שם מלחמה משתוללת, כאן שותלים ורוקדים 
אריה אלואיל, פאול הניך, אורי כוכבא – הדפסים
הרצאה של אוצר התערוכה ד"ר אליק מישורי וסיור מודרך לעובדים,
יום רביעי, 28 בנובמבר 2012 בשעה 14:00 (אולם נוידרפר)

אין צורך להירשם מראש.

שלושה אמנים ארץ ישראלים – אריה אלואיל (1967-1901), פאול הניך (1997-1907),
אורי כוכבא (2001-1910) – יצרו כל אחד סדרות של חיתוכי לינוליאום. הנושא המרכזי בהדפסים אלה הוא דמותו של החלוץ היהודי, שכל אחד מאמנים אלה היטיב ללכוד בה מהויות שונות. בסדרות המוצגות בתערוכה נפרשת תמונה מרתקת של החברה היהודית בארץ ישראל המנדטורית בשנות הארבעים של המאה ה-20.

ביטויי הפרשנות הייחודית של כל אחד מהשלושה לדמות החלוץ, במדיום אינטימי, מינימליסטי ולכאורה נטול היבטים הרואיים, הם מורכבים. אך המשותף לכולם הוא ביצוע וירטואוזי המצטיין בניגודים דרמטיים ועתירי הבעה בשחור לבן. הנרטיב החזותי שיצרו מקביל לנרטיב הציוני של תקופתם, ועם זאת הם יצקו בו תכנים אישיים החורגים במידה רבה מרעיונות הקולקטיב.

אלואיל הוא הידוע בין שלושת האמנים ויצירותיו הוצגו במוזיאונים. פאול הניך שימש פרופסור לעיצוב במחלקה לאדריכלות באוניברסיטת חיפה ושם הוסיף לפתח את רעיונותיו בתחומי האמנות והעיצוב. המוצנע בין השלושה הוא אורי כוכבא (ולטר קוך), איש קיבוץ נען, שסדרת הדפסיו מעולם לא זכתה לתערוכה פומבית ראויה.

מטרת העל של תערוכה זאת היא לתעד ולחשוף בפני הציבור בפעם הראשונה בתצוגה פומבית את סדרת חיתוכי הלינוליאום של אורי כוכבא. הצבת סדרת הדפסיו בצד הדפסי עמיתיו תעניק ליצירתו, ולוּ באיחור רב שנים, את ההוקרה וההערכה שהיא ראויה להן.

קטלוג התערוכה כולל פרסום פומבי ראשון של סדרת חיתוכי הלינוליאום של אורי כוכבא, בלוויית מאמר של ד"ר אליק מישורי.

אפשר לרכוש את קטלוג התערוכה בחנות הספרים "למדא"

התערוכה תינעל ביום ראשון, 30 בדצמבר 2012

הרשמה בטלפון : 3337* (03-5114412) או באתר האינטרנט: www.openu.ac.il/3artists