חדש על המדף

 

אשכול, תן פקודה

עמי גלוסקא

לקטלוג

 

אשכול, תן פקודה

מדינת ישראל פתחה במלחמת ששת הימים ביוזמתה, אך כמי שכפאה שד. לא הרמטכ"ל ולא ראש הממשלה רצו בה, והרמטכ"ל יצחק רבין אף חש אשם בכך שהמדינה נקלעה למשבר שהפתרון לו היה יציאה למלחמה. כיצד הגיעו ממשלת ישראל והמטה הכללי של צה"ל למצב כזה?

 

אשכול תן פקודה! נותן מענה לשאלה הזאת. המחבר עמי גלוסקא פורם את מארגני קבלת החלטות בתחום הביטחון בישראל, מ-1963 ועד המלחמה, ומתמקד במערכת היחסים המורכבת ששררה באותה עת בין הדרג המדיני לדרג הצבאי.

 

הספר מתאר בצורה מרתקת את האירועים של התקופה הסוערת הזאת ורושם בצבעים עזים את דמויות המפתח שעיצבו אותה. הספר מבוסס על מחקר שיזמה המחלקה להיסטוריה של צה"ל ונסמך על מסמכים ותעודות חשובים שלא פורסמו עד כה. ימצאו בו עניין רב כל המתעניינים בהיסטוריה הצבאית והמדינית של ישראל ובתחום יחסי ממשל-צבא וכן סטודנטים, מורים וחוקרים בנושאים האלה.  

 

 המחבר ד"ר עמי גלוסקא, אלוף משנה במילואים, הוא מרצה להיסטוריה ולמדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים ובמכללה האקדמאית באשקלון. הוא מילא תפקידים בכירים בלשכת נשיא המדינה, במשרד ראש הממשלה, במשרד לביטחון הפנים, במשרד החוץ ובצוותי המשא-ומתן עם הפלסטינים.