שהם והמרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה

הציבור מוזמן להרצאתה של
ד"ר נירית גביש
המחלקה להנדסת תעשייה וניהול, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה


אימון מולטי-מודאלי: הנחייה ויזואלית במשימות מרחביות הינה אטרקטיבית אך מסוכנת

מועד: יום שני 16.1.2012 בשעה 14:00-15:30
מקום: אולם קנבר, בניין הכיכר


תקציר:
בעבר נמצא כי אימון מולטי-מודאלי המשלב אינפורמציה ויזואלית ואודיטורית משפר הבנת טקסט ומפחית עומס קוגניטיבי. אולם, יש הטוענים כי הדרכה ויזואלית יכולה לפגוע באפקטיביות של האימון כאשר מדובר במשימה מרחבית, משום שהדרכה כזו מעודדת התפתחות של אסטרטגיות למידה שטחיות. ההנחה הזו נבדקה ע"י שלושה ניסויים. תוצאות הניסוי הראו כי השימוש בהדרכה ויזואלית אכן הפחית את העומס המנטלי של מאמנים במהלך האימון, אך בו-זמנית גם הוריד מאוד את רמות הביצוע במבחן שנערך לאחר האימון. לכן, יש להעריך מחדש את השימוש הרב שנעשה בשנים האחרונות באימון מולטי-מודאלי.