/tafnit/articles/art
למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » מאמרים » קורס מיוחד מלמד קבוצת חרדים את סודות הבורסה

קורס מיוחד מלמד קבוצת חרדים את סודות הבורסה
ויהי ברוקר

מאת דוד רגב



מתפללים לאלוהי הבורסה: 25 אברכים צעירים התחילו ללמוד הכל על מניות, שערים ואופציות- בדרך להפוך ליועצי השקעות

דווקא היום, כשאנשים מתפללים לעליית ממקור לא צפוי: קורס חדש ומיוחד מכשיר 25 אברכים חרדים לעבודה כיועצי השקעות וכמנהלי תיקים בבורסה.

זה כבר שבועות שקבוצת האברכים, רובם תלמידי ישיבות, לומדת את רזי הבורסה הישראלית. הקורס, שצפוי להימשך כשנתיים וחצי, נפתח במסגרת פרויקט "פרנסה בכבוד" לשילוב חרדים בשוק העבודה, שיזמו באחרונה משרד התמ"ת, האוניברסיטה הפתוחה והג'וינט. במסגרת התוכנית הוכשרו עד כה כ-1,000 אברכים באמצעות 50 קורסים שונים, ורובם כבר השתלבו בשוק העבודה.

המסלול כולל, בין השאר, לימודי מתמטיקה, אנגלית, מחשבים, כלכלה, אתיקה ודיני ניירות ערך. ד"ר אריה נחמיאס, המנהל האקדמי של התוכנית וראש תוכנית ה-NBA באוניברסיטה הפתוחה, מספר שבסוף הקורס יעברו המשתתפים את מבחני הרשות לניירות ערך, ולאחר מכן יוכלו לעבוד כיועצי השקעות בבורסה ובבנקים. והחניכים? הם מצפים בכליון עיניים לקריירה הפיננסית שלהם. "עד היום עבדתי בצורה לא מסודרת, והחלטתי שהגיע הזמן לפרנס את המשפחה כמו שצריך", אומר אברהם הרשקוביץ (29), תושב ביתר עילית, נשוי ואב לילד. "הקורס מאוד מעניין, והוא נודע בהרבה תחומים. בקרב החרדים יש דרישה למקצועות שקשורים בכסף. אני מאמין שאוכל לייעץ ולסייע לחרדים בתחום הכספי אחרי שאסיים את הלימודים. בינתיים אני ממשיך גם ללמוד בכולל".

חיים אנסבכר (30), אב לשניים מגוש עציון, אומר שבחר בקורס מכיוון שמדובר במקצוע שמתפתח בקצב מהיר בשנים האחרונות. "בעדה החרדית יש יותר ויותר אנשים שרוצים לצאת ולעבוד", הוא מסביר. "לא כולם מתאימים לעולם הישיבה. המשפחה שלי מעודדת אותי ותומכת בי".

שיתוף פעולה פורה בין מערך לימודי ההמשך של האוניברסיטה הפתוחה, התמ"ת והג'וינט הניב זו הפעם השנייה, מסלול הכשרה ייחודי למגזר החרדי בתחום יועצי השקעות וניהול תיקים. מסלול ההכשרה מתקיים כחלק מפרויקט לאומי המכונה "פרנסה בכבוד" ומאפשר לאברכים לרכוש מקצוע מבוקש בתחום הפיננסי ומאפשר להם לפרנס את משפחתם בכבוד.

ד"ר אריה נחמיאס, מנהל אקדמי של התוכנית וראש תוכנית ה-NBA באוניברסיטה הפתוחה פיתח תוכנית הכשרה ייחודית למגזר זה בהיקף של 1250 שעות לימוד. המסלול כולל לימודי תשתית בחום המתמטיקה, אנגלית והמחשבים, לימודי עומק כהכנה למבחני הרשות בתחומי: חשבונאות, כלכלה, מימון וסטטיסטיקה, אתיקה ודיני ניירות ערך וניתוח מכשירים פיננסים ולימודים מעשיים בתחומי שוק ההון. מטרת ההכשרה לאפשר למשתתפים לעבור בהצלחה את מבחני הרשות לניירות ערך תוך סיוע לבוגרים להשתלב בתעשיית הפיננסים.

בקורס שהחל בחודש אוגוסט, לומדים כ-25 אברכים, שלוש פעמים בשבוע בשעות הערב כשאורך מסלול הלימוד הנו כשנתיים וחצי.

פרויקט מבורך זה הנו אבן דרך בהתפתחות המגזר החרדי ומאפשרת שילוב של לימודים מקצועיים עם לימודי קודש.

ויהי ברוקר


אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים





דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים