למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » עצבו לכם מוניטין - פעילויות שיווק בדרך להצלחה

עצבו לכם מוניטין - פעילויות שיווק בדרך להצלחה

חלק גדול מההצלחה המקצועית בעיצוב פנים ובכלל בשוק העבודה במיוחד בסטטוס של עצמאיים היא מיתוג. יש מעצבי פנים ששמם עולה בדירוגים גבוהים בחיפוש בגוגל בעוד אחרים מככבים בכתבות במגזינים נחשבים לעיצוב או מרצים בכנסים נחשקים וזוכים בפניות של לקוחות רק כי המוניטין שלהם הוא של "מעצב מעולה" שעבודותיו קיבלו חשיפה תקשורתית גבוהה או שהוא מוכר בברנז'ה הנכונה.
אומנם לא כל כישרון עיצובי מבטיח גם יכולת שיווקית, אבל יש כמה פעולות פרסום חיוניות הנדרשות לסלילת קריירה מצליחה בתחום שירתמו אתכם להיות גם היח"צנים של עצמכם או לפחות להיעזר לצורך בניית התדמית היוקרתית באמצעות אנשי המקצוע המתאימים.

הנה 10 דרכים בדרך ליצירת מודעות בהקשר של שמכם ופועלכם המקצועי כמעצבי פנים. 

  1. הפקת כרטיסי ביקור
    אחרי שכבר יש לכם שם לעסק או סלוגן ועיצבתם לוגו, תוכלו להדפיס כרטיסי ביקור אותם תוכלו לחלק ללקוחות פוטנציאליים או ממליצים בכל הזדמנות כדי שהם יזכרו מי אתם ומה אתם עושים ויוכלו לשלוף את הכרטיס שנתתם להם בעת הצורך.
    חשבו על כרטיס ביקור עם טוויסט ייחודי שיעשה הבדל ויהפוך אתכם לזכירים יותר כמו תוספת של פריט תלת ממדי לכרטיס או הפקת כרטיסי ביקור דיגיטליים שניתן לשגר לאנשים בוואטס אפ או כהודעת טקסט וכך הוא נשמר אצלם תמיד בלי צורך לתייק בארנק.
  2. השתתפות בכנסים מקצועיים
    הזדמנות להפצת כרטיסי ביקור היא בעת כנסים מקצועיים ולמרבה השמחה, בעולם העיצוב יש הרבה מאוד מפגשים מקצועיים והשגת אינטראקציה הן עם קהילת המעצבים המקומית או הבינלאומית והן עם לקוחות פוטנציאליים: תערוכות עיצוב, הרצאות עיצוב, סדנאות על עולם העיצוב ועוד. חשוב מאוד להגיע למפגשים אלה כדי שהנוכחות שלכם תדגיש את המעורבות הגבוהה שלכם ואת הידע העדכני שאתם צוברים - ככל שיראו אתכם יותר, כך ידברו עליכם יותר.
  3. מפגשי נטוורקינג
    חפשו מפגשים מקצועיים ייעודיים למעצבים עם אנשי מקצוע שעשויים להפוך לשותפים אסטרטגיים לדרך או ללקוחות עתידיים במסגרות שונות של יצירת קשרים עסקיים בין אם מדובר במפגשי נטוורקינג חד פעמיים או בהצטרפות לקבוצת נטוורקינג אפקטיבית שמטרתה להפגיש אתכם עם האנשים הנכונים ולהעניק לכם כלים לביסוס המעמד המקצועי. במפגשים אלו תלמדו להציג את עצמכם בצורה מהירה וקליטה וכן לתכנן סל שירותים ולבנות היתכנות עסקית לטווח הארוך.
  4. נוכחות ברשתות חברתיות
    המדיה החברתית היא מלכת הפרסום ולא תמיד צריך להשקיע כסף כדי להיחשף בפני האנשים הנכונים. בשלב הראשון, השיקו פרופיל מקצועי ברשתות פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט וטוויטר כדי להיחשף לקהל רחב ככל שניתן. חשוב מאוד לסגנן את הרקע המקצועי ולבחור בקפידה את הפרויקטים שברצונכם להציג בפלטפורמות הנ"ל תוך התאמה ייעודית לכל פלטפורמה בין אם באינסטגרם מדובר בתמונות LIVE או בפינטרסט באלמנטים ומגמות, בפייסבוק בדף עסקי שמטרתו להציג טיפים ובלינקדאין חשוב לייצר פרופיל מקצועי באנגלית עם פוסטים פעילים ולייצר כמובן בכל רשת חברתית קשרים בקבוצות אסטרטגיות.
  5. השקת בלוג מקצועי
    יש הרבה מאוד אתרים שמציעים לכם ממשקים חינמיים לפתיחת בלוג מקצועי בו תוכלו להרחיב על הרקע המקצועי שלכם ולחשוף את העבודות השונות תוך כדי שאתם משתמשים במילות מפתח שיקדמו אתכם בחיפושים ברשת, כולל פרטי התקשרות ו"נגיעה" בלקוח באמצעות חשיפת הידע הרחב שיש לכם אודות טרנדים, פתרונות עיצוב יצירתיים ועוד.
  6. בניית אתר תדמיתי
    גוגל הוא המלך והתחרות במנוע החיפוש של גוגל היא אומנם גדולה ודורשת השקעת משאבים כספיים רבים, כדי להתבלט בין המעצבים הרבים וחברות העיצוב שבנו אתר ומשקיעות בקידומו.
    אבל גם אם אינכם כרגע בעלי יכולת פיננסית לקדם את האתר - כדאי שיהיה לכם כרטיס ביקור בסגנון שלכם, אתר אינטרנט שיציג את העבודות שלכם בדרך מעניינת בסגנון המועדף עליכם כולל פריטי ביוגרפי ודרכי התקשורת - תוכלו להוסיף את כתובת האתר לכרטיס הביקור, לציינו ברשתות החברתיות ולכך למשוך אנשים לבחון באתר את היכולות העיצוביות שלכם וכן להבין מה אתם מציעים בסל שירותי העיצוב.
  7. הרשמה לאינדקסים מקצועיים
    מטרת האינדקסים האינטרנטיים היא למעשה להציג אנשי מקצוע בתחום העיצוב על פי התמחויות שונות, שמות ולחבר ביניהם ובין לקוחות פוטנציאליים או אנשי מקצוע שעשויים להפוך לשותפים אסטרטגיים. הירשמו לכל אינדקס מקצועי אפשרי כדי שבעת חיפוש באינטרנט שמכם יעלה תחת מילות חיפוש שונות באתרים שונים. באינדקסים רבים ניתן גם להוסיף תמונות של פרויקטים וכן להוסיף טלפון, כתובת דואר אלקטרוני וכתובת אתר אינטרנט. זכרו, אף פעם אי אפשר לדעת מהיכן יגיע הלקוח הבא ולכן, תמיד כדאי להירשם בכל פלטפורמה המהווה ערוץ חשיפה.
  8. כתיבת מאמרי עיצוב
    דרך נוספת להגיע למודעות בהקשר של עיצוב פנים היא לכתוב מאמרי עיצוב לעיתונים או לאתרי אינטרנט או לכאורה להתראיין ולספק טיפים מקצועיים לכתבות בנושאי עיצוב כדי שהשם שלכם יודגש בהקשר הנכון וכי לעיתים אנשים מושפעים מכתבות ומההד התקשורתי שיצרתם ופונים אליכם רק כי הם התרשמו מהכתבה שכתבתם או מהריאיון שהענקתם.
  9. הנצחת פרויקטים והפצתם לתקשורת
    חשוב מאוד שתתעדו כל פרויקט עיצובי שעובר תחת ידיכם מתמונות של "לפני" ו"אחרי" ועד תמונות אדריכליות מרשימות וכן עצות והמלצות שקשורות לפרויקט ותשלחו קומוניקט או כל דף מידע בליווי תמונות לכתבי עיצוב מובילים במטרה שאלה ישלבו את הפרויקטים שלכם בכתבות בעיתונים או באתרי אינטרנט וכך יעניקו לכם את החשיפה המבוקשת.
  10. פרסום בפלטפורמות השונות
    כלי הפרסום כיום במיוחד אלה בפייסבוק ובגוגל מאפשרים לכם לפנות לקהל היעד שלכם הן מבחינת תחומי עניין, מילות חיפוש והן מבחינת מיקום גיאוגרפי ולהפיץ מסר ממוקד כמו עיצוב מא'- ת' או עיצוב לוילות יוקרה ועוד וכך להעלות את רמת החשיפה אומנם במימון כספי אך אפקטיבי בפני לקוחות פוטנציאליים. הכינו תקציב והחליטו מה היא הפלטפורמה היעילה ביותר עבורכם לפי ניסיונות פרסום שתריצו במקומון, בגוגל, בפייסבוק וכדומה.

המוניטין בידיים שלכם! - ניתן ומומלץ להתחיל בפעילות השיווק כבר בתקופת הלימודים כשבבית הספר לעיצוב של האוניברסיטה הפתוחה מעניקים לכם כלים לשיווק עצמי ומסייעים לכם לפרוץ קדימה!  



לפרטים נוספים אודות לימודי עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים