חדש על המדף

 

המעגל הסגור

דייוויד פרייס ג'ונס

לקטלוג

 

המעגל הסגור

רוח הלאומיות והרצון להגדרה העצמית קמו בקרב האומות הערביות

כתוצאה של מלחמת העולם השנייה, כפי שאירע במקומות אחרים בעולם. המנהיגים החדשים של העולם הערבי - נאצר, בן בלה ואחרים - ראו בעיני רוחם עתיד של גדולה, אך המודרניזם לא הצליח לקבל ביטוי בארצות אלה. 

 

אין היום מדינה ערבית אחת שיש בה הליכים דמוקרטיים, חופש ביטוי או ביטחון לאזרח ולרכושו המעוגנים בחוק, ועל אף הון תועפות הסיוע המוזרם למדינות ערב והכנסות העתק מהנפט, מרבית תושביהן שרויים בעוני, והאלימות השוררת היא שיטתית ומעוגנת במסורת.

 

המחבר טוען באופן משכנע ביותר, שהערבים כלואים בתוך מעגל סגור שממנו אין הם יכולים להשתחרר - מעגל שמגדירות אותו מסורות הנטועות עמוק בשבטיות, בתרבות ובדת. דיוקן הערבים שמצייר דייוויד פרייס ג'ונס הוא מפחיד לפרקים, ומרתק לכל אורכו, והקורא מן השורה ימצא בו הסבר חדש לגמרי לתהליכים ולאירועים במזרח התיכון.

 

פרופ' דיוויד פרייס ג'ונס סייר רבות ברחבי העולם הערבי ושימש כתב צבאי במזרח התיכון במלחמת ששת הימים 1967, ובמלחמת יום הכיפורים, 1973.

לימד בין  היתר היסטוריה באוקספורד, ופרסם שורה ארוכה של מחקרים בתחומו, ביניהם חיבורו הנודע he War that Never Was  על קצה של האימפריה הסובייטית. המחבר הוא עורך בכיר של כתב העת National Review  הרואה אור בניו יורק .