למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » 3 קונפליקטים מרכזיים בפיתוח קריירה בעיצוב פנים

3 קונפליקטים מרכזיים בפיתוח קריירה בעיצוב פנים

סטודנטים לעיצוב פנים וכן בוגרי לימודי עיצוב פנים מתמודדים עם דילמות רבות הכרוכות בתכנון הקריירה ופיתוחה. ברגע שעולה הצורך להפוך את התיאוריה למעשה, עולות שאלות כגון: האם לעבוד כבר בתקופת הלימודים או לחכות לקבלת התעודה? האם להצטרף למשרד עיצוב פנים או להשיק עסק עצמאי? האם להתמחות בתחום עיצוב מסוים או להעניק את כלל השירותים?

לפניכם 3 קונפליקטים מרכזיים ונקודות למחשבה שיסייעו לכם למצוא את הפתרון, תוך התאמה אישית לסגנון התעסוקה המתאים לכם בשלב זה בחייכם.

התזמון - לעבוד עכשיו או לחכות?


הסיטואציה: הלימודים מעוררים אצלכם השראה, ואנשים סביבכם כבר שמעו שאתם לומדים עיצוב פנים ויש לכם בטח רעיונות טובים. הם מבקשים סיוע, חינם או תמורת תשלום. אתם מתלבטים אם להיענות לכך. מצד אחד, עזה התשוקה "לקפוץ" כבר ל"מים" ולהרוויח כסף, ומצד אחר, אינכם בטוחים אם יש לכם הכלים הדרושים לביצוע פרויקט אמיתי.

מה עושים: אמנם, כדאי לחוות כבר בתקופת הלימודים כיצד מתנהל התחום במציאות, אך בו בזמן אולי כדאי לחכות מעט, ובשלב זה להסתפק בליווי ובייעוץ, ללא תמורה. בבוא העת, כשתרגיש שאתם בשלים לכך, תוכלו לתת הכוונה מקצועית תמורת תשלום. הכל תלוי בשלב הלימודים שאתם נמצאים בו, בסוג הפנייה שהגיעה אליכם, ובתחושתכם עד כמה אתם מוכנים לקראתה. כך או אחרת, לקראת סיום הלימודים כדאי להתחיל לבנות מאגר של לקוחות וממליצים.

השותפות – עצמאות או עבודה בצוות


הסיטואציה: סיימתם את הלימודים, וכעת אינכם בטוחים אם כדאי לנסות את מזלכם כמעצבי פנים עצמאיים, או שמא לעבוד כשכירים במשרד עיצוב, כדי ללמוד מהוותיקים בתחום זה, וכך גם לבסס רשת קשרים עסקיים.

מה עושים: זו שאלה של אופי וגם של עלויות. אם אתם סומכים בעיקר על עצמכם ועל הסגנון הייחודי שלכם, ועל כך שיש לכם הרבה מה לתת, יכולת לנהל פרויקט בכוחות עצמכם לאורך הדרך וכן לגייס לקוחות (וכמובן – גם התקציב לפתיחת עסק), תוכלו לנסות להיות עצמאים כבר מראשית דרככם בתחום זה. זִכרו, לפעמים מספיק לקוח חזק אחד כדי להמשיך הלאה.

לעומת זאת, אם אתם מעוניינים להיות חלק מצוות, וליהנות מסיעור המוחות שהוא חלק מעבודה בסגנון כזה, עדיף שתתחילו לעבוד כשכירים. כך תוכלו ללכת צעד אחר צעד בתעשיית העיצוב, ותהיינה לכם הזדמנויות להשתתף בפרויקטים מעניינים. נסו איפוא לחפש עבודה במשרד עיצוב או אדריכלות. אפשרות נוספת היא לפתוח עסק עצמאי עם שותפים. כך תוכלו גם לשמור על מרחב אישי וגם ליהנות מתמיכה לאורך זמן.

ההתמחות – לעצב הכל או להתמקד בתחום מסוים


הסיטואציה: אתם נמשכים בעיקר לעיצוב של חללים ציבוריים, חולמים על מלון שתעצבו מהלובי ועד אחרון החדרים, או אולי ברור לכם שאתם דומיננטיים בתחום עיצוב הבתים הפרטיים? האם למתג את עצמכם כמומחים בנישה מסוימת - בתי עסק, משרדים, וילות יוקרה או דירות קטנות - או אולי להציע, לפחות בהתחלה, את כל שירותי העיצוב לקהל יעד רחב?

מה עושים: אם קראתם את המאמר שלנו על התמחות נישתית בעיצוב, אתם יודעים שיש הרבה מעצבים שמצליחים משום שהם החליטו להתמקד בתחום עיצוב מסוים, ולהיות בין הטובים ביותר בו. כך הם מושכים קהל יעד ספציפי. מנגד,
לא תמיד יהיה זה נכון להגביל את עצמכם כבר בתחילת הדרך. בשלב זה בקריירה המקצועית שלכם עדיף לקחת מספר פרויקטים בסגנונות שונים, לבדוק את ביצועיכם, את המאמץ שהשקעתם, ואת התוצאות – ולהחליט על המשך דרככם בהתאם לכך.

לסיכום, תוכלו להתייעץ כבר בתקופת הלימודים עם יועצי הלימוד שלנו כדי להכריע בסוגיות שיעצבו את קריירת העיצוב שלכם.

לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים