למידע נוסף מלא/י פרטיך
ונחזור אליך בהקדם

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

קורס כתיבה עיתונאית,כתיבה ליחסי ציבור וניו-מדיה

ממי לומדים?

 ערן הדס - עיתונאי ומנהל תוכן - ערוץ 2
ערן הדס
ערן הדס - עיתונאי ומנהל תוכן - ערוץ 2
מרצה בכיר לתקשורת. מפיק אחראי בערוץ 2 ('משפחה חורגת', 'קצרים', 'אברי גלעד'), בעבר עיתונאי ב'ידיעות אחרונות' ומנהל ערוצים ב-yes הטלוויזיה בלוויין. מרצה בכיר באונ' חיפה, מכללת נתניה, בית הספר לטלוויזיה-רשת ובבית הספר חשיפה, האוניברסיטה הפתוחה. בעל תואר M.A. בתקשורת.


יולי גורן
יולי גורן
יולי גורן- יועצת תקשורת, דוברת ואשת יחסי ציבור
עוסקת בתחום יחסי הציבור מזה כעשרים שנה, מתמחה ביחסי ציבור לארגונים ציבוריים, פוליטיים וירוקים. בעבר שימשה כדוברת משרד הרווחה ועיריית חולון, יועצת תקשורת לחברה להגנת הטבע, דוברת התנועה הרפורמית ועוד..
במקביל לעבודה המעשית בשטח- מלמדת את המקצוע בכמה אוניברסיטאות ומכללות מובילות. בעלת תואר שני בתקשורת המונים.



סדנה מעשית בת 15 מפגשים, בני 4 שעות שבועיות, שיתקיימו אחת לשבוע בשעות הערב

ארגז הכלים לכתיבה עיתונאית, כתיבה לניו-מדיה וליחסי ציבור



הסדנה תקנה לך יכולות וארגז כלים לכתיבה עיתונאית וכתיבה לניו- מדיה, רשתות חברתיות, בלוגים וכתיבה שיווקית-עסקית, תוך הבנת עולם התקשורת האינטרנט והחשיבה העיתונאית.

חלקה השני של הסדנה מתמקד ביחסי ציבור באמצעות כתיבת תכנים אפקטיביים.

נושאי הלימוד בקורס כתיבה עיתונאית כתיבה ליחסי ציבור וניו-מדיה



חלק א' - סך 40 שעות לימוד
  • מבוא לעיתונות בניו-מדיה
  • כללי הכתיבה הנכונה
  • חשיבה עיתונאית: תחקיר, איסוף ומקורות המידע
  • כתיבה אפקטיבית לאינטרנט
  • כתיבה אישית - מאמר אישי, דעות, ביקורת ופרשנות בתקשורת הדיגיטלית
  • כתיבה מגזינית
  • עקרונות הכתיבה השיווקית באינטרנט
  • כתיבה לניו מדיה (פתיחת דף עיסקי ברשתות חברתיות – פייסבוק וטוויטר, בלוגים)

(ניתן להרשם לחלק א' בלבד)

חלק ב' - סך 20 שעות לימוד
  • מהם יחסי ציבור
  • מה הופך אירוע ל"אייטם" – זיהוי הסיפור הנכון לתקשורת
  • יחסי ציבור בעידן הדיגיטלי- לג'נגל בין אמצעי מדיה חדשים וישנים
  • בניית אסטרטגיה- תוכנית יחסי ציבור המיועדת לניו מדיה - "הרעיון הגדול"
  • מהו "מגרש המשחקים" לבניית קמפיין דיגיטלי?
  • ארגז הכלים הטקטי לעבודת יחסי הציבור וטיפול במשברים
  • מהודעה לעיתונות, דרך פוסט, דרך טוויט - איך עושים את זה נכון?
  • תוכן שיווקי ומאמרים מקודמים - מתי, מה ואיך כותבים נכון?

קהל היעד


אנשים המעוניינים לרכוש כלי הבעה באמצעות כתיבה לאמצעי התקשורת הדיגיטליים וקידום יחצני באמצעות כתיבה אפקטיבית.

מהלך הלימודים בקורס כתיבה עיתונאית כתיבה ליחסי ציבור וניו-מדיה


הסטודנטים ירכשו כלים עיוניים ומעשיים, תוך הגשת תרגילים, ניתוח וביקורת עבודות.

היכן לומדים?


הלימודים מתקיימים בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בירושלים ובקמפוס אשדוד.

משך הסדנה


בסך הכל 60 שעות לימוד.
15 מפגשים, בני 4 שעות שבועיות, במשך כ- 4 חודשים שיתקיימו אחת לשבוע בשעות הערב.
*הנרשמים לחלק א' בלבד ילמדו במשך 10 שבועות.

עוזרים לך למצוא עבודה


העולם הדיגיטלי מציע אינספור הזדמנויות תעסוקתיות, ומחלקת אופג'וב של האוניברסיטה הפתוחה היא נקודת הזינוק שלכם למציאת עבודה.
המחלקה נוסדה במטרה להעניק לבוגרי בית הספר חשיפה את הכלים הדרושים להשתלבות בתעשייה, וכן לקשר בין בוגרים לבין מעסיקים פוטנציאליים לשם איוש משרות מגוונות, והכל ללא תשלום, וכחלק בלתי-נפרד ממסגרת הלימודים.
בית הספר חשיפה עומד מאחורי בוגריו, ומסייע להם להיקלט בתעשייה באמצעים המתקדמים ביותר.

יתרונות בית הספר


  • בית הספר הינו חלק מגוף ציבורי ותיק ומוכר – האוניברסיטה הפתוחה!
  • מיקום מרכזי נגיש לתחבורה ציבורית וכמובן, חנייה חינם!
  • אפשרות לשילוב של לימודים ועבודה


למידע נוסף מלא/י פרטיך
ויועץ לימודים יחזור אליך בהקדם
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים