למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » מאמר

תערוכת בוגרי תקשורת חזותית 2012

בתחילת חודש אוגוסט 2012 הציגו 52 בוגרי תוכנית תקשורת חזותית ועיצוב גראפי של בית הספר חשיפה עשרות פרויקטים מרהיבים. התערוכה, אשר נפתחה בערב חגיגי שאליו הגיעו אלפי מבקרים מרחבי הארץ, הוצגה ברחבי הקמפוס של האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק.

השנה התמקדה התערוכה במיגוון נושאים, וחלקם עסקו במדיה החדשה ובהשפעתה על עולם העיצוב, כגון עיצוב אפליקציות שונות לסמארטפון. הסמארטפון (אייפון ואנדרואיד) הוא סוג חדש ועדכני של כלי המשמש לתקשורת המונים. הבוגרים נדרשו לפתח ולעצב אב-טיפוס לאפליקציות תוך התייחסות למאפייניה של המדיה: שטח תצוגה קטן יחסית, אחיזה ותפעול לעיתים באמצעות יד אחת, תפעול האפליקציות במרחב הציבורי (בתנאים של תאורה עזה, סינוור, רעש) - ולא רק במרחב הפרטי של המשתמש. כל זאת, תוך יצירת חוויית משתמש ייחודית לסמארטפון, תוך פישוט תהליכים, צמצום ומיקוד של תכנים, פונקציונליות גבוהה, ופיתוח שפת תפעול של הממשק באמצעות מחוות מגע.

מספר בוגרים בחרו להתמקד בעיצוב אפקליקציות למושג קניון. הרעיון הקריאטיבי העומד מאחורי האפליקציה הוא חברתי במהותו, והיא עצמה מאפשרת למשתמש לנהל פרופיל אישי וקשרים חברתיים תוך השהות בקניון. באמצעות האפליקציה ניתן לנווט במרחב הקניון, להזמין כרטיסים לקולנוע, לשמור נתוני חנייה ועוד. כך, למשל, הבוגרת ריטה מאי בנתה אפליקציה לקניון רמת אביב במטרה לסייע ללקוחות להתמצא בקניון הענק.

דוגמה נוספת לשימוש במדיה החדשה היא הפרויקט של שני שרבני, אשר בנתה רשת חברתית לאמנות בשם "נקודות". לצד מתן במה לאמנים שמה הרשת החברתית "נקודות" דגש בדיון על היצירה והמשמעויות השונות הניתנות לה. ככל שנחשפים ליצירה יותר גולשים ומגיבים אליה, מיתוספות אליה עוד נקודות, במיקומים שונים ובגדלים שונים. הנקודות מסמלות את השינוי התמידי אשר חל במשמעותה, ואת הדיון המתקיים סביבה, והם שנותנים לה את זכות הקיום.

מיכל טננבוים בחרה ליצור רשת חברתית מוזיקלית בשם Lyriya. הרשת החברתית מפגישה אנשים מכל העולם על בסיס יצירה מוסיקלית, תוך שימת דגש ביציאה מהעולם הווירטואלי אל העולם האמיתי. המוטיב המרכזי של האתר הוא כנפיים, ובכך הוא מבטא את האיחוד הלא-שגרתי של סגנונות ומתן דרור ליצירתיות. חיבור זה אינו שגרתי ואינו נמצא בטבע, ומייצג פתיחוּת לסגנונות חדשים של מוסיקה עבור המאזינים, וכן יצירתיות ותעוזה ליצור משהו חדש ושונה עבור המלחינים.

פרויקטים נוספים עסקו בנושאים חברתיים, הבוגר דוד אונגר בחר למתג את הכנס שעורכת OLD - אגודה העוסקת בזכויות הקשישים בישראל.

גולן ליפז בחר למתג את היום הבינלאומי לבעלי מוגבלויות במסגרת ארגון HTD -HELP THE DISABLED. מטרת הפרויקט הייתה לעורר מודעות בקרב הציבור לאנשים בעלי מוגבלויות באמצעות הצגת מטאפורות שונות לאותה מוגבלות או נכות.

דוד אונגר בחר למתג את הכנס LasTree , העוסק בהרס יערות הגשם, ובהשפעתו על בעלי החיים בכלל ועל הקופים בפרט.



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים