חדשנות בטכנולוגיות למידה

אימוץ והטמעת כלים חדשים

אימוץ כלים טכנולוגים ושיטות לימוד חדשות נעשה במרכז שהם בצורה שיטתית ולאורך כל השנה.  התהליך כולל כמה שלבים:
 

1. זיהוי צרכים אקדמיים ומינהלתיים או זיהוי מגמות טכנולוגיות
2. גיבוש רשימת כלים וקריטריונים להשוואה 
3. ניסוי בהיקף מצומצם
4. מחקר הערכה
5. GO NO GO
6. הטמעה מערכתית ​

פרויקטים חדשניים וניסויים

אנוטו - אינטראקציה חברתית על סרטון הוידאו

Annoto הינו  כלי ייחודי להפיכת אתר בעל תוכן וידאו לסביבה חברתית, המאפשר למשתמשים דרך חדשה לאינטראקציה עם תוכן וידאו. המערכת מאפשרת יצירת תגובות שיתופיות ואישיות על גבי ציר הזמן של הוידאו  אשר מוצגות בתזמן הנבחר. טקסט התגובות מוצג בחלון ייעודי המוצע בדף הוידאו ובו ניתן לנהל דיון על ההרצאות המצולמות.  
הניסוי החל בסמסטר 2017ב  והכלי הוטמע במספר אתרי קורסים. החל מסמסטר 2018א שולב הכלי בכל אתרי הקורסים של האו"פ

וידאו אינטראקטיבי

צפייה בווידיאו לימודי היא כבר לא פסיבית! בשה"ם מפיקים הרצאות מצולמות הכוללות שאלות אינטראקטיביות עם משובים מותאמים לצורך תרגול מיידי של החומר הנלמד. הכלי הואH5P, המאפשר יצירת אינטראקציות מגוונות על הסרט ותיעוד פעילות המשתמשים לצורך ניתוח דפוסי הלמידה

ספר לימוד דיגיטלי מועשר

חומרי הלימוד הדיגיטליים המופקים כיום באו"פ כוללים ספרי לימוד, מקראות, מדריכי למידה והרצאות מצולמות. בנוסף לכך התעורר לאחרונה צורך לשלב בחומרים אלה גם קישורים לאתרים מרחיבי דעת, לסרטונים, לכתבות אקטואליות ועוד. הפתרון נמצא בפיתוח מודל חדש של ספרי הלימוד המשלב הערות שוליים באמצעות קודQR - Code , שהוא מעין ברקוד דו־ממדי שבו מידע טקסטואלי מקודד בצורה גרפית־ויזואלית. הסטודנטים שקוראים בספר המודפס יכולים לסרוק את הקוד ולהגיע למשאב הרלוונטי מהסמרטפון.