יום ההוראה והלמידה

הכנס השנתי של סגלי ההוראה
באוניברסיטה הפתוחה


הוראה במחשבה פתוחה

יום רביעי, ד בכסלו, תשע"ח, 22 בנובמבר 2017
קריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה (מפת הגעה)
האוניברסיטה הפתוחה - sheby vkhnusho vtesnhho
שאלות ותשובות
 

שאלות ותשובות

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול על...
יום ההוראה והלמידה באו"פ

  • מה זה, בעצם?
    כנס שנתי של סגלי ההוראה באוניברסיטה הפתוחה, שמטרתו להתעדכן ולשוחח על הוראה בכלל, ובאו"פ בפרט. הכנס הוא זירה נוספת לדיון בנושאים המונחים על סדר היום של ההוראה באקדמיה ונמצאים בליבת העשייה האו"פית, כמו מודל ההוראה ומטרותיו ותפקידי המנחה, מרַכזי ההוראה, הסגל הבכיר ובעלי תפקידים נוספים תומכי הוראה. לכן, חשוב שתגיעו לכנס ותיקחו בו חלק פעיל.
  • למה דווקא עכשיו?
    בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים רבים במערכות ההשכלה הגבוהה בארץ ובעולם. התקדמות טכנולוגית, תמורות מבניות ותפיסתיות, ריבוי מוסדות אקדמיים והתחרות הגוברת ביניהם – אלו רק כמה מהגורמים המשפיעים על סביבת ההוראה שלנו ומחייבים אותנו לסיעור מוחות ולחשיבה יצירתית על מהות האו"פ והייחודיות שלה במציאות החדשה.
  • מי מוזמן?
    כל העוסקים בהוראה באו"פ: מנחים, מרַכזי הוראה, סגל בכיר ונושאי תפקידים תומכי הוראה. זהו כנס פנימי, שמטרתו לעודד שיח משותף ופתוח בנושאי ההוראה והלמידה, מרחב שבו כל אחד יכול ללמוד ולהתעדכן, ובו בזמן גם לתרום מניסיונו ולהשפיע. לכן ההשתתפות של כל אחד מאתנו משמעותית.
  • מה בדיוק יהיה שם?
    מאחר שבחרנו לקרוא לכנס הראשון "הוראה במחשבה פתוחה", היה לנו ברור שאנחנו חייבים לתכנן יום קצת אחר, לא סטנדרטי, שאינו דומה בתכניו ובסגנונו לכנסים המוכרים.
    נכון, יש מושב פתיחה, הרצאות ומושב נעילה, אבל גם הרבה מאוד אינטראקציה ומעורבות של כל המשתתפים. נרצה לשמוע אתכם, לשמוע מכם, לבדוק איך אתם מרגישים ומה אתם חושבים. מצפות לכם סדנאות חווייתיות והתנסויות מעשיות. המטרה של כל אלו היא לאפשר לכולנו לפתוח את הראש והלב, ולמלא מחדש את ארגז הכלים.
  • נשמע נחמד... אבל יש מפגש הנחיה באותן שעות ? מה עושים?
    חשוב לנו מאוד שתשתתפו ביום הזה, תחשבו איתנו, תחוו ותתנסו. לכן, בשעות הכנס, 15:00-08:00, לא יתקיימו מפגשי הנחיה באו"פ. כך תוכלו להגיע בלי לפגוע במהלך השיעורים בקורסים שלכם. אחרי הכול, השקעה בפיתוח המקצועי שלנו חשובה לא פחות.
  • ומה עם הפקקים בדרך? להגיע לרעננה בשעות הבוקר זו משימה לא פשוטה...
    גם את זה לקחנו בחשבון.
    הכנס נפתח בשעה 09:00 (קצת יותר מרחב נשימה בבוקר...), כך שאפשר להתחיל את הבוקר בנחת. בנוסף, העמדנו לרשותכם הסעה מתחנת הרכבת "האוניברסיטה" בתל אביב ובחזרה, בסוף היום. השירות ניתן ללא תשלום, אך מחייב רישום מראש כאן.
  • ההשתתפות עולה כסף?
    בדומה לכנסים מקצועיים אחרים, מטרת "יום ההוראה והלמידה" היא להעשיר את סגלי ההוראה ולעודד פיתוח מקצועי שלהם, ולכן הוא כולל תכנים, כלים, סדנאות ומגוון פדגוגי רב.
    בניגוד לכנסים אחרים, שבהם מקובל לגבות תשלום, החלטנו שהשפע הזה מגיע לכם במתנה. בנוסף, מנחים המשתתפים בכנס זכאים להחזר הוצאות נסיעה.
שימו לב! ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום, אבל מחייבת רישום מוקדם בטופס מקוון.
מספר המקומות בסדנאות מוגבל. הקפידו להקדים ולהירשם, כדי להבטיח את מקומכם.

לשאלות נוספות, הערות או הארות פנו אלינו בדוא"ל:
[email protected] או התקשרו לטל': 09-7781550.

להתראות ביום ההוראה והלמידה!
המחלקה להוראה וללמידה, דיקנט הלימודים האקדמיים


פרטים נוספים: במזכירות הכנס לי גדז' 09-7781550, או במייל [email protected]