אנחנו אדם וחוה: זוגיות, מיתוסים, פסיכולוגיה

תמר קרון

קטלוג


38524

 

אנחנו אדם וחוה, הנו ספר ראשון בסדרה איש/אשה, שבעריכת הפסיכולוגית תמר קרון, העוסקת בגבריות-נשיות-זוגיות, ברוח פסיכולוגית המעמקים שהגו קרל יונג וממשיכיו. הספרים המופיעים בסדרה מציגים מיתוסים, אגדות, סיפורי חיים וחלומות המשקפים מוטיבים ארכיטיפיים המעצבים את התנהגותו הנפשית והרגשית של האדם, מאז היות האנושות.

 

הספר הפותח את הסדרה, אנחנו אדם וחוה, הוא פרי עטה של העורכת, תמר קרון. היא פורשת בו יריעה רחבה של מפגשיה עם זוגות שונים, שנערכו בחדר הטיפולים שלה, ובמקביל מאזכרת סיפורים מן המקרא (אדם וחוה, יעקב רחל ולאה, מיכל דוד יהונתן) ומן המיתולוגיה היוונית (אמור ופסיכה, אפרודיטה והפייסטוס, פיגמליון  וגלתיאה) שעניינם הוא קשר זוגי. תוך שהיא מציגה את הסיפור המקראי או את המיתוס הקלאסי היא מציעה את פרשנותה לאלה, מנקודת השקפה יונגיאנית. על רקע סיפורו של הזוג החי כאן ועכשיו, משתקף הסיפור הקדום וכך מתרחבת התודעה ומתעשרת בהבנות עמוקות, שכן המיתוס הפרטי שלנו הוא גורם חי ופעיל - בחיי היומיום, בקשרינו עם אנשים אחרים ובחיי הזוגיות שלנו.

 

תמר קרון היא פרופסור לפסיכולוגיה קלינית ומלמדת במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. היא פרסמה מאמרים וספרים בתחומי התמחותה וכמו כן מספר ספרי פרוזה. בין ספריה הקודמים: נשים ורודות (העוסק בדיכאון שאחרי לידה), אהבת דניאל (שתי נובלות), סיפור וינאי (רומן), מי הולך הוא גם חוזר (שתי נובלות) וכן שני ספרי הדרכה בפסיכותרפיה.