הורות: מן השורש אל הלבלוב

ד"ר דניאל ג', סיגל, מרי הארצל


הורות: מן השורש אל הלבלוב

 

בספר מקורי וחדשני זה בנושא ההורות, מגלים הפסיכיאטר לילדים דניאל ג', סיגל, והמחנכת לגיל הרך מרי הארצל, שהשלב הראשון בגידול ילדים מאושרים ובריאים הוא להבין תחילה לעומק את חווית הילדות שלכם, ההורים, וללמוד מהן. המחברים מביאים מחקרים חדשים ומרתקים בתחום הנוירוביולוגיה וההיקשרות מסבירים כיצד יחסים בין-אישים משפיעים ישירות על התפתחות המוח, ומציעים להורים גישה של צעד-אחר-צעד להבנת עצמם בצורה טובה יותר ומעמיקה יותר, שתעזור להם לגדל ילדים אמפתיים, גמישים ומסתגלים.

 

הספר נולד מתוך סדרת סדנאות להורים שבהן שולבו מחקרים חדשניים אלה, עם ניסיונה הרב של מרי הארצל כמומחית להתפתחות ילדים . הספר מראה:

·         שהבנתכם את ההיקשרות שלכם להוריכם משפיעה על יכולת ההיקשרות של ילדכם אליכם.

·         שחוויות ילדותכם יכולות לעצב את השקפותיכם ואת פעילותכם בלי שתהיו מודעים לכך.

·         כיצד רגשותיכם מעצבים את עולמכם הבין אישי .

·         באיזו מידה משפיעה יכולתכם ליצור תקשורת, על הקשר שלכם לילדיכם.

 

מטרת הספר היא להעמיק את הבנתנו בפן המדעי שעומד בשורש התנהגותנו כהורים, ובתוך כך לצמוח ולגדל את ילדינו בצורה הטובה ביותר.

 

ד"ר דניאל ג', סיגל קיבל תואר ברפואה באוניברסיטת הרווארד וסיים את התמחותו באוניברסיטת UCLA.  ד"ר סיגל חיבר את הספר שזכה להכרה ברחבי העולם The Developing Mind, עבודה חדשנית ביותר בתחום הנויורוביולוגיה וההיקשרות. כיום יש לד"ר סיגל מרפאה פרטית והוא פרופסור -חבר קליני לפסיכיאטריה בפקולטה של המרכז לתרבות, מוח והתפתחות, באוניברסיטת UCLA/.

מרי הארצל M.Ed. בחינוך, קיבלה את התואר בחינוך לגיל הרך ופסיכולוגיה באוניברסיטת UCLA, והיא מומחית להתפתחות ילדים  ולחינוך הורים. היא מלמדת ילדים, הורים ומורים זה למעלה משלושים שנה, ומנהלת גן ילדים ידוע בסנטה מוניקה, קליפורניה. הקורסים שלה לחינוך והורים וסדרת התקליטורים שלה ביחסי הורים-ילדים, משפרים את חייהם של ילדים רבים ובני משפחותיהם זה עשרות שנים.