שהם והמרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה
המחלקה לניהול ולכלכלה

הציבור מוזמן להרצאתו של
ד"ר אביב שחק
Institute of Health Policy, Management and Evaluation and
the Faculty of Information, University of Toronto



תכנון אפקטיבי של תיעוד עזר לשימוש:
בתוכנות: מה ניתן ללמוד ממשתמשים?


מועד: יום שני 2.1.2012 בשעה 14:00-15:30
מקום: אולם קנבר, בניין הכיכר


תקציר:
השימוש בטכנולוגיות מידע בכלל ובתוכנות מחשב בפרט, הפך זה מכבר לחלק אינטגרלי מחיי היום-יום בחברה המודרנית. אף על פי-כן, משתמשים רבים חסרים את הידע והכישורים הנדרשים לשימוש יעיל בתוכנות, דבר המביא לתסכול, לחוסר שביעות רצון ואף לאיבוד זמן וירידה בפרודוקטיביות במקום העבודה. בעשורים האחרונים פותחו צורות שונות של תיעוד-עזר לשימוש בתוכנות, ביניהן תפריטי עזרה, סרטוני הדרכה, ומערכי תרגול אינטראקטיביים. עם זאת, תיעוד כתוב, כגון מדריכים למשתמש, היה ועודנו מקור עזר עיקרי לשימוש בתוכנות. במסגרת מחקר איכותני שעסק בהטמעת השימוש ברשומה רפואית ממוחשבת לרפואת משפחה באונטריו, קנדה, התברר שקבוצות משתמשים שונות פיתחו לעצמן מדריכי עזר לשימוש בתוכנה. במחקר זה בחרנו להשוות בין המדריכים שפותחו על ידי המשתמשים בתוכנה לבין המדריך הרשמי של יצרן התוכנה. לשם כך השתמשנו במסגרת תיאורטית המבוססת על תיאורית המינימליזם. מממצאי ההשוואה עולים מספר הבדלים העשויים לסייע בתכנון מדריכים לשימוש בתוכנות עבור רשומה רפואית ממוחשבת ותוכנות אחרות המשמשות בסביבות עבודה מורכבות. בהרצאה יתוארו ממצאי המחקר, השלכותיו לגבי תיעוד עזר לשימוש בתוכנות וכיווני מחקר עתידיים.