חדש על המדף

תולדות הרעיה: מעמד האישה הנשואה מימי קדם ועד ימינו

מרילין יאלום

לקטלוג


תולדות הרעיה

 

מרילין יאלום, היסטוריונית של התרבות, סוקרת את התפתחות מוסד הנישואים בעולם היהודי-נוצרי ואת התמורות הרדיקליות שהתחוללו בו: כיצד הפכו הנישואים מחובה דתית באירופה של ימי הביניים לאפשרות של הגשמה עצמית באמריקה של ימינו? ואיך נעשתה תפיסת האהבה הרומנטית, שהיא בבחינת חידוש בימי הביניים, למרכיב חיוני בנישואים של היום? ואם תכליתם המקורית של הנישואים הייתה ההתרבות, מהי בדיוק מטרתם של הנישואים לגבי הנשים עכשיו?

 

תולדות הרעיה עוסק בחקר החוקים, המנהגים הדתיים, התפיסות החברתיות, הדפוסים הכלכליים והמודעות הפוליטית שהשפיעו על דורות של רעיות, החל בחוה אמנו וכלה בנשים ונערות בנות המאה העשרים ואחת. בספר, היסטוריה עשירה ומרתקת, הכוללת סיפורים בלתי נשכחים של נשים נשואות שמרדו נגד מוסכמות תקופתן, יומנים, ספרי זיכרונות ומכתבים, לרבות קולן של נשים מן השורה, אשר השתנו ושינו את המשמעות החוקית, האישית והחברתית של הנישואים.

 

מרילין יאלום, הנשואה לארווין יאלום, היא חוקרת בכירה במכון ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת סטנפורד. היא פרסמה מספר ספרים שזכו לפרסים ולשבח המבקרים. ספרה ההיסטוריה של השד ראה אור בעברית בהוצאת זמורה - ביתן.