למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » לעצב בלי להישאר עם חור בכיס

לעצב בלי להישאר עם חור בכיס

מעצבי פנים רבים חוששים לפתוח עסק משלהם בגלל העלויות הגבוהות הכרוכות בכך – החל בשכירת סטודיו, דרך פעילויות שיווק יקרות, רכישת תוכנות מחשב, ביקור בתערוכות נחשבות, וכלה בזמן המושקע בהשגת לקוחות ובעבודה עִמם עד קבלת תשלום ראשוני ועוד. הבעיה היא, שאם נכנעים לחששות ולא עוסקים בבניית העסק, הנבואה מגשימה את עצמה, וקשה יותר להשיג פרויקטים, להפוך משכירים לעצמאים, או לבצע את ההסבה המקצועית מהמקצוע הקודם. אולם, זו אינה גזֵרת גורל: יש דרכים להוזיל עלויות, לבצע הסבה מקצועית בהדרגה, ולעבוד בתחום עיצוב הפנים מבלי להישאר עם חור בכיס.

לפניכם 10 צעדים לבניית עסק בעיצוב פנים בתקציב מצומצם - מבלי לפגוע בהצלחה.

ללמוד ולעבוד במקביל


תקופת הלימודים היא בהחלט הזמן להשקיע בצבירת הידע הנחוץ לעבודה בתחום עיצוב הפנים. יחד עם זאת, כבר במהלך הלימודים, כל עוד יש לכם מקור פרנסה קבוע אחר, תוכלו לרכז מאמצים ואנרגיות בבניית המוניטין שלכם כמעצבי פנים עצמאיים. למשל, תוכלו להשיק פרופיל מקצועי באינדקסים לרישום מעצבים, להפיץ בקרב בני משפחה, חברים ומכרים כי אתם יוצאים לדרך חדשה, להגביר את נוכחותכם ברשתות חברתיות וכדומה.

לאחר שתסיימו את הלימודים, תוכלו לקחת פרויקטים קטנים יותר ולטפל בהם אחרי שעות העבודה, בסופי שבוע, ובכל הזדמנות אחרת - מבלי לעזוב בשלב זה את מקום העבודה הנוכחי, ובלי שתיאלצו "לקפוץ" מיד ל"מים הקרים". כשתקבלו לקוח ראשון או פרויקט משמעותי, יהיה לכם קל יותר לפרוס כנפיים ולהתמסר למקצוע העיצוב בלבד.

להיכנס לשותפות במשרד עיצוב


גם אם אין לכם עדיין די כסף לפתוח משרד משלכם, תוכלו להתחיל לעבוד במשרד עיצוב. זה יהיה גם בגדר סטאז' מצוין שמשכורת בצידו. תוכלו גם לחבור למעצב פנים בעל ניסיון כדי ללמוד את העבודה בשטח, וכך תיהנו מן האפשרות ללמוד בלי להסתכן באילוצים כלכליים מיידיים.

צאו מהסטודיו, אפשר לעבוד מהבית


מרבית עבודת העיצוב מתבצעת בשטח עם הלקוח, או בבית מול המחשב. לכן, לפחות בתחילת הדרך, אין הכרח לשכור משרד כדי להרשים לקוחות, וניתן לעבוד אפילו מבית הקפה השכונתי, או לקבוע פגישות עם לקוחות אצלם בבית או במקום העבודה שלהם. זה יהיה בגדר חיסכון משמעותי עבורכם.

שיווק חינם אין כסף – האינטרנט הוא המלך


יש הרבה מאוד פעולות שיווק שתוכלו לעשות בלא להוציא כסף מכיסכם. למשל, במקום להדפיס כרטיסי ביקור תוכלו פשוט לסגנן הודעת טקסט או וואטס-אפ שיכילו את כל הפרטים, ולשלוח אותן לקהל היעד שלכם. אפשרות אחרת היא השקת פרופיל מקצועי חינם ברשתות חברתיות, והפצתו באמצעות שיתופים בקבוצות פייסבוק או לינקדאין. דרך נוספת היא להירשם לאינדקסים חינמיים, להעלות בלוג ללא דומיין שאינו עולה כסף, כמו בפלטפורמת WIX , "בלוגר" או "וורדפרס".

מפגשים מקדמים ללא עלות


חברות עיצוב רבות, ואף קבוצות נטוורקינג, מקיימות מפגשי עיצוב שההשתתפות בהם אינה כרוכה בתשלום, או במחיר סמלי בלבד, ובהם ניתן להתעדכן בכל המגמות העכשוויות, להכיר לקוחות פוטנציאליים, ולקדם את עצמכם בלי שתצטרכו להשקיע בכך כסף רב. חפשו אירועים שיתאימו לקידום האישי שלכם.

הנהלת חשבונות עצמית


לא חייבים לקחת רואה חשבון או מנהל חשבונות כבר בתחילת הדרך. עד שאין לכם פרויקטים רבים או גדולים, אפשר לפתוח תיק במס הכנסה, ולבצע הנהלת החשבונות באופן עצמי באמצעות תוכנות חינמיות כמו ifreelance ו- :linetלהפיק חשבוניות, להגיש דוחות למס הכנסה ועוד.

תוכנות עיצוב חינמיות


אמנם, מרבית תוכנות העיצוב החיוניות והמובילות בשוק עולות כסף, אבל יש גם תוכנות חינמיות שימושיות ויעילות להפליא שיעזרו לכם בתכנון המרחב, בהוספת רהיטים, הדמיות וכדומה. למשל, באמצעות תוכנת "הום פלאן פרו" ניתן גם להפיק שרטוטים, ובעזרת Sweet Home 3D אפשר ליצור שרטוטים ומודלים, ואף להפיק סרטוני הדמיה.

לא הלכתם לכנס? לא נורא, העדכונים זורמים ברשת


בתחום עיצוב הפנים ישנם כנסים יקרים מאוד, והדבר נכון במיוחד לגבי תערוכות עיצוב בינלאומיות. עם זאת, גם אם לא הצלחתם להגיע לכנסים אלה, תוכלו להשלים את החסר בעזרת אתרי העיצוב השונים: שם תמצאו את תחזית הטרנדים המלאה, כולל סרטונים מהתערוכה, ראיונות עם מעצבי דעה ועוד.

תקשורת מקוונת עם לקוחות


מעצבים רבים המצויים בתחילת דרכם, שלא עזבו עדיין את מקום העבודה הקבוע, מתקשים לעמוד בלוחות הזמנים שקבעו עם לקוחותיהם. לא פעם, המפגשים פנים-אל-פנים עם הלקוחות מתמשכים מאוד, וגם זה מקשה על המעצבים בשלב זה. אך יש לכך פתרון פשוט וזמין: אחרי מפגש היכרות ראשוני אפשר לתקשר עם הלקוחות באמצעות סקייפ, משלוח הודעות דואר אלקטרוני, השארת הודעות במענה קולי וכדומה. כך תוכלו לחסוך זמן וכסף על נסיעות, ולפגוש את הלקוחות כאשר הדבר נחוץ באמת.

חִסכו לעתיד


הכינו תוכנית עסקית שתעזור לעסק שלכם להרוויח: חַשבו כיצד לתעל כל שקל שנכנס כדי להתקדם הלאה, לצבור לקוחות, ולמנף את העסק. השקיעו במה שחשוב כדי שבהמשך תוכלו להתרחב, לשכור שירותי ספקים או עובדים, להגיע לתערוכות בחו"ל, לרכוש תוכנות יקרות מבלי להיקלע לחובות, ולהעלות את העסק שלכם על דרך המלך.

בלימודי עיצוב פנים באוניברסיטה הפתוחה מעניקים לכם כלים למיתוג ולהתייעלות עסקית וכלכלית בעת פתיחת עסק בתחום עיצוב הפנים.

לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים