אטלס השמים הישראלי

צפריר קולת

קטלוג



אטלס השמים הישראלי

אטלס השמים הישראלי הוא ספר שלא היה כמות בישראל: אטלס מקיף הצופן בחובו שפע עצום של מידע אסטרונומי בשילוב עם ידע היסטורי, מיתולוגי, תרבותי, לשוני וספרותי - אוצר בלום של ידע והנאה. המחבר, האסטרופיזיקאי ד"ר צפריר קולת, מזמין אותנו למסע מופלא אל הכרת היקום, ושוזר בו סיפורים ואגדות מן המיתולוגיות השונות, גלגולי שמות כוכבים ומזלות ועוד. האטלס כולל:

 

מפות שמים מפורטות של ישראל: מיפוי שיטתי ומדויק של השמים כפי שהם נראים מהארץ בכל חודש וחודש, מפות מפורטות של כל קבוצות הכוכבים ועוד. הספר כולל למעלה ממאה מפות שמים מרהיבות ביופיין, שהוכנו במיוחד לספר זה בידי קרטוגרף השמים ההולנדי ויל טיריון, מבכירי הקרטוגרפים בתחום זה בעולם.

 

 

חומר ויזואלי מרתק וייחודי: מבחר צילומים מגוון ותרשימים צבעוניים מפורטים של גרמי שמים ותופעות אסטרונומיות, לצד שפע תמונות מתולדות התרבות - מפות שמים עתיקות, יצירות אמנו, פסיפסים ועוד.

 

מבוא קצר לאסטרונומיה: תיאור בהיר וידידותי של מיבנה היקום, הכוכבים, הגלקסיות, קבוצות הכוכבים (הקונסטלציות), מערכת השמש, הפלנטות, ועוד - ובכלל זה תופעות הנמצאות היום בחזית המחקר המדעי.

 

מדריך שדה לצפייה בכוכבים: כלי עזר הכרחי לכל חובב אסטרונומיה, ותיק או מתחיל. הן המפות והן הנתונים האסטרונומיים מתבססים על הידע העכשווי המעודכן ביותר.

 

הנקודה היהודית והישראלית: האטלס הוא ישראלי במלוא מובן המילה. השמים נראים אחרת ממקומות שונים בעולם ודברים שרואים מכאן לא רואים משם. הספר גם מדגיש במיוחד את הקשר בין התכנים האסטרונומיים למקורות היהודיים ולארץ ישראל, והוא עשיר בציטוטים מן התנ"ך, המשנה והתלמוד, מן הספרות היהודית והעברית לדורותיה - עד ימינו אנו.

 

אטלס השמים הישראלי הוא ספר חובה לא רק לכל חובב אסטרונומיה, אלא גם לכל שוחר דעת ואוהב תרבות.

 

האסטרופיזיקאי ד"ר צפריר קולת היה חוקר באוניברסיטת הארווארד ואוניברסיטת קליפורניה סנטה קרוז וכיום הוא עוסק בתעשיות עתירות ידע. ספרו 'הצד האפל של היקום' ראה אור אף הוא בהוצאת מפה.