Line

פרטים אישיים:

Telephone משרד: 09-7781465
Fax פקס: 09-7780632
Email דוא"ל: [email protected]

חזרה

השכלה:

1971 תואר ראשון בסטטיסטיקה ובפסיכולוגיה, האוניברסיטה העברית בירושלים
1973 תואר שני בפסיכולוגיה, האוניברסיטה העברית בירושלים
1978 תואר שלישי בפסיכולוגיה, האוניברסיטה העברית בירושלים (מנחה העבודה: פרופ' עמוס טברסקי)

חזרה

נסיון מקצועי:

1972-1968 עוזרת מחקר והוראה, המחלקה לפסיכולוגיה, האוניברסיטה העברית
1973-1972 הוראת מבוא לסטטיסטיקה במחלקה למדעי ההתנהגות, אוניברסיטת בן-גוריון
1977-1972 הוראת מבוא לסטטיסטיקה במחלקות לחינוך, לפסיכולוגיה ולגאוגרפיה, האוניברסיטה העברית
1976-1975 ניתוח אסטרטגי של חלופות במו"מ על הסדרי הקבע בסיני, מחלקת החקר של משרד החוץ.
1980-1976 מנהלת פרויקט: פיתוח תוכנית לימודים על חשיבה בתנאי אי ודאות לתלמידי חטיבות ביניים, מחלקה לחינוך, האוניברסיטה העברית
1980-1978 יועצת מתודולוגית בנושאי חיזוי, צ.ה.ל
1982-1980 פוסט דוקטורט בנושאי קבלת החלטות, המכון למחקר החלטות, יוג'ין, אורגון, ארה"ב
1989-1982 יועצת לתוכניות לימודים, מרכז למחקר ולפיתוח תוכניות לימודים, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב
1994-1982 מרצה בכירה, האוניברסיטה הפתוחה
1989-1988 מדען אורח במחלקה למדעי החברה וההחלטות, אוניברסיטת קרנגי מלון, ארה"ב
1994 פרופסור חבר, האוניברסיטה הפתוחה

חזרה

תפקידים:

1990-1985 יו"ר ועדת המשנה למדעי החברה והחינוך
1993-1992 מזכירת מועצת הסגל
1996-1990 יו"ר ועדת המשמעת
2000-1996 סגן נשיא לעניינים אקדמיים, האוניברסיטה הפתוחה
2000- ראש המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה

חזרה

תחומי מחקר:

  • שילוב טכנולוגיות לימודיות בהוראה
  • מודלים אינטואיטיביים של שיפוטי הסתברות
  • סטטיסטיקה
  • שיפוטי קשר ומתאם
  • קבלת החלטות
  • בדיקת השערות
  • חשיבה דדוקטיבית
  • קבלת החלטות של מתבגרים

חזרה

חברות בארגונים:

  • American Psychological Association
  • Psychonomic Society
  • Israeli Psychological Society
  • Judgment and Decision Making Society
  • Subjective Probability Utility and Decision Making society
  • Scientific council of the National Institute for Testing and Evaluation

חזרה

חוות דעת וייעוץ:

להצעות מחקר של הקרן הלאומית למחקר - National Science Foundation
למאמרים מהירחונים הבאים:

  • Journal of Behavioral Decision Making
  • Journal of Personality and Social Psychology
  • Cognitive Psychology
  • Memory and Cognition
  • Developmental Psychology
  • The European Journal of Cognitive Psychology
  • Instructional Science
  • Journal of Experimental Psychology: Applied
  • Journal of Experimental and Social Psychology

חזרה

פרסומים נבחרים:

Line

Books:

1. Beyth-Marom, R. Introduction to statistics: Methods for description and analysis of data and inference from sample to population. Tel-Aviv: Am Oved, 413 pp., 1976 (in Hebrew).
2. Beyth-Marom, R. & Dekel, S. Thinking under uncertainty: A textbook for junior high school students. The Ministry of Education, 271 pp., 1983 (Hebrew).
3. Beyth-Marom, R. & Dekel, S. Thinking Under Uncertainty: A Manual for Teachers. The Ministry of Education, 132 pp., 1983 (Hebrew)..
4. Beyth-Marom, R. & Dekel, S. An elementary approach to thinking under uncertainty. Translated and adapted from Hebrew by: Ruth Beyth-Marom, Ben- Zion Marom and Sarah Lichtenstein. Lawrence Erlbaum Associates, 154 pp., 1985.

חזרה

Articles in Journals:

1. Fischhoff, B. and Beyth-Marom, R."I knew it would happen": Remembered probabilities of once-future things. Organizational Behavior and Human Performance, 13 (1975), 1-16.
2. Beyth-Marom, R. & Fischhoff, B.Direct measures of availability and judgments of category frequency. Bulletin Psychonomic Science, 9 (1977), 236-238.
3. Beyth-Marom, R. How probable is probable? Numerical translation of verbal probability expressions. Journal of Forecasting, 1 (1983), 257-269.
4. Beyth-Marom, R. Perception of correlation re-examined. Memory and Cognition, 10 (1982), 511-519.
5. Beyth-Marom, R. Choosing an appropriate summary statistic. Teaching Statistics, 6 (1983), 70-74.
6. Beyth-Marom, R. & Dekel, S. A curriculum to improve thinking under uncertainty. Instructional Science, 12 (1983), 67-82.
7. Beyth-Marom, R. Being accurate but not necessarily Bayesian: Comments on Christensen-Szalanski and Beach. Organizational Behavior and Human Performance, 31 (1983), 255-257.
8. Beyth-Marom, R. & Fischhoff, B. Diagnosticity and pseudo-diagnosticity. Journal of Personality and Social Psychology, 45 (1983), 1185-1195.
9. Fischhoff, B. & Beyth-Marom, R. Hypothesis evaluation from a Bayesian perspective. Psychological Review, 90 (1983), 239-260. Reprinted in J. Dowie and A. Elstein (Eds.), Professional judgment: A reader in cinical decision making (pp. 323-349). New York, Cambridge University Press, 1988.
10. Beyth-Marom, R., Novik, R. & Sloan, M. Enhancing children’s thinking skills: An instructional model of decision making under certainty. Instructional Science, 16 (1987), 215-231.
11. Beyth-Marom, R. & Zakay, D. A commission of enquiry from a psychological perspective: The potential of learning from past experience. Hapraklit, 37 (1987) 424-427 (Hebrew).
12. Furby, L. & Beyth-Marom, R. Risk taking in adolescence: A decision making perspective. Developmental Review, 12 (1992), 1-44.
13. Beyth-Marom, R. Austin, L., Fischhoff, B., Palmgren, C. and Jacobs, M. Perceived consequences of risky behaviors. Developmental Psychology, 29 (3), (1993), 549-563.
14. Beyth-Marom, R. Yafe, E., Privman, M. & Razy Harpaz, H. Satellite home tutorials vs. satellite classroom tutorials. Computers in the Social Studies Journal, 10 (1), (2002).
15. Bergman, O., Beyth-Marom, R. & Nachmias, R. The user-subjective approach to Personal Information Management systems. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 54 (9), 872-878 (2003).
16. Beyth-Marom, R., Chajut, E., Roccas, S. & Sagiv, L. Internet-assisted versus traditional distance learning environments: Factors affecting students' preferences. Computers & Education Journal, 41 (1), 65-76 (2003).
17. Beyth-Marom, R., Saporta, K. & Caspi, A.Synchronous vs. asynchronous tutorials: Factors affecting students' preferences and choices. Journal of Research on Technology in Education, 37 (3), 241-258 (2004).

Invited Commentaries in Journals:

1. Beyth-Marom, R. Teaching thinking: What, when, where, who and how. Applied Psychology, 42 (3), (1993), 220-223.
2. Beyth-Marom, R. On the description of prescription. An invited commentary. Behavioral and Brain Sciences (1993).

חזרה

Chapters in Books:

1. Beyth-Marom, R., Fischhoff, B., Jacobs-Quadrel, M., & Furby, L. Teaching decision making to adolescents: A critical review. In J. Baron and R.V. Brown (Eds.), Teaching Decision Making to Adolescents (pp. 19-61). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates (1991).
2. Beyth-Marom, R. Mis/understanding diagnosticity: Direction and magnitude of change. In K. Borcherding, O.L. Larichev and D.M. Mesick (Eds.), Contemporary Issues in Decision Making (pp. 203-223). North Holland: Elsevier Science Publishers (1990).

Invited Chapters:

1. Beyth-Marom, R. and Fischhoff, B. Adolescents' decisions about risks: A cognitive perspective. In J. Schulemberg, J.L. Maggs and K. Hurrelmann (Eds.), Health Risks and Developmental Transitions During Adolescence. Cambridge University Press (in press).

חזרה

Book Reviews:

1. Fischhoff, B. & Beyth-Marom, R. Failure has many fathers: Review of Victims of Groupthink by Irving Janis. Policy Sciences, 7 (1976), 388-393. Also in Megamot 20 (1974), 325-328 (Hebrew).
2. Beyth-Marom, R. Limitations in judgment and choice: Review of Judgment and Choice by Robin Hogarth. Contemporary Psychology, 26 (1981), 671-672.
3. Beyth-Marom, R. What happened? Review of What Happened? Diagnosing unfamilar real-life situations by A.J.M. Groenewegen. Journal of Behavioral Decision Making, 1-4 (in press).

חזרה

Selected Papers at Scientific Conferences:

1. "Explication of an implicit alternative hypothesis as a strategy to weaken confirmatory bias". The 19th Bayesian Conference, Los Angeles, CA (1981).
2. "A curriculum for thinking under uncertainty". Invited paper, APA convention (August 1982)
3. "How probable vs. what percentage". Invited paper, The First National Conference on Decision Making and Judgment, Jerusalem, Israel (1986).
4. "Teaching hypothesis testing as a ten step process". International Conference on Teaching Statistics, Vancouver, Canada (1986).
5. "A BA degree in Social Sciences at the Open University of Israel". Distance Education Conference, Pretoria, RSA (1987).
6. "Tutor and course coordinator - Hierarchal relationships and mutual perceptions". 14th World Conference on Distance Education, Oslo, Norway (1988).
7. "Understanding diagnosticity - Direction and magnitude of change". Twelfth Research Conference in Subjective Probability, Utility and Decision Making, Moscow, USSR (1989).
8. "Different but equal? An open university and its social and academic environment". The 16th World Conference on Distance Education, Thailand (1992).
9. "The explication of alternative as a general debiasing technique". The Third Annual Conference of the Israeli Cognitive Psychology Society, Ben-Gurion University (October 1995).
10. "Factors affecting student preferences for Internet-assisted versus traditional distance learning environments". Technology in Learning Environments: The Learning Citizen, Israel (1999).
11. "Integrating interactive multimedia into a distance learning course". Technology in Learning Environments: The Learning Citizen, Israel (1999).
12. "Internet-assisted vs. traditional distance learning: Students' distinguishing characteristics". Reasearch and Innovation in Open and Distance Learning - The First Research Workshop of the European Distance Education Network, Prague (March 2000).
13. "Factors affecting student preferences for Internet-assisted versus traditional distance learning environments". International Conference on Psychology - Psychology After the Year 2000, University of Haifa, Israel (June 2000).
14. "From learning-by-viewing to learning-by-doing - A video annotation educational technology tool". Ed-Media 2000 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Communications, Montreal, Canada (2000).
15. "Satellite home tutorials vs. satellite classroom tutorials". Ed-Media 2001 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Communications, Tampere, Finland (2001).
16. "Integration technologies into academic teaching: Pedagogical and organizational considerations". The Annual conference of IUCEL (MAITAL), Haifa, Israel (2002).
17. "Individual differences in attitudes towards and choices of learning/teaching technology. Research and Innovation in Open and Distance Learning". The Second Research Workshop of the European Distance Education Network. Germany (March 2002).
18. "Satellite-based synchronous tutorials vs. satellite-based asynchronous videocassettes". Ed-Media 2002: World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Denver, CO (2002).

חזרה

פרסומים באוניברסיטה הפתוחה

1. זמיר, ש. ובייט-מרום, ר. (1993), מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה - א, כרך 1
  • יחידה 1 - מבוא לעולם הסטטיסטיקה
  • יחידה 2 - סולמות מדידה ומדדי מיקום מרכזי
  • יחידה 3 - מדדי פיזור ומדדי מיקום יחסי
  • יחידה 4 - התפלגות נורמלית
  • יחידה 5 - מדדי קשר
2. זמיר, ש. ובייט-מרום, ר. (1995), מבוא לססטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה - א, כרך 2
  • יחידה 6 - הגדרת ההסתברות
  • יחידה 7 - הסתברות מותנה
  • יחידה 8 - משתנה מקרי
3. זמיר, ש. ובייט-מרום, ר. (1978). מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות לתלמידי מדעים.
  • יחידה 1 - מבוא
  • יחידה 2 - סטטיסטיקה תאורית
  • יחידה 3 - הסתברות במרחב בדיד I
  • יחידה 4 - הסתברות במרחב בדיד II
  • יחידה 5 - משתנה מקרי בדיד
  • יחידה 6 - משתנה מקרי דו-מימדי ומשתנה מקרי רציף
4. זמיר, ש. ובייט-מרום, ר. (1978). הסקה סטטיסטית
  • יחידה 1 - דגימה ומשפט הגבול המרכזי
  • יחידה 2 - אמידה
  • יחידה 3 - בדיקת השערות
  • יחידה 4 - מבחנים אי פרמטרים וסטטיסטיקה בייסינית
  • יחידה 5 - מתאם לינארי ורגרסיה לינארית
  • יחידה 6 - ניתוח שונות
5. בייט-מרום, ר. (1986). שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו.
  • יחידה 1 - מושגי יסוד בחקירה מדעית I
  • יחידה 2 - מושגי יסוד בחקירה מדעית II
  • יחידה 3 - עקרונות של מדידה
  • יחידה 7 - על הנסיבות החברתיות של המחקר ההתנהגותי
  • יחידה 8 - סיכום והערכה
6. צמח, מ. ובייט-מרום, ר. (1986). שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו.
  • יחידה 5 - הסקר
7. בייט-מרום, ר. (1986). שיטות מחקר במדעי החברה: רגרסיה וניתוח שונות.
  • יחידה 9 - ניתוח רגרסיה
  • יחידה 10 - רגרסיה ושימושיה
8. הקר-פלגי, ר. ובייט-מרום, ר. (1990). מבוא לפסיכולוגיה.
  • יחידה 1 - מבוא
9. בייט-מרום, ר. (1987). שיפוט והערכה בתנאי אי-ודאות
  • יחידה 1 - מבוא
10. בייט-מרום, ר., זכאי, ד. וספורטה ק. (1987). (עורכים). שיפוט והערכה בתנאי אי-ודאות: אסופת מאמרים
11. בייט-מרום, ר., אליס, ש., ספורטה, ק. ומאיר, נ. (1990). מבחנים פסיכולוגיים: מדריך למידה.
12. ביטמן, א., בייט-מרום, ר. ואחרים (1992). אישיות: תיאוריה ומחקר.
  • יחידה - 1 מבוא: מונחים והגדרות.
  • יחידה - 3 תיאוריות ביהביוריסטיות וקוגניטיביות.
  • יחידה - 5 עקרונות ושיטות בהערכת האישיות ובמדידתה
13. בייט-מרום, ר.ופרידמן, ד. (2001) . דידקטיקה של הוראת הפסיכולוגיה. מדריך למידה ומקראה.

חזרה

עריכה מדעית

  • סרוף, א., קופר, ר. ודהארט, ג. (1998). התפתחות הילד: טבעה ומהלכה.
  • אנסטאזי, א. (1990). מבחנים פסיכולוגיים, מהדורה שישית.

חזרה

אחריות פיתוח

  • פסיכולוגיה חברתית - מהדורה שנייה
  • פסיכולוגיה פיזיולוגית
  • אינטליגנציה אנושית
  • יסודות הפסיכולוגיה הקוגניטיבית - מהדורה שתישונא היצנגילטניאנייה

חזרה