נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) דורית ביניש

נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) דורית ביניש

מונתה לנגידת האוניברסיטה הפתוחה


מועצת האוניברסיטה הפתוחה אישרה את מינויה של נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) דורית ביניש ליו"ר המועצה החדשה. השופטת ביניש תחליף את הלורד הארי וולף, נשיא בתי המשפט של אנגליה ווילס (בדימוס), שהודיע על פרישתו מתפקיד נגיד האוניברסיטה לאחר כהונה בת 8 שנים.

מועצת האוניברסיטה, המקבילה לחבר הנאמנים באוניברסיטאות האחרות, מורכבת מבעלי תפקידים ומנציגי הסגל הבכיר באו"פ, לצד אישים נציגי ציבור מהארץ ומחו"ל מתחומים מגוונים, שיש להם עניין בפיתוחה ובקידומה של האוניברסיטה הפתוחה. בין חברי המועצה כיום: לורד יעקב רוטשילד ‏(המשנה לנגיד‎)‏, פרופ' אברהם גינזבורג ‏(סגן הנגיד‎)‏, פרופ' חגית מסר־ירון ‏(נשיאת האוניברסיטה‎)‏, פרופ' תמר הרמן ‏(סגנית הנשיאה לעניינים אקדמיים‎)‏, מר זאב אבלס, יו"ר דירקטוריון בנק איגוד (יו"ר הוועד המנהל). עוד בין חברי המועצה: פרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים, השופטת בדימוס אלישבע ברק־אוסוסקין, עו"ד אריאל וייס, מנכ"ל “יד הנדיב", מר דב לאוטמן, גב' גליה מאור, לורד קלאוס מוזר, פרופ' מרדכי קרמניצר, פרופ' רות שלגי, השופט מאיר שמגר ועוד.

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, דורית ביניש: “נעניתי לפנייתו של מר זאב אבלס, יו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה הפתוחה, לקבל על עצמי את תפקיד הנגידה בשל הזדהותי עם השליחות החשובה של האוניברסיטה הפתוחה ותרומתה לצדק חברתי באמצעות פתיחת שערי האקדמיה בפני הכלל. האוניברסיטה הפתוחה חשובה למערכת החינוך בישראל בשל תרומתה לחברה, לחינוך ולהשכלה, ובשל היותה נגישה לכל אדם שרוצה ונחוש ללמוד באקדמיה".

נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' חגית מסר־ירון: “מינויה של דורית ביניש הוא כבוד גדול לאוניברסיטה הפתוחה. אני בטוחה כי השופטת ביניש תמלא אותו במלוא הרצינות, ואני מודה לה על ההזדמנות לעבוד לצידה למען החברה בישראל. אנו נפרדים מהנגיד היוצא, הלורד וולף, נשיא בתי המשפט באנגליה וווילס (בדימוס), מודים לו על שנים של עשייה מבורכת וחשובה, ובטוחים כי הוא ימשיך ויפעל למען קידום המטרות של האוניברסיטה הפתוחה".