חדש על המדף

בית לנפש: החיפוש אחר העצמי האמיתי ומרחב הנפשי

יעקב מטרי

לקטלוג


בית לנפש

 

רבים מבקשים "להרגיש כמו בבית", "להרגיש שיש לי את המקום שלי", "למצוא את מקומי בעולם". מהו "המקום" או "הבית" החסר, מדוע הוא נעדר, מדוע נכספים אליו רבים כל כך? האם משפיעה "חווית הבית" בילדות, בהתבגרות ובבגרות? האם ניתן לטפח את היכולת לחוות מעין זו? האם היא מצויה כפוטנציאל אצל כל אחד ואחת? כיצד ניתן לעזור, בעזרת הטיפול הנפשי, לאלו אשר חשים שהם "בחוץ", בודדים וזרים -  שטרם הגיעו אל הבית, שאין להם עדיין את היכולת "להרגיש בבית" ולתחושתם שלא מצאו מקום לעצמם בעולם?

 

                                                                                               

חלקו הראשון של הספר מביא את חווית הבית והמרחב הנפשי מהיבטים ספרותיים, אמנותיים, חברתיים והיסטוריים, וכן מנקודת הראות של המסורת הפסיכואנליטית.

בחלק השני מוצגים קטעים מפורטים ממפגשים טיפוליים ורעיונות תיאורטיים של כותבים שונים מתחום הטיפול, תוך ניסיון לקשר את החיפוש אחר "חווית הבית" עם מושג "העצמי האמיתי", דן המחבר בהרחבה ברעיונותיו של הפסיכואנליטיקאי הבריטי הידוע ד. וו. ויניקוט ומציע אפשרויות ליישמן בתהליך הטיפול הנפשי.

 

יעקב מטרי, פסיכולוג קליני, עוסק מזה שנים רבות בטיפוליים פרטניים. הוא מורה ומדריך בתוכניות להכשרה מתקדמת של אנשי מקצוע בתחום הפסיכותרפיה, התמחה במשנתו של ויניקוט וכיום חוקר את הקשרים האפשריים שבין פסיכולוגיה בודהיסטית ופסיכותרפיה מערבית.