האוניברסיטה הפתוחה מרכז ע"ש צ'ייס - מרכז לשילוב טכנולוגיות בהוראה שה"ם - המרכז לשילוב טכנולוגיות בהוראה מרחוק אירועים באוניברסיטה הפתוחה האוניברסיטה הפתוחה אירועים באוניברסיטה הפתוחה

הציבור מוזמן להרצאתו של

ד"ר יואב יאיר

ראש שה"ם, האוניברסיטה הפתוחה

פא"ר – גישה חופשית ברשת לחומרי לימוד ולספרים של האוניברסיטה הפתוחה

פא"ר – גישה חופשית ברשת לחומרי לימוד ולספרים של האוניברסיטה הפתוחה
ההרצאה תתקיים ביום ב', 16.6.08, בשעה 12:30 באולם קנבר, בניין הכיכר
בקריית האוניברסיטה הפתוחה ע"ש דורותי דה רוטשילד, רח' רבוצקי 108, רעננה
(הכניסה לחניה מרחוב ויצמן; החניה ללא תשלום)
תקציר ההרצאה:
המגמה של פתיחת חומרי לימוד אקדמיים לגישה חופשית עבור הציבור הרחב מהווה חלק ממגמה עולמית של פתיחה חופשית של אוצרות רוח לכלל הציבור ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. ראשיתה של מגמה זו ב-2001, עם פרויקט OCW של אוניברסיטת MIT, והמשכה בהצטרפות הולכת וגוברת של מוסדות רבים ויוקרתיים, המציעים גישה חופשית לחומרי הלימוד שלהם (ייל, קרנגי-מלון, האוניברסיטה הפתוחה של אנגליה ועוד).
פא"ר - "פתיחת אוצרות רוח" – הנו מיזם בו מציעה האוניברסיטה הפתוחה גישה חופשית לכלל הציבור למאות ספרי לימוד אקדמיים בפורמט אלקטרוני, למערכי שיעור, מצגות, הרצאות וידאו, ספרים קוליים, תרגילים אינטראקטיביים וחומרי עזר אחרים. מרבית הספרים האלקטרונים כוללים גם גרסה קולית מלאה של הספר בפורמט (MP3).
מיזם פא"ר נובע משליחותה החברתית של האו"פ כמאפשרת גישה לחומרי לימוד ולהשכלה גבוהה לכל אדם החפץ בכך. הוא ישלב אותה כחברה הראשונה מישראל בקהילה הבינלאומית של Open Course Ware (OCW), ויאפשר חבירה למאגרים עולמיים של Open Educational Resources (OER) תוך הרחבת האפשרות לשיתופי פעולה בינלאומיים.