למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » קורס ייעוץ לכלכלת המשפחה » לחסוך לפנסיה מאשר עבור הילדים

מדוע עדיף לחסוך לפנסיה מאשר עבור הילדים


מאת ד"ר אורלי רדליך, בעלת מכון רדליך לייעוץ פיננסי למשפחות

ברוב המקרים בחיים, הורים מציבים את צורכי הילדים לפני הצרכים שלהם. כאשר מדובר בחיסכון לטווח ארוך, אחת הדילמות של הורים רבים היא, האם לחסוך עבור עצמם או להפנות את המשאבים לילדים. בתרבות הישראלית, ההורים עושים לרוב הכל למען הילדים. הם יעדיפו לחסוך מעצמם דברים שהיו רוצים לרכוש, אבל לא יחסכו בהוצאות על רכישת מוצרים ושירותים עבור ילדיהם. הבעיה היא, שלא פעם גורם הדבר להצטברות חובות שאי-אפשר להשתחרר מהם משך שנים.

בכל הקשור לחיסכון לפנסיה, הגישה היא הפוכה, ואנשים מעדיפים לא לחשוב על כך ולא להתכונן. בישראל אמנם יש פנסיה חובה, והעדיפות של החיסכון הפנסיוני אינה מתנגשת בהכרח עם חיסכון עבור הילדים, אך החלטות יומיומיות הקשורות בניהול הכסף שחסכתם ישפיעו על עתידכם ועל עתיד ילדיכם: האם תשתמשו בו לעזרה לילדים, או תשאירו אותו לעצמכם לפנסיה? האם תגדילו את ההפרשה החודשית לקרן הפנסיה, או שתוסיפו סכום זה לתוכנית חיסכון להשכלה גבוהה עבור הילדים?

הגם שאפשר להבין הורים שרוצים לסייע לילדיהם, ולכן מזרימים אליהם כספים, חשוב לבחון כמה היבטים בסוגיה זו. ראשית, יש לבדוק אם העזרה לילדים אינה משיגה את המטרה ההפוכה, ובפועל הופכת אותם לאנשים שאינם יכולים להסתדר כלכלית ללא תמיכתכם. כדאי לתת על כך את הדעת, וללמד את הילדים להסתדר בכוחות עצמם מבחינה כלכלית ולהתנהל נכון.

שנית, חשוב להבין שאם ההורים לא יתכוננו לתקופת הפנסיה ולא יחסכו מספיק, מצבם יהיה קשה, וייתכן שהם יפלו לנטל על הילדים. לכן, חשוב לדאוג לאותם ימי סגריר שהם חלק מגיל הזיקנה, ולהתכונן בעוד מועד ליום שאולי נצטרך לעבור לדיון מוגן, או להתאשפז במוסד סיעודי מכובד. מה שיכול לאפשר זאת הוא, בין השאר, הימנעות מגרירת חובות שמקורם בעזרה לילדים באופן לא מחושב ולא שקול עד הסוף.

למידע נוסף אודות קורס ייעוץ לכלכלת המשפחה לחץ כאן

מס' הקורס: 63991

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים