למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » מאמרים » ניהול - מקצוע המחייב לימוד

ניהול - מקצוע המחייב לימוד

ד"ר אריה נחמיאס
ראש תכנית ה- M.B.A במחלקה לניהול וכלכלה באוניברסיטה הפתוחה.



לימודי הניהול חיוניים ביותר לכל העוסק ולכל המעוניין לעסוק בניהול. גם אם יש המאמינים כי מנהלים ניחנים בתכונות מנהיגות מולדות, כל העוסק בקבלת החלטות ברמות בינוניות ובכירות חייב לרכוש השכלה ניהולית שיטתית, משום שניהול, כמו כל מקצוע אחר, מחייב לימוד סדור ושיטתי. במציאות הגלובלית המורכבת והמשתנה במהירות מואצת, אין נוסחאות פלא או מרשם ידוע וקבוע מראש לניהול מוצלח, ולכן חשוב לרכוש "ארגז כלים" ניהולי ייעודי וגמיש, המכיל כלים אנאליטיים וכלים חשיבתיים-ביקורתיים אשר יסייעו בקבלת החלטות נבונות, שקולות ומבוססות. מינהל עסקים הוא תחום במדעי החברה העוסק בפיתוח הידע הניהולי וההשכלה האקדמית בתחום - שהם "ארגז הכלים" הניהולי של כל ארגון במטרה למָרֵב (to maximize) את ערכו.

שוק ההשכלה עתיר בתכניות ללימודי ניהול ובהשתלמויות רבות ומגוונות בתחום. בשוק זה יש תפקיד מרכזי וחיוני למוסדות להשכלה גבוהה. חמש עשרה תכניות במינהל עסקים מוצעות על-ידי האוניברסיטאות והמכללות בישראל. מוסדות אקדמיים אלה פועלים כדי להפוך את ההשכלה האקדמית הניהולית לנכס אסטרטגי למדינה ולכלכלתה. תכנית ה-MBA באוניברסיטה הפתוחה נאמנה לייעודה ההשכלתי, המדעי והחברתי של האוניברסיטה ושואפת לעמוד בחזית תכניות מינהל עסקים בארץ. תכנית ה-MBA ייחודית במודל הפדגוגי שלה, המשלב קמפוס פרונטלי, שימוש בטכנולוגיות וחומרי לימוד ייחודיים, המשמשים את כל מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ.

בנוסף לתכנית ה-MBA, מציעה האוניברסיטה הפתוחה ללמוד את מקצועות הניהול במסגרת "תפנית - בית הספר למנהלים ולפיננסים" מבית לימודי ההמשך. תכניות הלימוד השונות בתפנית נועדו להקנות השכלה ניהולית גבוהה, להכשיר את התלמידים לתפקידי ניהול מובילים בארגונים עסקיים וציבוריים בסקטורים השונים של הכלכלה הישראלית ולהכשיר אקדמאים ואנשי מקצוע בתחומים שונים של מדעי הניהול. הסטודנטים לומדים ומתנסים בשיטות לאבחון תופעות ניהוליות ורוכשים כלים לקבלת החלטות ופתרון בעיות. הכלים הנרכשים בתחומים השונים מיושמים בניתוח ובתכנון פרויקטים מתוך תפיסה ניהולית אינטגרטיבית.

נשמע מעניין? תוכלו לגלוש

לקורס מנהל עסקים



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים





דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים