ידיעון תשע"ד (ארכיון)

בוגר בספרות ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ (‏115 נ"ז‎)‏

לימודי תשתית: חובה – 13 נ"ז

רמה

נ"ז

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (‏30111‎)‏

פ

3

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏

ר

3

שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (‏10285‎)‏

ר

4

שיטות מחקר איכותניות (‏10748‎)‏

ר

3

דרישות החוג בספרות

לימודי ספרות – לפחות 57 נ"ז1

חובה - 15 נ"ז1

תולדות הספרות העברית2

ר

6

או

תחנות יסוד של ספרות המערב3

ר

6

מבוא לשירה4

פ

3

הפואטיקה של הסיפורת (‏10290‎)‏

ר

6

בחירה – 42 נ"ז

יש לצבור לפחות 12 נ"ז בספרות עברית ברמת פתיחה או ברמה רגילה, לפחות 12 נ"ז בספרות כללית ברמת פתיחה או ברמה רגילה, ולפחות 18 נ"ז מתקדמות בסה"כ.

קורסים בספרות עברית

הסיפור העברי בראשית המאה ה-20 (‏10112‎)‏ 5

פ

6

בין בדיון לממשות: סוגים בסיפור הישראלי (‏10259‎)‏

ר

6

מיתוסים בתרבות הישראלית (‏10487‎)‏

ר

6

עמוס עוז וא"ב יהושע: התחלות (‏10246‎)‏

ר

6

מגמות בסיפורת הישראלית של שנות השמונים (‏10477‎)‏

ר

6

מדרש ואגדה (‏10446‎)‏

ר

6

בימים האחרים: תמורות בשירה העברית – בין תש"ח לתש"ך (‏10429‎)‏ 5

ר

6

אלתרמן הצעיר ושירתו (‏10245‎)‏

ר

6

שירת החול העברית בספרד המוסלמית (‏10647‎)‏

ר

6

שירתו המוקדמת של ח"נ ביאליק (‏1900-1890‎)‏ (‏10340‎)‏

מ

6

הקבוצה הכנענית: בין אידיאולוגיה וספרות (‏10335‎)‏

מ

6

התאטרון הישראלי: קונפליקטים ותהליכי שינוי (‏10919‎)‏

מ

6

ש"י עגנון: "עגונות" ו"עידו ועינם" – מקורות, מבנים, משמעויות (‏10301‎)‏

מס

6

קורסים בספרות כללית

גיבור ואנטי-גיבור ברומן המודרני (‏10107‎)‏ 5

פ

6

מוסכמות יסוד של הרומן במאה ה-19 (‏10221‎)‏

ר

6

החוויה התאטרונית: מבוא לדרמה ולתאטרון (‏10154‎)‏

פ

6

החיזיון השקספירי (‏10215‎)‏

ר

6

מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים (‏10292‎)‏

ר

6

ציוני דרך בביקורת ספרות המערב (‏10639‎)‏

ר

6

תורת הספרות והתרבות: אסכולות בנות-זמננו (‏10734‎)‏

ר

6

ג'יין אוסטן: גישות בביקורת הספרות (‏10378‎)‏

מ

6

העולם בסיפורת: חיקוי-מציאות או ארגון אמנותי? (‏10334‎)‏

מ

6

נרטיב: עיון רב-תחומי (‏10916‎)‏

מ

6

מגדר ופמיניזם בתאטרון המודרני (‏10928‎)‏

מ

6

דרישות סמינריוניות

עבודה סמינריונית אחת בספרות.

שימו לב! תכנית זו מחליפה את התכנית הקודמת לתואר בוגר עם התמקדות בספרות (‏תכנית מצומצמת‎)‏, שאינה מוצעת עוד. סטודנטים שהחלו את לימודיהם בתכנית ההתמקדות לפני סמסטר א2014 יוכלו לבחור באחת משלוש הדרכים הבאות:

א. לעבור ללמוד על-פי התכנית החדשה של החוג בספרות על כל דרישותיה, לצד חוג נוסף שייבחר. החוג בספרות יצוין בתעודת הבוגר לצד החוג הנוסף שייבחר.

ב. לעבור ללמוד על-פי התכנית לתואר במדעי הרוח או במדעי הרוח והחברה בהדגשת ספרות. ההדגשה מצויינת בתעודת הבוגר.

ג. להמשיך ללמוד לפי תכנית ההתמקדות, לעמוד בדרישותיה (‏‏בכפוף לשינויים שחלו ויחולו בה‎‎)‏‏ ולקבל תואר בוגר במדעי הרוח או במדעי הרוח והחברה עם מכתב נלווה על ההתמקדות (‏‏ללא ציון ההתמקדות בתעודת הבוגר‎‎)‏‏.

מומלץ לפנות ליועצים התחומיים על-מנת לבחון עמם את המשמעויות של המעבר בין המסלולים השונים.


1

עד שיושלם פיתוח קורס החובה מבוא לשירה (‏3 נ"ז‎)‏ יש לצבור בקורסי החובה 18 נ"ז, ו-60 נ"ז בתכנית כולה.

2

הקורס עדיין אינו נלמד. עד סיום פיתוחו יש ללמוד במקומו את קורס הבחירה הסיפור העברי בראשית המאה ה-20 (‏10112‎)‏.

3

הקורס עדיין אינו נלמד. עד סיום פיתוחו יש ללמוד במקומו את קורס הבחירה גיבור ואנטי-גיבור ברומן המודרני (‏10107‎)‏.

4

הקורס עדיין אינו נלמד. עד סיום פיתוחו יש ללמוד במקומו את קורס הבחירה בימים האחרים: תמורות בשירה העברית – בין תש"ח לתש"ך (‏10429‎)‏.

5

סטודנטים שלומדים קורס זה כקורס חובה, לא יוכלו לבחור בו במסגרת קורסי הבחירה.

דרישות החוג בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

לימודי חינוך: 48 נ"ז

חובה – 24 נ"ז1

רמה

נ"ז

תכנון, פיתוח ויישום תכניות לימודים (‏10106‎)‏

ר

6

פרקים בסוציולוגיה של החינוך (‏10485‎)‏

ר

6

פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏

ר

6

פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ 1

ר

6

השתתפות במחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך (‏91412‎)‏ 2

בחירה – 24 נ"ז1

בבחירה יש לכלול לפחות 12 נ"ז מתקדמות.

הוראה יחידנית (‏10256‎)‏

ר

6

קריאה: תאוריה ומעשה (‏10123‎)‏

ר

6

אתגרים בניהול בית ספר (‏10635‎)‏

ר

6

סוגיות בחינוך מיוחד (‏10139‎)‏

ר

6

מחוננות וכישרונות מיוחדים (‏10711‎)‏

ר

6

הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏

מ

6

פעילות גומלין בכיתה (‏10328‎)‏

מ

6

הוראה: מקצוע, אומנות, אמנות? (‏10363‎)‏

מ

6

מנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏

מ

6

ליקויי למידה (‏10527‎)‏

מ

6

מטפורה בחשיבה החינוכית (‏10568‎)‏

מ

6

הפרעת קשב והיפראקטיביות (‏10563‎)‏

מ

6

פילוסופיה של המדע (‏20202‎)‏ 3

ר

6

דרישות סמינריוניות

עבודה סמינריונית אחת בחינוך.


1

הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ הוא חובה לסטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס בתכנית הלימודים שלהם או לוותר עליו. מי שלא ילמדו את הקורס יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובמסגרת הבחירה 6 נ"ז נוספות. סטודנטים שלמדו את הקורס חשיבה ביקורתית (‏10145‎)‏, שאינו מוצע עוד, הקורס ייחשב להם במניין נקודות הזכות בלימודי הבחירה בחוג בחינוך, בשילוב עם החוג במתמטיקה בלבד.

2

סטודנטים ותיקים שיסיימו את לימודיהם לתואר לפני סמסטר ב2012 וכן סטודנטים בעלי תכנית לימודים מאושרת בתוקף שהקורס אינו נכלל בתכנית הלימודים שלהם, פטורים מקורס זה.

3

קורס זה הינו קורס בחירה בחינוך רק בשילוב עם חוג אחר במדעים.

דרישות כלליות לתואר הדו-חוגי

עמידה בכל הדרישות כמפורט בסעיף דרישות לימודים כלליות לתואר ראשון:

  • צבירת נקודות זכות לתואר
  • עמידה בכל דרישות הלימודים של שני החוגים
  • הוכחת ידע באנגלית
  • הדרכה ביבליוגרפית בספרייה

לפני הרשמה לקורס בתכנית יש לוודא עמידה בכל תנאי הקבלה אליו. יש לעמוד בתנאי הקבלה גם כאשר הם כוללים קורסים שאינם ברשימות החובה או הבחירה שבתכנית.

הערה כללית לשילוב שני חוגים

בשילוב של שני חוגים לתואר דו-חוגי, אם קורס הוא חובה בשני החוגים, לימוד הקורס יענה על דרישת החובה לשני החוגים. אם קורס הוא קורס חובה באחד החוגים וקורס בחירה באחר, יש ללמוד אותו במסגרת החוג בו הוא חובה ולא בחוג האחר. אם קורס מופיע כקורס בחירה בשני החוגים, אפשר לבחור אותו רק באחד מהחוגים ולא בשניהם.

 

 

הודעה חשובה

החל משנת הלימודים תשפ"ב (סמסטר א2022) חל שינוי במבנה תכניות הלימודים לתואר בוגר באו"פ

לפרטים נוספים