למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » מעצבים חוויית אירוח

מעצבים חוויית אירוח

אי-אפשר שלא להתאהב במלון האקסקלוסיבי ,Il Sereno השוכן לאחד מחופיו של אגם קומו באיטליה. את המלון עיצבה מעצבת-העל פטריסיה אורקיולה הספרדיה. הוא בעל מראה מודרני מתוחכם, ומבוסס ברובו על חומרים טבעיים, כמו עץ אגוז, אבן טרצו, וטרוורטין ונציאני. המדרגות נראות כאילו הן מרחפות מעל הקרקע, ולצידן ענפים שזורים. הסוויטות הן בעלות קווים נקיים, ומאופיינות בתקרות גבוהות אשר יוצרות תחושת אווריריות. בקיצור, מקום שתענוג לנפוש בו.

מלון זה הוא דוגמא טובה לכך שחוויית האירוח בבתי מלון ובצימרים מבוססת במידה רבה על עיצוב הפנים, אשר מושך את האורחים לא פחות מגסטרונומיה משובחת, מספא מפואר או מנוף מהפנט.

העיצוב יכול להזכיר תקופות מהעבר. כך למשל עוצב המלון Barberstown Castle אשר שוכן בטירה באירלנד, ופנימו מעוצב בסגנון אריסטוקרטי מרשים: שולחנות אבירים, וריהוט בניחוח של פעם. ישנם מלונות מיוחדים, כמו ice hotel בשבדיה, המגולף כולו מקרח, כולל המיטות, הבר, והנברשות שעשויות מגבישי קרח דקורטיביים. גם בישראל פועלים מלונות וצימרים בעלי עיצוב יוצא דופן, דוגמת צימר דמוי-מערה או סוויטות אקולוגיות.

גם אם לעיתים המבנה הארכיטקטוני הוא סטנדרטי, ברגע שעוברים בשערי המלון מתגלה עולם ומלואו, כמו מלון בניחוח העיר הלבנה בלב תל אביב, או מלון באווירה מידברית בדרום, מלונות שנראים כמו יאכטות, או כאלו השוכנים בסביבה כפרית במושבים ובקיבוצים.

יש ביקוש רב למעצבים בתחום זה, ולפניכם כמה רעיונות, מה כדאי להביא בחשבון בעת עיצוב אתרי אירוח.

הקונטקסט קובע


עיצוב הפנים של המלון משליך במישרין על האווירה שהיזמים או צוות ניהול המלון והארכיטקט מבקשים להשרות בו. כך למשל, מלון עסקים לרוב יעוצב בקווים נקיים תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, ויצירת סביבה מעין-משרדית המשלבת הנאה ועסקים באמצעות שולחן כתיבה בחדר, גוונים סולידיים, ופריטי עיצוב אלגנטיים. אם מדובר במלון ספא, העיצוב ישדר אווירת רוגע, בגוונים קלאסיים, תוך שילוב אלמנטים של זרימה, ובמלון משפחות יושם דגש בצבעוניות ובשמחת חיים. החומרים חשובים מאוד. למשל, במלון בעל צביון כפרי הממוקם בחיק הטבע יהיה שימוש בחומרים חמים, כמו עץ ואבן.

עם זאת, לעיתים העיצוב דווקא מנוגד לסביבה: במלון עירוני אפשר ליצור אווירה כפרית, תחושת חום וביתיות, בעזרת ריהוט מאסיבי מעץ ופריטים מגולפים, נברשות דומיננטיות, וכורסאות קטיפה במראה קולוניאלי. וגם להיפך: מלון הנטוע בסביבה כפרית אפשר לעצב בסגנון אורבני מבריק בשחור-לבן, היוצר ניגוד מעניין בין חוץ לפנים.

סגנון בוטיקי או אחדות מקסימלית


במלונות רבים ניתן לראות עיצוב פנים בעל קו סגנוני רציף, החוזר בכל חדר, תוך שינויי גוון הקירות, הדבקת טפט אחר, או התקנת גוף תאורה שונה. ישנם מלונות בהם מחליטים מעצבי הפנים לבדל כל יחידת אירוח (לרוב במלונות בוטיק או בצימרים), באמצעות הענקת אופי אחר לכל חדר. לעיתים, הבחירה במיגוון וריאציות של חדרים, בגודל ובסגנון, מאפשרת לקלוע למכנה משותף רחב יותר של אורחים.

תכנון פונקציונלי לשידרוג האירוח


לחדרי מלון לרוב יש מיפרט סטנדרטי של המרכיבים שאורחים מצפים למצוא בהם, כמו מיטה זוגית, ספה נפתחת, מטבחון מאובזר, פינת הסבה, וחדר רחצה. אבל גם כאן אפשר לתת למעצב יד חופשי בבחירת הגוונים, החומרים והקומפוזיציה לשם ניצול מיטבי של המרחב; לדוגמא, מיקום המיטה בדרך שתעניק פרטיות, ארון בגדים המשולב בנישה שתופסת פחות מקום, וכדומה.

ההיבטים המעשיים חשובים במקום הקולט אורחים. לכן, יש צורך לבחור חומרים עמידים במיוחד, או כאלה שמתיישנים בצורה מיטבית, ריצוף שאינו נשחק בקלות וכיוצא באלו. בנוסף, יש להשתמש בחומרים המאפשרים בידוד אקוסטי ותֶרמי טוב, על מנת להעניק תחושת פרטיות מקסימלית לאורחים.

הכנסת אורחים בסטייל


בבתי הארחה קיימים שני סוגי מרחבים. המרחב הציבורי כולל את בריכת השחייה, חדר האוכל, טרקלין עסקים, מסעדה, בר, הלובי, ולרוב בולטים בו אלמנטים מרשימים, כמו מזרקה גדולה או חיפויי קיר מרהיבים. המרחבים הפרטיים הם חדרי האורחים וחדרי הטיפול בספא, ומִטֶבַע הדברים, עיצובם סולידי יותר.

על מנת להוסיף לאווירה, אפשר לעצב מלון כך שסביבתו תהיה אפופה ניחוחות עדינים. אלו ייחקקו בזיכרונם של האורחים כחלק מהחוויה הכוללת של השהייה במלון.

כפרויקט גמר בסיום לימודי עיצוב פנים בבית הספר דיפלומה של האוניברסיטה הפתוחה, נדרשים הסטודנטים לעצב מלון בוטיק, תוך הדגשת חשיבותו של קונספט העיצוב, והבלטת פריצות הדרך בתחום עיצוב הפנים. תלמידינו עיצבו, למשל, פרויקטים מעניינים, דוגמת בית משותף בבאר שבע שהוסב למלון בוטיק, וכן מיגוון פרויקטים במבנים לשימור בירושלים ובתל אביב.

לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים