למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » מאמרים » המשפחה היא עסק לכל דבר

המשפחה היא עסק לכל דבר



ראיון עם ד"ר אורלי רדליך, מרצה ויועצת בכלכלת המשפחה, ומרכזת הקורס "יועצים ומלווים לכלכלת המשפחה" בתפנית. שותפה ב"מכון רדליך"



אני בוחרת לפתוח במילה הכי מלחיצה בלקסיקון שלי: תקציב, ותוהה למה להכניס לשיח המשפחתי מילה מלחיצה כל כך. מה יהיה השלב הבא - דמי כיס לילדים בשוטף פלוס 60? אני רוצה לקבל תשובות.

אורלי, מה פתאום "תקציב משפחתי"? משפחה זה משפחה - לא עסק.


זוהי טעות נפוצה. לנהל תקציב משפחתי זה בדיוק כמו לנהל עסק. ידוע שלעסקים שלא מרוויחים אין זכות קיום, הם פושטים רגל. משפחה אי אפשר לסגור ולכן חשוב עוד יותר לנהל את התקציב בתבונה. צריך להביא בחשבון שהמשפחה היא יישות כלכלית אשר מתקיימת לטווח ארוך - תוחלת החיים כיום היא של 85 שנה בממוצע, ועל כן חשוב לדעת להתנהל נכון ולשמור על הכסף.

הנושא הזה נשמע מסובך ומפחיד. כמה חודשים לוקח למשפחה ללמוד את הנושא?


יועץ טוב לכלכלת המשפחה שעובד בשיטה ממוקדת, יכול כבר אחרי פגישה של שעה וחצי-שעתיים עם משפחה, להציג להם מיפוי כלכלי ופתרונות ראשוניים. אפשר להבין מהי הדרך הנכונה כבר בפגישה הראשונה. כמובן שכדי לרדת לעומקם של דברים צריך להמשיך בתהליך.

ועם התהליך הזה יש לי בעיה לוגית: איך משפחה שיש לה קשיים כלכליים תוציא כסף על ייעוץ בתחום?


למשפחות יש סדרי עדיפויות. לרוב אנחנו עובדים עם משפחות שההכנסה שלהן היא 9000 ₪ ומעלה (הכנסה משותפת של בני הזוג). אלו הן משפחות שיש להן תקציב אך הוא מנוהל לא נכון. עצם ההחלטה לשלם עבור ייעוץ - מבחינת המשפחה זוהי השקעה ולא הוצאה. אנחנו בעצם מראים להם איך חוסכים כסף. מראים להם איך מצליחים לחסוך לפחות 1000-500 ש"ח בחודש כך שלגמרי משתלם לקחת ייעוץ. הרבה פעמים אנחנו חוסכים לאנשים אלפי שקלים בחודש וזה בטח יותר חשוב מעוד נסיעה לחו"ל. אלה שפונים לייעוץ כבר מבינים את זה ואף פעם לא מצטערים על המהלך.

למידע נוסף אודות קורס ייעוץ לכלכלת המשפחה לחץ כאן

מס' הקורס: 63991

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים