סיפור

רוברט מקי


סיפור

 

 "כמו כל מורה גדול באמת, מקי אינו מלמד אותך מה לעשות, אלא לאן להסתכל... הוא לא מנסה להגדיר מהו כישרון, אלא איך להשתמש בו... הוא מחבק אותך כשאתה נתקל במחסום כתיבה, עוזר לך לקום מהרצפה כשסצנה נתקעת, מזכיר לך שוב ושוב למה הגעת עד הלום.... האם יש לכם סיפור? הוא שואל שוב ושוב, האם המצאתם משהו? אם כן, הוא יסביר לכם לספר אותו. איש אינו מסביר את זה טוב ממנו".

יאיר לפיד, מתוך פתח דבר למהדורה העברית

 

 

אמנות הסיפור היא הכוח התרבותי השולט בעולם. הזרם האינסופי של סרטים, ספרים, מחזות וחדשות בטלוויזיה ובאינטרנט מעיד יותר מכל על הרעב האנושי לסיפורים. סיפורים הם לא מותרות - הם צורך קיומי בסיסי. כלים לחיים.

 

רוברט מקי הוא כיום המורה הבכיר והמוערך בעולם בנושאי כתיבה ותסריטאות וזכה למעמד של גורו. מאות אלפים בכל העולם קראו את 'סיפור', ועשרות אלפי כותבים - תסריטאים, סופרים, אנשי קולנוע וטלוויזיה -  משתתפים בסמינרים שהוא מעביר. רבים מהם זכו בפרסי האוסקר, הפוליצר והאמי.

 

השיטה של מקי פשוטה -  אין שיטה. מקי לא מאמין בנוסחאות שמייצרות להיטים או רבי- מכר. אבל יש עקרונות ויש דרך. כל כותב שרוצה לגעת ולרגש חייב להכיר אותם ולשלוט בהם היטב, ממש כמו שמלחין חייב לדעת לקרוא תווים.

 

דרך הפריזמה הקולנועית והתסריטאית מסיר מקי את המסתורין מעל תהליכי הכתיבה. הוא מסביר כיצד להוציא את המירב מהכישרון, ושם דגש מיוחד על מבנה הסיפור, על דרכי עיצובו ועל תהליכי עבודה בזמן הכתיבה.

 

מקי לא מלמד מה לספר, אלא מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. כיצד יכול סיפור לרתק את הקהל ולהעביר את המסר של הכותב בדרך המדויקת ביותר.

 

סיפור הוא ספר חובה לאנשי קולנוע וטלוויזיה,סופרים, מחזאים, עיתונאים וסטודנטים. 'סיפור' הוא כלי עבודה יעיל ומרתק לכל מספר סיפורים - פסיכולוג, מורה, עורך דין, וחוויה מאתגרת ומרחיבת אופקים למי שמעוניין להעמיק את ידיעותיו באמנות הכתיבה ובקולנוע.