למידע נוסף מלא/י פרטיך
ונחזור אליך בהקדם

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

כתיבה פואטית - טיפול בשילוב אמנויות

טיפול במעברים ומשברים בחיי אדם כמנוע התפתחותי


רצף חיינו נבקע ונסדק בנקודות מעבר ומשבר. ההתבוננות בזכוכית מגדלת במקומות אלה מאפשרת לנו לזהות תהליכים של צמיחה או עיכוב ולהבין את מניעיהם ואת השלכותיהם. המהות האישית מתעצבת בתהליך התהוות של שינוי מתמיד לצד נקודות ומקומות של שינוי ממעלה שניה שמשנים אותנו ואת הקשרים שלנו עם הסביבה. בשינוי ממעלה שניה, מתרחשת תפנית בדרך החיים ומשתנה צורת החשיבה כתוצאה משבירה או מטמורפוזה תודעתית. התהליך הדינמי הזה הינו חיצוני ופנימי, פיסי ורגשי וכרוך לא פעם בהתייסרות ובקשיים, גם אם הוא מציע הזדמנות לגדילה והתפתחות. מודעות לתהליכי המעברים ולחשיבותם יחד עם מיומנויות של חוסן יכולה לסייע לנו להטיב עם עצמנו ועם הזולת.

המפגשים הינם סדנאיים ומשלבים כתיבה פואטית ואמצעיים הבעתיים מגוונים של אמנות פלסטית בתהליך הלמידה. במסגרת הסדנה יוענק לסטודנטים מודל לעבודה וארגז כלים להתמודדות עם תהליכי שינוי, מעבר ומשבר במחזוריות החיים.
הסדנה תועבר ע"י שלוש מרצות מובילות: אביה עוזני, נירה שירן-מזרחי ויוכי קשת (ראה פירוט מטה)

נושאי הלימוד:


  • מודל "ממהות להתהוות", התפיסה שמונחת בבסיסו וחומר תאורטי ומחקרי לגבי מעברים.
  • מודל שלושת הנתיבים בחיי אדם ומיפוי של מעברים בעלי שינוי ממעלה שניה בהתאמה.
  • מיומנויות חוסן וקבלת החלטות
  • התנגדות לשינוי ומעבר: פרידה מהקיים והליכה לבלתי ידוע
  • גורמים ומניעים פנימיים וחיצוניים לשינויים המייצרים מעברים: הפרת איזון - אי נחת, התשוקה והחלום כמניע אנרגטי, מחזוריות חיי אדם - היריון ולידה ותקופות התפתחות, אילוצים, משברים וצורך בהסתגלות, נטיות אישיותית ותקשורתיות - הסתכנות, יכולת לקבלת החלטות, ריאקטיביות ופרואקטיביות, הסביבה כמאשרת או דוחה.

היקף לימודים


10 מפגשים, בני 4 שעות אקדמיות כל אחד, ובסך הכל 40 שעות לימוד. הלימודים יתקיימו פעם בשבוע, בשעות היום בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק.

אוכלוסיית יעד


אנשי טיפול וקהילה.

דרישות קדם:


הקבלה ללימודים מותנת בראיון אישי ומילוי שאלון.

המרצים



נירה שירן מזרחי


נירה שירן-מזרחי - בוגרת אוניברסיטת חיפה (M.Ed) בשילוב אמנויות בהוראה; בוגרת התוכנית פוטותרפיה באוניברסיטת תל-אביב; עסקה שנים רבות בהוראה ובהכשרת מורים; מרצה בארץ וברחבי העולם בתחומי החינוך ופיתוח היצירתיות, תרפיה באמנויות, מנדלות ואבחונן; עמדה בראש פרויקט הג'וינט לטיפול בנפגעי טראומת הצונאמי בתאילנד, וכיום אחראית על הפעלת סדנאות לתרפיה באמנות ופוטותרפיה עם נפגעי הצונמי ביפן; כתבה יחד עם אביה עוזני את הספר "מנדלה - החיים בראי המעגל", אשר עוסק בכוחה של המנדלה ביצירת הרפיה ואיזון.

אביה עוזני


משוררת ועורכת רעיונית. עוסקת באימון אישי, אימון לבעלי הפרעות קשב וריכוז, ייעוץ להורים ופיתוח מנהלים.
M.Ed בניהול חינוכי, בוגרת אוניברסיטת בר-אילן. מרצה במסגרות חינוכיות בתחומי התנהגות והתפתחות. מומחית באימון מערכות חינוך לגיל הרך: הדרכה, ניהול פדגוגי בתו תקן איכותי ואימון לשינוי.

יוכי קשת


יוכי קשת ליוותה והשתתפה במחקרים בבתי חולים בנושאים הקשורים להשפעתה של הרפואה ההוליסטית על מחלות גוף ונפש. מנהלת למעלה מעשרים וחמש שנה קליניקה אינטגרטיבית ברפואה הוליסטית השמה דגש על עבודה עם משפחות. ספרה "מבטן ומלידה" העוסק בדפוסים טרום לידתיים והשפעתם על תבניות חשיבה והתנהגות יצא לאור ביולי 2011. ספרה השני, "רשתות הכאב והריפוי של הגוף" המציב מודל למיפוי גוף ונפש על פי עקרונות הרפלקסולוגיה יצא לאור בספטמבר 2016. מרצה ללימודי פילוסופיה, רפואה סינית ורפלקסולוגיה. לקחה חלק בפרויקטים חברתיים רבים.



למידע נוסף מלא/י פרטיך
ויועץ לימודים יחזור אליך בהקדם
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים