות ומכוני יופי, עיצוב מועדוני לילה, עיצוב בתי מלון וצימרים, עיצב אולמי שמחות וגני אירועים, ואפילו עיצוב מרכזי מבקרים, בתי ספר, ספריות ומתנ"סים.
החוויה של הלקוח הפוטנציאלי היא מרכז החשיבה האסטרטגית, וכל אחד יוכל לקחת את הפרויקט לכיוון עיצובי אחר וליצור מקומות חדשים ומעניינים.

לפניכם 4 התמחויות מובילות בעיצוב אשר יוצא מגבולות הבית.

האירוח מתחיל בקונספט 

ההתמחות - עיצוב חווית אירוח


לצד אתרי נופש מפנקים בדירוג 5 כוכבים צמחו הרבה סגנונות אירוח - מלונות בוטיק, צימרים, ואף וילות אירוח. עיצוב פנים בעולם המלונאי מחובר לתפיסה של חופש, מנוחה, רגיעה, ומה שמנחה אותו הוא הרצון לעצב עבור אדם את מקום המיפלט האידיאלי עבורו, בין אם בצימרים רומנטיים לזוגות אוהבים ובין אם במלונות עסקים שוקקי חיים בנקודות החשובות במרכזי הסחר הגדולים.
מדוע כדאי להתמחות. מדובר בתחום עיצוב רווחי ויוקרתי, וכיום, כשבתי האירוח מדורגים באתרי האינטרנט השונים גם בקטגוריית עיצוב, גובר הביקוש למעצבי פנים למקומות אירוח.
דברים שכדאי לדעת. כדי להתמקצע בתחום, כדאי לסייר, כבר בתקופת הלימודים, בהרבה מאוד אתרי אירוח, לשתף פעולה עם אדריכלים המתמחים בתכנון מלונות, לערוך תחקיר על צורכי האורח וכיצד הם באים לידי ביטוי בחלל, כמו למשל, כיצד יוצרים פרטיות מוחלטת באתר של מספר צימרים, או איך משרים אווירת רוגע במלון השוכן בכרך סואן. ניתן להתחיל מפרויקטים קטנים, כמו צימרים יחידניים, ולעבור בשלב מתקדם לעבוד עם יזמי מלונות גדולים יותר. לרוב, עיצוב מלונות מבוצע בשיתוף פעולה צמוד עם האדריכלים אשר אחראים על הפרויקט, וכן עם הנהלת המקום.

לעצב בלב הזירה 

ההתמחות - עיצוב מועדונים וברים


מדוע כדאי להתמחות. זירת חיי הלילה היא דינמית, ומתחלפים בה בתדירות גבוהה יחסית מועדונים וברים המתחרים על לב הבליינים. לכן, יש בה מקום רב למעצבי פנים, וגם לרעיונות חתרניים ופורצי דרך.
דברים שכדאי לדעת. ניתן להתחיל בעיצוב של ברים שכונתיים, ולעבור לברים גדולים, ולמועדוני לילה בגדלים שונים, ולהביא בחשבון את העדפותיו של קהל היעד, את התקציב, וגם את המעבר בין הבר לרחבת הריקודים ולפינות הסבה. לרוב יש לערוך עבודת תחקיר מקדימה על מתחרים בסביבה, ולהכיר מקרוב את חיי הלילה של אותה עיר כדי להבין כיצד יוצרים אווירה מלהיבה אך חדשנית.

עיצוב שמוכר 

ההתמחות - עיצוב שטחי מכירה וחנויות


מדוע כדאי להתמחות. בשנים האחרונות משקיעות רשתות רבות בעיצוב שטחי המכירה של החנויות, בין אם אלה ממוקמות במרכזי קניות ובין אם ברחובות. נוסף על כך, חוויית הקניות בשטח מתחרה כיום עם חוויית הקניות ברשת האינטרנט בחנויות מקוונות, ולכן משקיעים כעת עוד יותר במשיכת הלקוחות לחנויות "אמיתיות".
דברים שכדאי לדעת. למסר השיווקי יש חשיבות רבה, וחוויית הקניות שזורה בהנעה לפעולה, כלומר בהנעה לרכישה. שורת כלים עומדת לרשות המעצב המבקש להשיג זאת - חלון ראווה מזמין המציג את האופנות או פריטים נחשקים במבצע; חלוקה נכונה באזורים המיועדים לגברים, לנשים, לבוגרים או לילדים; בגדי יציאה המופרדים מבגדי יומיום; פריטים הנמכרים במבצע לעומת פריטים שאינם כלולים במבצע; תאורה ומראות מחמיאות; וכמובן, תאי מדידה נעימים. לפרקטיקה יש תפקיד חשוב - צריכה להיות נגישות בשליפת הפריטים ובהשבתם למקום, תצוגת הפריטים צריכה להיות אסתטית גם כאשר מוצגים מוצרים רבים, יש ליצור מרחב תנועה, להשתמש במסרים שיווקיים ובשפה תדמיתית, ולקבוע את הגוונים השולטים, וכיצד ייתלה השילוט ברחבי החנות.

היופי מתחיל מבחוץ 

ההתמחות - עיצוב מספרות ומכוני יופי


מדוע כדאי להתמחות. עולם היופי אינו מפסיק להתחדש ולהפתיע, ומספרות ומכונים יוקרתיים מסוגננים באמצעות עיצובים עדכניים, וחלק מהמיתוג הוא מראה הסלון כלפי חוץ. מצד אחד, קיים מרחב עבודה נוח למעצבי השיער, למאפרים ולבעלי מקצועות היופי, ומצד אחר, ללקוחות עצמם מוענקת חוויה מיוחדת במהלך קבלת הטיפול. זהו ענף נחשק שיש בו עבודה רבה, והאתגר הוא לעצב את החלל על פי קווי האופי של מעצבי השיער, ולמצוא פתרונות פונקציונליים; למשל, לנצל כמה שיותר את החלל ולתכנן נכון את מיקומן של עמדות עבודה, להתקין תאורה מחמיאה, להציב מראות היוצרות תחושה של מרחב גדול מכפי שהוא באמת, לבנות במות הרמה ודלפק קבלה, וליצור חלוקה חכמה של סלון היופי.
דברים שכדאי לדעת. זה הוא תחום מרתק לחובבי האסתטיקה, והוא משלב שיווק, כלומר משיכת הלקוח פנימה למכון היופי, ומיתוג, כלומר יצירת מוניטין למעצב השיער. כל זאת, באמצעות יצירת האווירה שהוא מעוניין להשרות בסלון או במספרה, תוך שימת דגש בנוחוּת העבודה, במרחב התנועה והזרימה בחלל. כך הוא יענה על ציפיות הלקוחות, אשר באים אליו לקבל שירות, אך בו בזמן מבקשים גם להתפנק בזמנם החופשי.



לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים