למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
מירב » מאמרים » הטיפול הרפלקסולוגי בכאב ראש

הטיפול הרפלקסולוגי בכאב ראש

מאת: חגית גדסי



כאב ראש מוכר כאחד הכאבים השכיחים אצל בני האדם. הסובלים ממנו נידונים באופן קבוע לחיים באיכות ירודה. כאבי ראש מטופלים בדרך כלל בתרופות, אך עקב תופעות הלוואי שלהן והסיכוי להתמכרות עלתה המודעות והביקוש לדרכי טיפול אחרות.

מחקר שנערך על-ידי המוסד הלאומי הדני לפרמקולוגיה ושאושר ומומן על-ידי משרד הבריאות של דנמרק, מוכיח כי לטיפול הרפלקסולוגי ישנה השפעה חיובית ואפקטיבית במקרים של כאבי ראש ומיגרנות. השפעה זו עומדת בעינה גם שלושה חודשים מתום סדרת הטיפולים.

במחקר השתתפו 220 איש שכאבי הראש היוו אצלם בעיה ראשונית (לא נכללו במחקר אנשים אשר סובלים מחולי ונשים בהריון). 90% מהם דיווחו על נטילת תרופות כנגד כאבי הראש מהם סבלו בחודש שלפני תחילת המחקר. הנבדקים דיווחו כי התרופה שבה השתמשו מסייעת להם מזה כמה שנים וכי היא מקלה על הכאבים בצורה חלקית.

תוצאות המחקר מראות כי לאחר שעברו טיפול רפלקסולוגי, דיווחו 78% מהמטופלים כי הטיפול עזר להם, ו-30% מתוכם דיווחו שנרפאו. בבדיקה שנערכה לאחר 3 חודשים מתום הטיפול הרפלקסולוגי דיווחו 65% מכלל משתתפי המחקר כי הטיפול עזר להם, ומתוכם 25% דיווחו כי נרפאו. הממצאים מראים כי מאלה שדיווחו על כך שנרפאו, גבוה אחוז המטופלים הצעירים יותר ואלה שסבלו מכאבי ראש במשך תקופה קצרה יותר. בעקבות המחקר המשיכו המטופלים בקבלת טיפול באופן פרטי.

מעניין לציין כי 76% דיווחו כי חייהם הופרעו פחות בשל כאבי ראש, 75% מהמטופלים דיווחו כי מצבם הבריאותי השתפר, כמחציתם דיווחו כי הם חשים אנרגטיים יותר וכרבע דיווחו על כך שכושר הריכוז שלהם טוב יותר.

המחקר הראה ירידה משמעותית בנטילת תרופות.

מחקר זה מוכיח את יעילות הטיפול הרפלקסולוגי בהקלה וריפוי כאבי ראש ומיגרנות. קיימת גם השפעה של הגיל ומשך הזמן שבו האדם סובל ממיגרנות על המידה שבה הרפלקסולוגיה יכולה לעזור לו. הטיפול הרפלקסולוגי מביא לשיפור באיכות חייהם ובתפקודם היומיומי של המטופלים.

לפרטים נוספים והרשמה נא לפנות לטלפון: 1-700-703-100.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים