חדש על המדף

 

להבה בלב אירופה: סיפורה של הרפובליקה הסובייטית בהונגריה ב-1919

איתן בנצור

לקטלוג

 

להבה בלב אירופה

הספר מביא בפני הקורא את הדינמיקה של המאורעות, החיבוטים, התקוות, האכזבות, היומרות, הגאות והשפל שהתרכזו במהלך 133 ימי הדיקטטורה של הפרולטריון בהונגריה, להבה בלב אירופה המאיימת למוטט משטרים ומדינות. 

 

הרפובליקה הסובייטית ההונגרית בראשותו של בלה קון, שקמה ב- 1919, גילמה בהווייתה מצד אחד, את תקוות רוסיה הסובייטית הלניניסטית להתפשטות המהפכה הקומוניסטית, ומצד אחר, את אימת בעלות הברית שהמהפכה תערער את אושיות המשטרים במערב, אימה שהניעה אותן לעשות מאמצי-על לבלום ולמגר אותה.

 

בתווך ניצב בלה קוון, השליט הדומיננטי והמחולל של המהפכה הקומוניסטית בהונגריה, שניסה לשנות סדרי עולם והפליא להתמודד עם כל אתגר אפשרי במצב בלתי אפשרי: לחצים אדירים מבית ומחוץ, בעודו עומד בראש הצבא האדום ההודף את בעלות-הברית ושלוחותיהן שעה שנשללת ממנו עזרה צבאית רוסית סובייטית המבוששת לבוא - עד כלות.

 

המחבר, איתן בנצור, יליד ישראל, בוגר האוניברסיטה העברית ומוסמך אוניברסיטת לונדון, כיהן כמנכ"ל משרד החוץ בשנים 2000-1996 פעיל. ביוזמות כלכלית, חברתית ואקדמאית. כתב את הספר הדרך לשלום עוברת במדריד על תהליך השלום, אשר תורגם לאנגלית בשם Making Peace.