למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » מאמר

הפנינג סוף שנה 2009

מציאת סטוצים ללילה בעזרת תגים אלקטרוניים; סוכת קרקס קטנה שכל אחד משעריה מתעד אפיזודה סוערת מהעבר: כל המאהבים חלפו זה כבר מחייה של חמדה, רק הסיפור נשאר מתנפנף ברוח; פרופיל 2009 והחוויה התל אביבית האמיתית – אלו רק חלק מהפרויקטים הבולטים שהוצגו בהפנינג סוף השנה של בית הספר חשיפה.
בסיום שנת הלימודים של בית הספר חשיפה נערכו האירוע המסורתי "הפנינג 2009" ותערוכת בוגרים. בתערוכה הוצגו עבודותיהם של עשרות בוגרים בפני כ-3,500 אורחים, אשר נהנו בערב הפתיחה גם ממופע להקת ג'אז.
בית הספר מזמין אלפי מעסיקים מרחבי הארץ, ויוצר תשתית לקשר ראשוני בין מעסיקים פוטנציאליים לבין בוגרים מצטיינים. ואכן, כבר במהלך האירוע קיבלו חלק מהסטודנטים הצעות עבודה.

על קצה המזלג... מספר פרויקטים מתוך עשרות הפרויקטים שהוצגו באירוע:

לצאת לציד בני זוג בעזרת תגים אלקטרוניים, או: האם בעתיד "נצוד" בנות זוג במועדוני לילה בעזרת תגים אלקטרוניים?

עוד בכתבתה של שחר כהן שפורסמה שאתר Ynet

Hunt your love של חנה כהן, פרויקט ייחודי דיגיטלי, מבטא בצורה בולטת מאוד כיצד אנו תופסים זוגיות ויחסים בעידן הפוסטמודרני, בדור הסמס שבו השתנו היחסים בין האנשים. hunt מבוסס על מערכת אשר נועדה לסייע בהכרות/סטוץ במועדונים ובפאבים. המערכת תמוקם באתרי הבילוי ותופעל בצורה הבאה: כל אורח שיגיע למועדון ויהיה מעוניין להכיר "מועמדים" יצולם, יקליד למערכת hunt את פרטיו האישיים, ויקבל תג אלקטרוני. ברחבי המועדון יהיו פזורים מסכים, וניתן יהיה לגשת בכל רגע ולחפש מועמדים/מטרות לציד. ניתן יהיה להיכנס למסך המציג את כל תמונות המועמדים (גברים ונשים), להקיש על התמונה, ולקבל פרטים אישים והיכן נמצא המועמד ל"ציד" בתוך המועדון. אפשר יהיה לכתוב/לקרוץ/ לנסות לתאם פגישה פנים מול פנים. ככל שהצייד והניצוד יהיו קרובים יותר זה לזה יהבהב התג במהירות, עד למפגש שבו יושלם ה"ציד". בימים אלו מאותת מועדון ניו יורקי ידוע על נכונותו להשקיע וליישם חלק מהפרויקט העתידני.

פרטים נוספים בכתבתה של שחר כהן שפורסמה באתר Ynet

סוכת האהבה

סוכת קרקס קטנה שכל אחד משעריה מתעד אפיזודה סוערת מעברה של חמדה עמית. כל המאהבים חלפו זה מכבר מחייה, רק הסיפור נשאר מתנופף ברוח. כל אחד משערי הסוכה הוא כרזה צבעונית המתעדת בטקסט ובתמונה אפיזודה סוערת מהעבר.

קישור לבלוג של עמי בן-בסט

אמצעי התקשורת גורמים לנו להיות בודדים – פרופיל 2009

אם חיפשתם ביקורת ודברי תוכחה על החיים בעידן הדיגיטלי, כי אז פרויקט "פרופיל 2009", שקיים אף הוא כחלק מהתערוכה, בהחלט עונה על ההגדרה הזאת. הפרויקט מציג בחור שמצולם בכל מיני סיטואציות על גבי פוסטרים ולוחות פרספקס, כל סיטואציה מייצגת אמצעי תקשורת אחר בזמננו. יעל רום, בת 28, בוגרת החוג לתקשורת חזותית בבית הספר חשיפה ויוזמת הפרויקט, אומרת שהחיים בעידן התקשורתי הפכו אותנו לקרים ומנוכרים. "בעצם אפשר לראות שכל אמצעי תקשורת, שנועד לקרב ולתקשר, בעצם עושה את ההיפך, וגורם לנו להיות יותר בודדים, אדישים, קרים ומנוכרים. כך לדוגמה ניתן לראות סיטואציה של גבר היושב מול מחשב, אבל הרגליים שלו כבולות ואין לו יכולת לזוז".

מה קרה לחיזורים של פעם?

מדוע הטכנולוגיה היום חייבת להיות כל כך מסובכת? באמצע שנות ה-90 עוד נתתי את מספר הטלפון שלי לבחור במועדון, וכל תקוותי הייתה שיגיע הביתה, ועד שזה יקרה הוא לא ישכח שבע ספרות בודדות אחרי ערב סוער, רווי בריקודים ואלכוהול. אני זוכרת שכוכבית 42 הייתה תגלית מטורפת (הכי מגניב היה להתקשר כדי לבדוק אם הטלפון האחרון היה מהבחור מאתמול בערב, וברגע שהוא עונה פשוט מנתקים). אחריה הגיעה כוכבית 43, וגם שיחה מזוהה שהייתה "פריצת דרך" אמיתית. עברנו דרך ארוכה עד עידן האימייל, אייסיקיו, מסנג'ר, סמסים, פייסבוק וטוויטר. ניסינו לברוח, אבל הבנו שאין ברירה. ככל שהפכנו מתוקשרים יותר, הפכנו גם קהי חושים – ואולי גם בודדים יותר ואדישים יותר.

אז אולי סבתא שלי נשארה היחידה שעדיין משוחחת ארוכות עם המשיבון שלי, ותוהה כל פעם מחדש כשהיא שואלת: "שחר? שחר? זו סבתא... כן, כן. תודה".
מתוך כתבתה של שחר כהן שפורסמה באתר Ynet

אנימציה

סרטה של נוי קונפורטי "צורף מילים"



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים