למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » הקמת אתר אינטרנט לעצב הפנים המתחיל- מה כדאי לכלול באתר, ועצות ליישום נכון כדי להניע לפעולה

הקמת אתר אינטרנט לעצב הפנים המתחיל
מה כדאי לכלול באתר, ועצות ליישום נכון כדי להניע לפעולה

התקשר אליכם לקוח פוטנציאלי וביקש לראות עבודות שלכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להפנות אותו כמובן לאתר האינטרנט התדמיתי שיצרתם, ובו מוצג מיגוון פרויקטים נבחרים בשילוב "אני מאמין" ורקע על תהליך העבודה איתכם. זהו כרטיס הביקור הווירטואלי שירשים אותו, ואולי כך הוא ישתכנע לשכור את שירותיכם.

אם עדיין אין לכם אתר אינטרנט, ואתם חוששים להיקלע להוצאות כספיות גבוהות, הסירו דאגה מלבכם. כיום ניתן לבנות אתרי אינטרנט בתקציב מינימלי, כאלה שישדרו את חוויית העיצוב, ואף יקדמו אתכם במנוע החיפוש של גוגל. כמובן, ככל שמשקיעים יותר, כך האתרים מרהיבים יותר או מתוחכמים יותר. אבל, לצורך התחלה והחיסכון הכספי בתקופה הראשונה של הרצת העסק, אפשר למתג אותו גם בעלויות לא גבוהות.

הנה כמה עצות לאיפיון אתר אינטרנט, עיצובו ובנייתו, וגם הצעות כיצד לשכנע מתעניינים לפנות אליכם.

איך מתחילים? בוחרים פלטפורמה לבניית אתר


אחת הדרכים לבניית אתר היא לפנות לחברת בניית אתרים, אך ישנה אפשרות להתבסס על פלטפורמות חינמיות קיימות, כמו וורדפרס או wix, וליצור אתרים בעלי ממשק ידידותי. בפלטפורמות החינמיות הללו עומדים לרשותכם טמפלטים קיימים, שניתן לעצבם בהתאמה אישית – גוונים, קומפוזיציה, ואפילו גודל הפונט וסוגו. לאחר מכן תחליטו אם לרכוש דומיין ושטח אחסון בחברה חיצונית, כדי להגדיל את נפח האתר.

במקרה של מעצבי פנים, נהוג לבחור טמפלט נקי יחסית: התמונות בולטות באמצעות באנר דינמי שמתחלף, וכך מושך את העין ומציג מספר עבודות לדוגמא, במבחר סגנונות, כך שכל מתעניין יוכל למצוא משהו כלבבו.

איפיון האתר – כל מה שירשים את הלקוח


לאחר שבחרתם טמפלט מייצג, גשו לאיפיון האתר, והחליטו מה אתם רוצים לכלול בו. חשבו מה יחפש הגולש באתר.
ברוב האתרים של מעצבי פנים מוצג הפרופיל המקצועי שלהם תחת הקטגוריה "אודות". שם נמצא את הביוגרפיה של המעצב, היכן למד, מה החזון שלו או הקונספט שהוא מציג, דף ייחודי לסקירת תהליך העבודה עם המעצב שמציג כיצד מתנהלת העבודה לפי שלבים, איפיון פרוגרמה, צורכי הדיירים, בחירה משותפת של ספקים, קניינות אישית, תכנון תקציב, כתב כמויות, פיקוח צמוד על מנהל האתר במקרה של בנייה חדשה וכדומה. כל אלה נועדו להציג ללקוח את כלל השירותים שאתם מציעים לו.

קטגוריה חשובה מאוד באתר היא הפרויקטים. כאן ניתן להזין תמונות ודוגמאות כדי להמחיש את הרעיונות ואת היצירתיות שלכם. במרוצת הזמן אפשר להוסיף פרויקטים קיימים, ולסווג אותם, למשל, לפי סגנונות, או סוג הדירות שעיצבתם - דירות יוקרה, בתים פרטיים, מבנים ציבוריים, עיצוב משרדים, סגנון כפרי וכדומה. כדאי לתאר כל פרויקט במטרה להעביר את הרעיון והחשיבה שעמדו מאחוריו, לציין את גודל הפרויקט, מה היה החלק שלכם בתהליך, ובעיקר - להבליט את המיומנויות שלכם כמעצבי פנים ולהדגיש זמינות ללקוח, יֶדע טכני בתוכנות הדמיה בתלת-מימד, וכן ניהול הפרויקט וליווי הלקוח לאורך הדרך.

ניתן גם לייצר דף ממליצים, שבו תציגו מכתבי לקוחות ומאמרים על עיצוב פנים, תוך שימוש במילות מפתח רלבנטיות, כמו עיצוב פנים, מעצב/ת פנים, עיצוב בתים וכדומה, כדי לקדם את התוכן בגוגל.
כמובן, הבליטו איך ניתן ליצור איתכם קשר: פרטיכם העדכניים, וכן טופס שברגע שימולא על ידי מתעניינים תישלח אליכם הפנייה. שבצו את הטופס או את פרטי ההתקשרות עמכם בכל מקום אסטרטגי באתר, בלוויית משפטי הנעה לפעולה, כמו: "על עיצוב פנים לא מתפשרים", "עיצוב פנים ביחס אישי עם מעצב שיודע מה חשוב לכם", וכדומה.

שיווק האתר כדי שיראו מה יש לכם להציע


כעת, כשיש לכם אתר תדמיתי ראשון, עליכם לשווק אותו. התחילו בקידומו בגוגל באמצעות פרסום מאמרים באתרי תוכן שונים, והפניה מהם לאתר שלכם מתוך ביטויי מפתח. אם התקציב מאפשר, נסו לקדמו במודעות גוגל בתשלום.
כמו כן, שבצו הפניות לאתר בדף הפייסבוק שלכם, בכרטיס הביקור ובחותמת המייל. תוכלו לספר לכל מי שאתם פוגשים על האתר החדש, ולשלוח אליו לינק במייל או בהודעת טקסט, ואל תשכחו לחדש ולרענן את האתר בכל עת שמצטרף פרויקט או לקוח חדש, או שיש לכם בשורה מעניינת לשתף.
זכרו! אתר אינטרנט הוא נכס, והוא ילווה אתכם לאורך זמן, וייצג אתכם בעולם המקוון, ולכן חשוב להקדיש לו ללא הרף זמן ומחשבה.
בלימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה משלבים בלימודי עיצוב פנים כלים רבים שיעזרו לכם למתג את עצמכם, ולפרוץ החוצה בדרך הטובה ביותר!

לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים