כנס צ'ייס

האדם הלומד בעידן הטכנולוגי
הכנס התשיעי לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס
ימים שלישי-רביעי, י"א - י"ב באדר א' תשע"ד, 12-11 בפברואר 2014
קריית האוניברסיטה הפתוחה, רעננה (מפת הגעה)


מרצים אורחים

Open Learning Requires Open Minds: The Challenges of Online and Blended Learning Environments for NetGen Students and their Instructors
Abstract

Prof. Thomas C. Reeves
Professor Emeritus of Learning, Design, and Technology, College of Education, The University of Georgia, USA.
Abstract: Immersive Games, Virtual Reality Simulations, Social Networking, 3D Worlds, MOOCs..... these and other innovations are predicted to have enormous potential to enhance teaching and learning for the 21st Century learners known variously as the NetGen, the Millennials, Generation Y, the Digital Generation, or less kindly as “Generation Me.” This keynote will address questions such as: “How are NetGen learners different from and similar to previous generations of students entering higher education?” “What blends of pedagogical strategies and technological affordances are most effective for these learners?” “How can authentic tasks and enhanced assessment strategies be used to address a comprehensive range of learning outcomes in online and blended learning environments?” “How can instructors more effectively integrate their teaching and research agendas to engage GenMe learners"? Researchable solutions to meeting the challenges of educating the NetGen will be proposed.
Differentiated Internet Skills - Sources and Implications
Abstract

Prof. Eszter Hargittai
Department of Communication Studies, School of Communication, Northwestern University, Chicago, USA
Abstract: The growing diffusion of information technologies influences people's life chances and raises questions as to their ability to appropriate digital media for their empowerment. Does the spread of information technologies affect different population segments differently? If so, which segments are most likely to benefit and which are most likely to be left behind? Based on original data, the talk considers disparities in people's Web-use skills and how skills relate to what people do online. Those who know how to navigate the Web's vast landscape can reap significant benefits from it. In contrast, those who lack online abilities may have a harder time dealing with certain logistics of everyday life, may miss out on opportunities and may also obtain incorrect information from unreliable sources or come to rely on unsubstantiated rumors. Analyses suggest that skills are not randomly distributed among users, rather, they depend on demographic and socioeconomic factors as well as user context even when controlling for access differences.
המוח היצירתי וממשקי מוח מכונה
תקציר

פרופ' אילון ועדיה, ראש המרכז למדעי המוח ע"ש אדמונד ולילי ספרא באוניברסיטה העברית
תקציר: מערכות העצבים של בעלי החיים התפתחו בתהליכי אבולוציה למערכות עיבוד מידע מתוחכמות ומופלאות. המוח, מרכז הבקרה של מערכת העצבים, בנוי מאלפי מיליארדים של תאי עצב ומאות אלפי ק"מ של סיבים המקשרים ביניהם. רמת המורכבות של רשתות העצבים המאפשרת את תפקודי המוח אינה נתפסת כמעט. ובכל זאת, ההתקדמות המדעית של עשר השנים האחרונות הביאה אותנו ליכולת לגשת ולפתור שאלות עקרוניות הנוגעות לתהליכי הלמידה והחישוב במוח. אחד הדברים שאנו יודעים לעשות כיום הוא לרשום אותות חשמליים של תאי עצב בקליפת המוח (cortex) ולפענח מסרים הנוצרים בה. יתרה מזאת – אנו מסוגלים לייצר ממשק של תקשורת מהירה בין המוח למחשב באופן המאפשר לשניהם לעבוד בצוותא כדי לייצר התנהגות רצויה. בשפה המקצועית אנו קוראים לכך "ממשק מוח-מכונה" או: Brain Machine Interface (BMI). ההרצאה תעסוק בעקרונות החישוב במוח מתוך הנחת עבודה כי כל תהליכי התפיסה החושית נוצרים על-ידי מערכות בקרה הפועלות בלולאות משוב. בהרצאה אדגים כיצד ניתן להבין את האותות החשמליים של תאי עצב, וכיצד ניתן לכוונן אותם כדי לתקשר עם מחשב ולייצר התנהגות רצויה לבעל-החיים. שיטות מתקדמות אלה של BMI עשויות להתפתח בעתיד הנראה לעין לאמצעי חשוב בריפוי ושיפור תפקודי המוח בבני אדם הסובלים מפגיעה בתנועה, זיכרון או בתפקודים רגשיים. בעוד שבעבר היה מקומן של שאיפות כאלה במחוזות הדמיון, כיום אנו נמצאים בשלבים יישומיים של הגשמתן. לכן זה הזמן להתחיל ולעסוק בהשקעות מעשיות ליצירת יישומים כאלה, ובמקביל חשוב לבחון מהן ההשלכות האתיות של התערבות בפעולת המוח האנושי.
המסע אל הירח: מדריך ליזמוּת פדגוגית-טכנולוגית שהופכת חלום למציאות
תקציר

מר כפיר דמרי, SpaceIL
תקציר: בהרצאה ייחשפו האתגרים בדרך להפיכת חלום למציאות. דרך המסע האישי שלו בSpaceIL-, כפיר יחשוף את המכשולים, הפתרונות והתהיות במסע שכזה. עמותת SpaceIL הינה עמותה ללא מטרות רווח, הפועלת להנחתת החללית הישראלית הראשונה על הירח. חזון העמותה הוא לקדם את המדע והחינוך למדעים וטכנולוגיה בישראל על ידי מתן השראה לילדים ולבני נוער. העמותה מתבססת בעיקר על פעילות של כ-250 מתנדבים וכן נתמכת על ידי קשת רחבה של שותפים ותומכים, כמו: התעשייה האווירית ותעשיות החלל הישראליות, האקדמיה ותאגידים עסקיים.


מרצים אורחים
 
 


האוניברסיטה הפתוחה שהם המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיה