חדש על המדף

 

ההיבט הטריטוריאלי: במו"מ הישראלי- פלסטיני על הסדר הקבוע

רון פונדק, שאול אריאלי

לקטלוג

 

ההיבט הטריטוריאלי

מאמר זה סוקר לראשונה את תהליכי המו"מ הישראלי- פלסטיני על הסדר הקבע תחת הנהגתו של ראש הממשלה ברק, תוך התמקדות באלמנט המרכזי במו"מ

זה -  חלוקת השטחים וקביעת הגבול בין ישראל למדינה פלסטינית.

 

בהתבסס על מסמכים רשמיים ועדויות מאחורי הקלעים של המו"מ על שלביו השונים, סוקרים הכותבים את עמדות המוצא השונות של צוותי המו"מ הישראלים

והפלסטינים, נקודות המחלוקת, ההתפתחויות החיוביות והטעויות של שני הצדדים, ומנסים להציע מתווה אלטרנטיבי לפתרון הוגן ובר קיימא של הסוגיה הטריטוריאלית.   

 

ד"ר רון פונדק הוא מומחה להיסטוריה פוליטית-מדינית של המזרח התיכון. בשנת 1993 לקח חלק בבניית ערוץ השיחות החשאי מול אש"ף ולאחר מכן היה חבר בצוות המצומצם למו"מ שהוביל להסכם העקרונות שנחתם בוושינגטון ב- 1993.

ד"ר פונדק היה מיוזמי ומובילי המהלך לכינון מסמך ביילין - אבו-מאזן וחבר בצוות ההיגוי שניסח את המודל להסכם הקבע של יוזמת ז'נבה.

 

אל"מ (מיל') שאול אריאלי, לשעבר מח"ט עזה, כיהן בשנים 1995- 1997 כראש מנהלת הסכם הביניים בצה"ל, ובשנים 1999- 2001 שימש ראש מנהלת המו"מ במשרד ראש הממשלה. במסגרת תפקידיו עסק בהיבטים שונים של תכנון ותאום אסטרטגי של המהלכים המדיניים, ניהול המערכת התומכת למו"מ בהסדר הקבע ויישום הסכם הביניים.

אל"מ (מיל') אריאלי הוא יועץ ארגוני ואסטרטגי וחבר בצוות ההיגוי שניסח את המודל להסכם הקבע של יוזמת ז'נבה.