למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » לומדים כדי לעבוד – הצד המעשי של לימודי עיצוב פנים

לומדים כדי לעבוד – הצד המעשי של לימודי עיצוב פנים

כל סטודנט חושב על היום שאחרי הלימודים: כיצד יעמדו הידע שרכש והכישורים שסיגל במבחן המציאות, היכן ימצא עבודה, כמה לקוחות יהיו לו, מה יהיה גובה הכנסתו ועוד.
ההתמודדות עם החששות לקראת היציאה ל"עולם שבחוץ" באה לידי ביטוי כבר בתקופת הלימודים, ולכן חשוב להקדים, לתכנן ולבחור מלכתחילה מוסד לימודים שמשלב תכנים תיאורטיים ותירגולים מעשיים, תוך שימת דגש בתכנים הרלבנטיים למגמות עדכניות בתחום, והקניית כלים למיתוג, לשיווק, ולקידום של הסטודנטים.
בבואכם להחליט היכן ללמוד עיצוב פנים, חשוב לבחון היטב את תוכנית הלימודים, ולבדוק בעזרת יועצי הלימודים או ממליצים עד כמה מוסד הלימודים אכן פועל למען הצלחת תלמידיו.

לפניכם כמה היבטים מעשיים שבהם חשוב להתמקד כשבודקים היכן ללמוד עיצוב פנים.

סביבת לימודים מתקדמת ביחס אישי


למרחב בו אתם לומדים השפעה רבה על ההתנסות המעשית בתחום. בחרו לימודי עיצוב המתקיימים בכיתות מודרניות, בהן מותקנים עזרים ייחודיים. העדיפו מקום ששוררת בו אווירה ביתית, משפחתית ונעימה. כך תוכלו להתפתח מבחינה מקצועית בסביבה תומכת.

אתם בידיים הטובות ביותר - צוות מרצים מקצועי


חשוב לברר בעוד מועד מי הם המרצים והמורים שמלמדים עיצוב פנים במוסד הלימודים המיועד. שילוב נכון של מרצים מהאקדמיה ומרצים מהתעשייה יוצר תמהיל לימודים דינמי, רחב, ואפקטיבי במיוחד אם הוא כולל גם ליווי של המורים ואנשי המקצוע לאורך כל הדרך.

הפרקטיקה קובעת - לימוד של תוכנות מקצועיות


היכרות עם יסודות העיצוב ותולדות העיצוב חיונית כבסיס ללימודי עיצוב, ואין ספק כי הרצאות תיאורטיות המשלבות מידע חשוב על חומרים, על כללי תכנון ותהליכי עיצוב תורמות רבות גם הן. אך בעידן הדיגיטלי שאנו חיים ופועלים בו יש חשיבות רבה גם ללמידה יסודית של התוכנות החשובות בתחום עיצוב הפנים - למשל, תכנון אדריכלי ממוחשב באמצעות AutoCad, SketchUp וכדומה – ולשליטה בהן. לכן, ודאו שתוכנית הלימודים משלבת היכרות מעמיקה עם תוכנות המיועדות לשרטוט אדריכלי ותכנון פרויקטים, והתנסות בהן.

לעצב בכל סגנון – התוודעות למיגוון רחב של תחומי עיצוב


בזמן הלימודים עדיין אינכם יכולים לדעת לְמה יזדקקו לקוחותיכם בעתיד, אך מן הסתם תרצו לדעת לעצב דירות, משרדים, חללים ציבוריים, חנויות וכדומה. לכן, כדאי שתבדקו היטב האם תוכנית הלימודים כוללת נושאים שרלבנטיים לכל אלה, כמו פתרונות ייחודיים לחללים רטובים, היבטים הקשורים בבנייה, השפעת הצבע על המרחב, תכנון משרדים, אלמנטים בתכנון שטחים מסחריים, דגש על ריהוט, גופי תאורה, אובייקטים במרחב ועוד.

אוסף של פרויקטים מעשיים לבניית תיק עבודות


המעבר מרעיון לביצוע הלכה למעשה מתגלם בפרויקטים שמכינים הסטודנטים, לרבות תוכניות עבודה מקצועיות ומפורטות המביאות בחשבון, למשל, את חוקי התכנון והבנייה, ומבטאות את סגנון העיצוב האישי של כל סטודנט. הפרויקטים הללו יהיו חלק בלתי-נפרד מתיק העבודות העתידי שלכם כמעצבי פנים, כלומר כרטיס הביקור המקצועי שתציגו בפני לקוחות פוטנציאליים או משרדי עיצוב שבהם תבקשו לעבוד.

כלים לניהול עסק ועזרה במציאת עבודה


מעבר לכישוריכם וליכולותיכם האישיים, תזדקקו גם לידע כיצד לנהל עסק עצמאי משלכם. משום כך, לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה במסלול לימודי עיצוב ותכנון פנים מתוכננים מראש כך שיסייעו לסטודנטים לפתח את הצד היזמי שלהם - מפיתוח אסטרטגיה עסקית, דרך ניהול העסק מול הרשויות, ניהול משא ומתן עסקי, ניהול חוויית לקוח, תמהיל שיווקי ועוד. כל אלה ילמדו אתכם להפוך את התיאוריה לכלי עבודה מועיל.
חשובים לא פחות הם ההכוונה מקצועית, מתן גישה למאגר משרות, או ייעוץ השמה בתום הלימודים. ואכן, לימודי עיצוב בבית הספר דיפלומה של האוניברסיטה הפתוחה יחברו אתכם לעולם העיצוב, ויַקנו לכם כלים לעבודה מעשית כבר בסיום הלימודים.

לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים