למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » מאמרים » מבט על ארגונים לומדים

מבט על ארגונים לומדים

במסגרת "תפנית - בית הספר למנהלים ולפיננסים" מתקיימת פעילות פנים-ארגונית ענפה המתאפיינת בחשיבה מערכתית המשלבת בין אנשי אקדמיה, יועצים, מנחים ואנשי ההדרכה בארגון, במטרה להפיק מוצר הדרכתי מותאם לארגון, ותוך התייחסות למגמות לוקאליות וגלובליות.
בכתבה זו אנו מבקשים לשפוך אור על שלוש תכניות הדרכה המתקיימות בימים אלו ומשקפות גישה זו.

קורס דירקטורים לעובדי הסוכנות היהודית
בימים אלו נפתח במרכז האוניברסיטה הפתוחה בירושלים קורס לעובדי הסוכנות היהודית המשמשים כדירקטורים בחברות הסוכנות השונות.
בקורס משתתפים כ-50 מעובדי הסוכנות המכהנים במגוון תפקידים בסוכנות.
מטרות הקורס, כפי שהוגדרו ע"י הסוכנות היהודית, הינן הכרת החוק בנושא דירקטורים, הבנת האופן בו דירקטוריון מתנהל וקריאת תקציבים ומאזנים. לצד תכנים אלו משולבים בקורס תכנים פנימיים הניתנים ע"י נושאי משרה בסוכנות.
על מנת לעמוד בקריטריונים הגבוהים להדרכה שהציבה הסוכנות, שולבו בקורס אנשי מקצוע מן השורה הראשונה, המשמשים גם כמרצים ב"תפנית". לפתיחת הקורס קדמה עבודת הכנה שכללה איתור צורכי ההדרכה והיכרות עם מאפייני החברות בסוכנות בהשתתפותו של מזכ"ל הסוכנות, מר ג'וש שוורץ.
מן הפן המקצועי מרכז את הקורס רו"ח ניצן צדוק, אשר לצד ניהול משרד עצמאי מכהן כיו"ר הדירקטוריון של חברת מוסדות תרבות חינוך ושיקום שכונות של תל-אביב. עם סגל המרצים נמנים יהודה בן אסייג, מנכ"ל מנורה פיננסים, עו"ד אליעזר פני-גיל, הבעלים של משרד פני-גיל/גילקו ומרצה בבית ספר למנהל עסקים של המכללה למנהל, רו"ח שרון ויטקובסקי, שותפה ומנהלת קבוצת ניהול סיכונים בחברת BDO ועו"ד סיגל שלימוף, שותפה במשרד עו"ד גרוס, אורעד, שלימוף.
הדגש בקורס הינו יישומי ולפיכך המרצים משלבים ידע רב מנסיונם לצד התנסות מקצועית עשירה בכל הקשור לעבודת הדירקטוריון על צדדיה השונים.

קורס רכזי בקרה ודיווח - שירותי בריאות כללית
בחודש מרץ נפתחה במרכז ההדרכה של שירותי בריאות כללית תכנית הדרכה רב-שנתית עבור ממוני בקרה ודיווח בשירותי בריאות כללית.
לקורס שתי מטרות. האחת, לבסס את הידע התאורטי של המשתתפים בתחום הבקרה, והשנייה, לשפר את הידע המקצועי ושיטות העבודה של ממוני הבקרה.

הקורס מהווה אתגר הדרכתי וזאת משתי סיבות:
על-מנת להציע קורס שיהיה אפקטיבי ויענה על ציפיות הלקוח, עלה הצורך בהיכרות מעמיקה של מערכות הבקרה הפנימיות של שירותי בריאות כללית. האתגר השני נבע מהראשון והוא - איתור מרצה אשר יכול ללמוד מערכת מורכבת בפרק זמן קצר יחסית והשולט בעולמות תוכן מגוונים: חשבונאות, בקרה וביקורת פנים, משפטים ומינהל ציבורי.
להובלת הקורס נבחר רו"ח עסמת וותד, הנמנה עם סגל המרצים במסלול האקדמי של האוניברסיטה הפתוחה. רו"ח עסמת וותד הוא בעל תואר ראשון בחשבונאות, בכלכלה ובמשפטים ובעל תואר שני במשפטים ובמינהל ציבורי. עסמת מנהל משרד עצמאי ובעל ניסיון מקצועי בביקורת פנימית של גופים ציבוריים ופרטיים.
מטעם שירותי בריאות כללית ליוו את הקורס מר יגאל כהן, מנהל תורה, נהלים ובקרה והגב' דקלה הרצוג טוויג, מנהלת תחום הכשרות מקצועיות, ובסיועם נבנתה תכנית קורס ייחודית ומקיפה.
הקורס הוא בהיקף של 290 שעות, הוא נפרס על פני שנתיים, וההשתתפות בו מחייבת את הלומדים בהגשת עבודות לאורך כל הקורס ובכתיבת תכנית בקרה שנתית כפרויקט גמר.
הצימאון של אנשי השטח לתכנית יסודית ומקיפה בתחום עבודתם ניכר כבר מהמפגש הראשון ואין ספק שהתכנית עונה על צורך מקצועי קיים ובוער בלימוד תחום הבקרה כמשנה סדורה, בשיפור שיטות העבודה של ממוני הבקרה ובסיעור המוחות ובשיתוף בין אנשי המקצוע במפגשים.

קורס פיתוח מנהלים - אופיס דיפו
בקריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה מתקיים קורס פיתוח למנהלי סניפים ומנהלים ממטה החברה של רשת אופיס דיפו.
בקורס משתתפים מנהלים מוערכים שהרשת רואה אותם חלק מעתיד החברה בשנים הקרובות ומכאן הרצון של הרשת ליצור עבורם קורס אשר יעודד מצוינות ארגונית.
תכנית הקורס נבנתה כך שתיתן מענה לצורכי הניהול של הרשת והיא משלבת לצד מיומנויות ניהול הכרחיות גם התייחסות לנושאים בתחום השיווק הקמעונאי.
התכנית מאפשרת למשתתפים התייחסות עצמית לסגנון הניהול, הגדרת התפקיד ופעילויות הניהול הנדרשות לשגרת הניהול. דגש רב מושם על נושא עבודת צוות, ניהול צוותים ותהליכי משוב והערכת עובדים.
לצד הקניית התכנים הניהוליים נבחרו גם כלים למנהלים בתחום של שירות ומכירות, ביניהם חנינת עובדים בנושאי שרות ומכירות, שירות מוכר, מושגי יסוד בכלכלה, שיווק וחווית לקוח.
הקורס משלב מפגשים להקניית הידע לצד סדנאות דינמיות.
אנו ב"תפנית" גאים ביכולת לתת מענה מקצועי בתחומי הדעת השונים, ביכולת להיענות לאתגרי הדרכה מורכבים הנעשים בשיתוף הפעולה עם הארגונים המובילים במשק וביכולת ליצור תכניות ממוקדות העונות לצורכי הארגונים הנמנים עם לקוחותינו.

למרכז להדרכה הפנים ארגוני: לחץ כאן



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים





דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים