/tafnit/articles/art
למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » מאמרים » פאר - "פתיחת אוצרות רוח" -עשרות ספרי לימוד בפורמט אלקטרוני

פאר - "פתיחת אוצרות רוח" -עשרות ספרי לימוד בפורמט אלקטרוני

במאי 2008 עלה לאוויר פורטל פא"ר. המיזם החלוצי נקרא פא"ר - פתיחת אוצרות רוח, במסגרתו מפורסמים באתר ייעודי עשרות ספרי לימוד בפורמט אלקטרוני, חלקם גם בגרסה קולית, ומגוון חומרי לימוד, ביניהם מערכי שיעור, מצגות, הרצאות וידאו, תרגילים אינטראקטיביים וחומרי עזר אחרים. המיזם מיועד לכל קוראי העברית בארץ ובעולם ויכולים ליהנות ממנו מרצים, סטודנטים, מורים, חוקרים, תלמידי תיכון וכל מי שרוצה להרחיב את השכלתו.

במסגרת המיזם מציעה האוניברסיטה הפתוחה גישה חופשית לעשרות ספרים מ-50 קורסים אקדמיים. הספרים האיכותיים של האוניברסיטה הפתוחה, הכתובים במיוחד ללימוד עצמי ועשירים בתרגילים, פתרונות, דוגמאות, תמונות והמחשות מוצעים בפא"ר בפורמט אלקטרוני מלא (e-book), הכולל מעטפת פדגוגית וטכנולוגית עשירה, שבאמצעותה יכולים הקוראים לדפדף בספר, לקבוע את תצוגת הקריאה הנוחה להם, לחפש טקסטים בתוך הספר ולהוסיף הערות אישיות וציבוריות על גבי הספרים.

חלק מן הספרים כוללים גם גרסאות קוליות (בפורמט MP3/stream) שניתן להאזין להן דרך האינטרנט או להורידם למחשב האישי ולהאזין להם באמצעות נגנים ניידים.

בנוסף לספרים, נחשפים המשתמשים למאות חומרי הוראה שיצרו צוותי ההוראה באוניברסיטה הפתוחה. חומרים אלו שהיו עד כה נחלתם הבלעדית של הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה, מפורסמים כעת בפא"ר ובכך הם מעשירים באופן משמעותי את ההיקף והאיכות של המידע האקדמי בעברית באינטרנט עבור כלל הציבור. חומרי למידה אלו כוללים מילוני מונחים, רשימות אתרים, קבצי סיכום מפגשים, שאלות "אמריקאיות", דגשים ללימוד על יחידות לימוד, חומרי מולטימדיה, מפגשי הנחייה מוקלטים, הרצאות העשרה ועוד.

פרסום ספרים וחומרי הוראה והפיכתם לזמינים לציבור הרחב מהווה שינוי בתפיסת הבעלות על הידע. הנכונות לתרום את אחד הנכסים החשובים ביותר של האוניברסיטה הפתוחה - חומרי למידה אקדמיים - לציבור, ללא תמורה וללא כוונת רווח, היא רעיון מהפכני ומאתגר שלא נוסה עד עתה בישראל, ומבחינה זו האוניברסיטה הפתוחה היא חלוצה ומתווה דרך.

המיזם מבוצע על ידי סגל ההוראה האקדמי, המרכז לשילוב טכנולוגיה בהוראה מרחוק (שה"ם), יחידת הפיתוח האקדמי, יחידת המחשב האוניברסיטאית, ההוצאה לאור ובשותפות ובקרה של הסגל האקדמי הבכיר.

התכנים בפא"ר הם להעשרה בלבד ואינם מקנים תואר אקדמי.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים





דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים