למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » מדוע עיצוב פנים אידיאלי לאמהוֹת

מדוע עיצוב פנים אידיאלי לאמהוֹת

הצורך לתמרן ללא הרף במרתון היומיומי - בין עבודות הבית, הסידורים, העבודה, והמחויבויות האינסופיות - מוּכר לאמהוֹת רבות.
מכך נולד הצורך לחפש אלטרנטיבה תעסוקתית, במטרה להקל על העומס המצטבר, ובו בזמן ליהנות משני העולמות - לעבוד במקצוע אהוב ומספק, ולגדל את הילדים בנחת.
כאן נכנסים לתמונה לימודי עיצוב פנים, שהפכו בשנים האחרונות ללהיט בקרב אמהות עובדות המחפשות להפוך לעצמאיות, או פשוט לשנות קריירה ולבחור תחום מרתק ופורה.
כל מה שנחוץ לשם כך הוא חוש אסתטי מפותח, שאפתנות, והכוונה נכונה, ומנקודה זו אפשר לפרוס כנפיים וליהנות מעבודה בתחום גמיש, יצירתי, ולא פחות חשוב מכך - רווחי.

מה הם היתרונות של העיסוק בעיצוב פנים, וכיצד תוכלו, כאמהות, להפיק ממנו את המירב? 
עבודה בעיצוב פנים היא אידיאלית לאמהות. ראשית, לא חייבים להתעורר כל בוקר, לארגן הכל בלחץ, לעמוד בפקקים, ולשהות שעות רבות במשרד.
בתחום זה ניתן לעבוד הן כעצמאיות והן כשכירות, וגם השכירות אינן שוהות במשרד, אלא נמצאות, עם כל פרויקט בפני עצמו, במקום אחר, נפגשות עם לקוחות אחרים, ובוראות משהו חדש.
מי שמעדיפה לעבוד כעצמאית, תגלה שיש הרבה עבודה בתחום זה שניתן לבצע מכל מקום ובכל זמן - לעבוד בלילות על סקיצות, לפגוש לקוחות בין החוגים של הילדים, לחפש פרויקטים קרוב לבית כדי לחסוך את הנסיעות, ואפילו להביא את הילדים לעבודה, במיוחד אם העבודה היא בבית.

איך מתחילים? 


עִברו לעסוק בתחום זה בצורה הדרגתית. לִמדו עיצוב פנים, ואם תוכלו - מִצאו עבודה בתחום זה.
אם בחרתן ללמוד במקביל להגדלת המשפחה ולהפיכתכן לאמהות, העדיפו תוכנית לימודים גמישה יחסית, אשר מאפשרת ללמוד מספר ימים בשבוע.
כך אפשר לשלב את ביצוע מטלות הלימודים עם גידול הילדים, תוך הסתייעות בשמרטפות או בחלוקת העבודה עם בן/בת הזוג.
גם חופשת לידה היא זמן מצוין ללימודים, ואם כבר חזרתן לעבודה, ייתכן שתוכלו לשלב לימודי ערב או לימודים אחת לשבוע עם העבודה הקבועה, עד שתרגישו שאתן בשלות מספיק לבצע את המעבר.
בהמשך, יַשמו את מה שלמדתן במרחב הביתי. אחד היתרונות הבולטים של לימודי עיצוב פנים לאמהות טמון ביכולת להחיל את הידע הנרכש על הסביבה הקרובה: לעצב את חדר התינוקות או חדר הילדים, את הסלון, את בתי החברים, ואף את הפינה המשרדית.
זו הזדמנות טובה להתנסות בעיצוב בזמן הלימודים, בלי שההתנסות המעשית באה על חשבון המשפחה או הבית. יתרון נוסף טמון בכך, שלקוחות רבים המבקשים לעצב את חדרי הילדים מעדיפים אמהות, כיוון שהן מסתמכות גם על ניסיון ועל היכרות קרובה וטבעית עם צורכי הילדים.

ועכשיו - איך בונים מעגל לקוחות?  


ובכן, ניתן להתחיל בסביבה הקרובה.
אפשר לפרסם בגן או בפארק השעשועים השכונתי שהתחלתן ללמוד ולעבוד בעיצוב פנים, ושאתן מחפשות פרויקטים, בהתחלה אפילו ללא תשלום, רק כדי לגבש תיק עבודות מרשים.
לרוב, אנשים בסביבה הקרובה נוטים לפרגן, וישמחו להיעזר בכישורים שלכן - בעוד אתן תרכושנה ניסיון מעשי שיסייע לכם בהמשך, גם מחוץ לגבולות השכונה.
בעבודה עצמה, תכננו את לוח הזמנים על פי לוחות הזמנים של הילדים. כך, למשל, תוכלו לפגוש לקוחות כשהילדים במסגרות כמו גן או בית ספר, ולטפל בכל הפרטים הטכניים אחרי שהילדים הולכים לישון, או כשהם מתארחים אצל חברים.
ניתן גם לקבוע פגישות עם קַניינים או עם בעלי מקצוע בימי שישי בבוקר, ומשימות רבות, כמו שיחות טלפון, שרטוטים וייעוץ אינטרנטי, אפשר לבצע גם כשהילדים נוכחים.
אם כך, זה הזמן להתחבר לצד היצירתי שבכן - ואף להתפרנס מכך.

אל תוותרו על החלום ועל ההגשמה העצמית. בעזרת לימודי עיצוב פנים תוכלו גם ליהנות מחוויית האימהוּת וגם להצליח בתחום מקצועי יצירתי.





לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים