ידיעון תשע"ד (ארכיון)

חוג בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ לתואר דו-חוגי

■ לפחות 58 נ"ז ובהן לפחות 12 נ"ז מתקדמות

לימודי תשתית: חובה – 10 נ"ז

רמה

נ"ז

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (‏30111‎)‏

פ

3

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏

ר

3

שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (‏10285‎)‏

ר

4

הערות ללימודי התשתית

בשילוב עם החוג במתמטיקה, במקום הקורס מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה א (‏30111‎)‏ יש ללמוד את הקורס מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות לתלמידי מדעים (‏30203‎)‏. כמו כן, במקום הקורס מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏ אפשר ללמוד את הקורס הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏.

בשילוב עם החוג במדעי הקוגניציה, במקום הקורס מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏ יש ללמוד את הקורס הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏ או את צמד הקורסים מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏ ורגרסיה וניתוח שונות (‏10286‎)‏.


לימודי חינוך: 48 נ"ז

חובה – 24 נ"ז1

רמה

נ"ז

תכנון, פיתוח ויישום תכניות לימודים (‏10106‎)‏

ר

6

פרקים בסוציולוגיה של החינוך (‏10485‎)‏

ר

6

פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏

ר

6

פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ 1

ר

6

השתתפות במחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך (‏91412‎)‏ 2

בחירה – 24 נ"ז1

בבחירה יש לכלול לפחות 12 נ"ז מתקדמות.

הוראה יחידנית (‏10256‎)‏

ר

6

קריאה: תאוריה ומעשה (‏10123‎)‏

ר

6

אתגרים בניהול בית ספר (‏10635‎)‏

ר

6

סוגיות בחינוך מיוחד (‏10139‎)‏

ר

6

מחוננות וכישרונות מיוחדים (‏10711‎)‏

ר

6

הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏

מ

6

פעילות גומלין בכיתה (‏10328‎)‏

מ

6

הוראה: מקצוע, אומנות, אמנות? (‏10363‎)‏

מ

6

מנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏

מ

6

ליקויי למידה (‏10527‎)‏

מ

6

מטפורה בחשיבה החינוכית (‏10568‎)‏

מ

6

הפרעת קשב והיפראקטיביות (‏10563‎)‏

מ

6

פילוסופיה של המדע (‏20202‎)‏ 3

ר

6

דרישות סמינריוניות

עבודה סמינריונית אחת בחינוך.


1

הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ הוא חובה לסטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס בתכנית הלימודים שלהם או לוותר עליו. מי שלא ילמדו את הקורס יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובמסגרת הבחירה 6 נ"ז נוספות. סטודנטים שלמדו את הקורס חשיבה ביקורתית (‏10145‎)‏, שאינו מוצע עוד, הקורס ייחשב להם במניין נקודות הזכות בלימודי הבחירה בחוג בחינוך, בשילוב עם החוג במתמטיקה בלבד.

2

סטודנטים ותיקים שיסיימו את לימודיהם לתואר לפני סמסטר ב2012 וכן סטודנטים בעלי תכנית לימודים מאושרת בתוקף שהקורס אינו נכלל בתכנית הלימודים שלהם, פטורים מקורס זה.

3

קורס זה הינו קורס בחירה בחינוך רק בשילוב עם חוג אחר במדעים.

דרישות כלליות לתואר הדו-חוגי

עמידה בכל הדרישות כמפורט בסעיף דרישות לימודים כלליות לתואר ראשון:

  • צבירת נקודות זכות לתואר
  • עמידה בכל דרישות הלימודים של שני החוגים
  • הוכחת ידע באנגלית
  • הדרכה ביבליוגרפית בספרייה

לפני הרשמה לקורס בתכנית יש לוודא עמידה בכל תנאי הקבלה אליו. יש לעמוד בתנאי הקבלה גם כאשר הם כוללים קורסים שאינם ברשימות החובה או הבחירה שבתכנית.

הערות לשילוב החוג בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ עם חוגים אחרים לתואר דו-חוגי

דרישות ייחודיות לתואר בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ ובמדעי המחשב - מערכות ויישומים

חובה ללמוד במסגרת קורסי הבחירה בחוג במדעי המחשב – מערכות ויישומים (‏בנוסף לקורסי החובה בחוג‎)‏ את הקורס אלגוריתמיקה: יסודות מדעי המחשב (‏20290‎)‏, וכן את הקורס אוטומטים ושפות פורמליות (‏20440‎)‏, שאינו מופיע ברשימת קורסי הבחירה. במסגרת הדרישות הסמינריוניות במדעי המחשב, חובה ללמוד את הסמינר: ממדעי המחשב להוראתם (‏20560‎)‏.

דרישות ייחודיות לתואר במדע המדינה ויחסים בין-לאומיים ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

מי שלמד את הקורס דמוקרטיה וחינוך: הממד הרעיוני (‏10653, 3 נ"ז‎)‏ לפני סמסטר א2012 רשאי לכלול אותו במסגרת לימודי החובה של החוג במדע המדינה ויחסים בין-לאומיים. במקרה זה יהיה פטור מלימוד אחד משני קורסי החובה מדיניות ציבורית (‏10723, 6 נ"ז‎)‏ או מושגי יסוד ביחסים בין-לאומיים (‏10205, 6 נ"ז‎)‏ בחוג במדע המדינה ויחסים בין-לאומיים ויהיה חייב ב-33 נ"ז במקום 36 נ"ז בלימודי החובה, וב-21 נ"ז במקום 18 נ"ז בלימודי הבחירה.

דרישות ייחודיות לתואר במתמטיקה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

במסגרת לימודי התשתית של החוג בחינוך יש ללמוד את הקורס מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות לתלמידי מדעים (‏30203‎)‏ במקום הקורס מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (‏30111‎)‏. לימוד קורס זה עונה על דרישת סעיף (‏iii‎)‏ של החוג במתמטיקה. היקף הדרישות של החוג במתמטיקה בצירוף זה פוחת אפוא ב-3 נ"ז.

מי שילמד במסגרת לימודי התשתית של החוג בחינוך את הקורס הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏, יצטרך לבחור קורס אחר במתמטיקה כדי לעמוד בדרישת סעיף (‏v‎)‏ של החוג במתמטיקה. למתעניינים בהוראה, מומלץ לבחור כקורס נוסף במתמטיקה בסעיף (‏v‎)‏ בחוג במתמטיקה, את הקורס אשנב למתמטיקה (‏04101, 6 נ"ז ברמת פתיחה‎)‏, העשוי להתאים בתחילת המסלול, או את הקורס תורת המספרים האלמנטרית (‏20413, 4 נ"ז‎)‏.

דרישות ייחודיות לתואר בניהול ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

במסגרת הבחירה בחוג בחינוך חובה ללמוד את הקורס אתגרים בניהול בית ספר (‏10635‎)‏ וכן את הקורסים המתקדמים: הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏ ומנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏.

דרישות ייחודיות לתואר בפסיכולוגיה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

בתכנית זו אין ללמוד את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ במסגרת לימודי החובה של החוג בחינוך. לפיכך, יש לצבור בלימודי החובה בחינוך פחות 6 נ"ז, ובלימודי הבחירה 6 נ"ז נוספות. דרישה זו חלה על סטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודים לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ בתכנית הלימודים שלהם על-פי יתר דרישות התכנית כמפורט להלן. אם יבחרו לעשות כן, באפשרותם לוותר על הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ ובמקרה זה יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובלימודי הבחירה 6 נ"ז נוספות.

הערה כללית לשילוב שני חוגים

בשילוב של שני חוגים לתואר דו-חוגי, אם קורס הוא חובה בשני החוגים, לימוד הקורס יענה על דרישת החובה לשני החוגים. אם קורס הוא קורס חובה באחד החוגים וקורס בחירה באחר, יש ללמוד אותו במסגרת החוג בו הוא חובה ולא בחוג האחר. אם קורס מופיע כקורס בחירה בשני החוגים, אפשר לבחור אותו רק באחד מהחוגים ולא בשניהם.

 

 

הודעה חשובה

החל משנת הלימודים תשפ"ב (סמסטר א2022) חל שינוי במבנה תכניות הלימודים לתואר בוגר באו"פ

לפרטים נוספים